Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

کشمیری فاطمه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    62-71
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    141
  • دانلود: 

    95
چکیده: 

مقدمه: دوره های کوتاه مدت توانمندسازی اعضای هیئت علمی یکی از روشهای توسعه مهارتهای آموزشی اعضای هیئت علمی در دانشگاه های علوم پزشکی است. مطالعه حاضر با هدف تعیین تاثیر دوره های کوتاه مدت توانمندسازی بر رشد مهارتهای آموزشی و انتقال یادگیری به محیط های آموزشی توسط اعضای هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد انجام شده است. روش کار: مطالعه ی حاضر مقطعی است. در این مطالعه برنامه دوره کوتاه مدت با استفاده از بررسی متون و دیدگاه صاحبنظران تدوین شده است. اهداف آموزشی دوره در رابطه با نقشهای آموزشی مورد انتظار از اعضای هیئت علمی تعیین شد. این دوره آموزشی در سه محور طراحی شده است که شامل برنامه ریزی آموزشی، روشهای یاددهی-یادگیری و ارزشیابی است. در این دوره از روشهای یاددهی-یادگیری فعال شامل روشهای معمایی، یادگیری مبتنی بر مورد، و بحث گروهی در گروه های کوچک استفاده شد. اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی کهدر دوره های توانمندسازی شرکت کردند(78 نفر)، در مطالعه وارد شدند. ارزشیابی برنامه با استفاده از ارزیابی رضایت فراگیران، انتقال آموخته ها به محیط آموزشی و میزان یادگیری شرکت کنندگان انجام شده است. داده ها با استفاده از شاخص های آمار توصیفی با نرم افزار SPSS نسخه 19 تحلیل شد. یافته ها: در مطالعه حاضر 78 نفر از اعضای هیئت علمی در 4 دوره کوتاه مدت توانمندسازی شرکت کردند. نتایج مطالعه حاضر نشان داد فراگیران از اجرای دوره های آموزشی رضایت داشتند (15/0± 57/4) و عملکرد آنان در سوالات مبتنی بر سناریو در سطح مطلوب (96/2 ± 57/8) گزارش شده است. میانگین نمرات خودارزیابی شرکت کنندگان در رابطه بکارگیری آموخته ها در محیط واقعی (انتقال یادگیری) بالاتر از متوسط (36/0± 73/3) ارزیابی شد. نتیجه گیری: نتایج مطالعه حاضر نشان داد دوره های کوتاه مدت توانمندسازی می تواند به عنوان راهکاری جهت بهبود کیفیت آموزشی از طریق رشد مهارتهای آموزشی اعضای هیئت علمی و بکارگیری آموخته ها در محیط های واقعی مورد استفاده قرار گیرد. ارزشیابی برنامه کوتاه مدت توانمندسازی نشان داد تاثیر برنامه آموزشی بر عملکرد شرکت کنندگان در سطح قابل قبول گزارش شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 141

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 95 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

معتمدی معصومه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-5
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    320
  • دانلود: 

    557
چکیده: 

بیماری کووید 19 بر بسیاری از فعالیت های بهداشتی اثرگذار بوده که ایمنسازی نیز از این موارد است. بی توجهی به ایمنسازی کودکان و افت پوشش ایمنسازی در شرایطی که سیستم شبکه بهداشت و درمان کشور درگیر مقابله با کووید 19هستند، ممکن است کشور را هم زمان درگیر بیماری های قابل پیشگیری با واکسن نموده و خطر شیوع سراسری سایر بیماری های واگیر را به دنبال داشته باشد. بیم آن می رود که با سهل انگاری خانواده ها درباره ایمنسازی کودکان نه تنها دستاورد های گذشته کشور در این زمینه ضایع شود، بلکه در کنار همه گیری کرونا، شاهد همه گیری بیماری های واگیر دیگری همچون فلج اطفال و سرخک نیز باشیم. خوشبختانه خدمات ایمنسازی در این شرایط فراگیری بیماری کووید 19همچنان برقرار بوده و ارائه خدمت به مردم عزیز کشور با رعایت پروتکلهای بهداشتی انجام می شود. بنابراین امیدواریم شاهد حفظ و ارتقاء پوشش ایمن سازی در کشور باشیم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 320

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 557 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    6-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    595
  • دانلود: 

    793
چکیده: 

مقدمه: اینترنت و تلفن های هوشمند اثرات مثبت انکارناپذیری در زندگی افراد جامعه دارند، اما گاهی بدلیل استفاده نامناسب، می تواند سلامت روانی کاربران و در نتیجه کیفیت زندگی آنهارا با تهدید روبرو سازد. پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه استفاده از تلفن همراه و شبکه های اجتماعی با افسردگی دانشجویان دانشکده پیراپزشکی مشهد انجام شده است. روش کار: پرسشنامه ای محقق ساخته مشتمل بر تعدادی سوال در رابطه با استفاده از گوشی و شبکه های اجتماعی به همراه دو پرسشنامه اعتیاد اینترنتی یانگ و تست افسردگی بک، توسط 225 نفر از دانشجویان دانشکده علوم پیراپزشکی، که در سال 97-1396 بصورت تصادفی انتخاب شدند، تکمیل گردید. نتایج: نتایج آزمون "اعتیاد اینترنتی یانگ" در این پژوهش نشان داد که 2. 99 درصد از دانشجویان، در گروه وابستگی شدید به اینترنت، و17. 91 درصد از آن ها، در گروه وابستگی متوسط قرار داشتند. بر اساس نمرات "تست افسردگی بک"، 58. 33% از دانشجویان از نظر افسردگی، در گروه بهنجار، 24. 07% افسردگی خفیف، 89/13% در گروه افسردگی متوسط و 3. 7% جز گروه افسردگی شدید قرار-گرفتند. نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین نمرات پرسشنامه اعتیاد اینترنتی یانگ و افسردگی بک نشان داد که بین این دو متغیر، همبستگی مثبت معنادار متوسطی برقرار است(r=0. 518, p-value<0. 01). نتیجه گیری: با توجه به رابطه معنی داری که بین اعتیاد اینترنتی و افسردگی در دانشجویان مورد مطالعه مشاهده شد، نیاز است راهکارهایی جهت آموزش و فرهنگ سازی مناسب در زمینه استفاده از این تکنولوژی ها و ملزم نمودن دانشجویان به گذراندن کارگاههای روانشناسی-تربیتی اتخاذ گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 595

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 793 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    25-33
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    238
  • دانلود: 

    569
چکیده: 

مقدمه: هوش معنوی به عنوان زیربنای باورهای فرد نقش اساسی در زمینه های گوناگون زندگی انسان به ویژه پیشرفت وعملکرد تحصیلی دانشجویان دارد. هدف این مطالعه تعیین ارتباط هوش معنوی با عملکرد تحصیلی کارآموزان پزشکی بیمارستان شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان بود. روش کار: دراین مطالعه توصیفی مقطعی 100 نفر از کارآموزان پزشکی به روش در دسترس در سال 98 شرکت کردند. ابزار گرد آوری داده ها پرسشنامه روا و پایای هوش معنوی بود و معدل کارآموزان برای سنجش عملکرد تحصیلی بررسی شد. داده ها با استفاده از آزمون های تی و آزمون همبستگی پیرسون و نرم افزار SPSS16 تحلیل شد. نتایج: میان هوش معنوی (و مؤلفه هایش) و عملکرد تحصیلی کارآموزان ارتباط معناداری وجود نداشت (05/0p>). میانگین مؤلفه خودآگاهی، عشق و علاقه، در کارآموزان مرد (28/10± 15/44) به طور معناداری بیشتر از کارآموزان زن (68/4 ± 62/22) بود (009/0p=). در بین کارآموزان مرد، ارتباط معناداری بین مؤلفه خودآگاهی، عشق و علاقه و عملکرد تحصیلی وجود داشت (025/0p=). میانگین مؤلفه پرداختن به سجایای اخلاقی و هوش معنوی (نمره کل) در کارآموزان متأهل به طور معناداری بیشتر از کارآموزان مجرد بود (05/0p>). همچنین در بین کارآموزان مجرد، ارتباط معناداری بین مؤلفه تفکر کلی و بعد اعتقادی و عملکرد تحصیلی وجود داشت (040/0p=). نتیجه گیری: با افزایش نمره مؤلفه خودآگاهی، عشق و علاقه در بین کارآموزان مرد و با افزایش نمره مؤلفه تفکر کلی و بعد اعتقادی در بین کارآموزان مجرد، میزان عملکرد تحصیلی آنها افزایش معناداری پیدا می کند. به نظر می رسد که آموزش های مناسب و مستمر در زمینه هوش معنوی و برنامه ریزی های آموزشی در جهت تقویت ارزش های معنوی دانشجویان، در ارتقای عملکرد تحصیلی دانشجویان موثر باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 238

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 569 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    34-43
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    314
  • دانلود: 

    575
چکیده: 

مقدمه: روش یادگیری مبتنی بر تیم نوعی یادگیری مشارکتی و جدید است. این مطالعه باهدف ارزیابی تأثیر تدریس به روش یادگیری مبتنی بر تیم بر یادگیری و انگیزه تحصیلی دانشجویان فوریت های پزشکی در درس تریاژ صورت گرفت. روش کار: این مطالعه به صورت نیمه تجربی به صورت سرشماری در نیمسال دوم 97-1396 بر روی دانشجویان کاردانی فوریت های پزشکی در بخشی از محتوای درس دو واحدی فوریت های پزشکی در بلایا که مربوط به تریاژ در اطفال و بالغین است، صورت گرفت. برای سنجش میزان یادگیری در قبل و بعد از اجرای این روش و همچنین سنجش میزان به یادآوری مطالب قبل از شروع روش، بعد از پایان آن و نیز حدود شش ماه بعد آزمون برگزار و نمرات باهم مقایسه شد. همچنین جهت بررسی انگیزش تحصیلی قبل و پس از پایان دوره از پرسشنامه استاندارد انگیزش تحصیلی هارتر استفاده شد. جهت تجزیه وتحلیل داده ها از نرم افزار SPSS نسخه 19 با شاخص های توصیفی و تحلیلی همچون T زوجی در سطح معنی داری کمتر از 05/0 استفاده شد. نتایج: در این مطالعه میانگین نمرات انگیزه بیرونی و انگیزه دانشجویان در مقایسه با قبل اجرای روش یادگیری مبتنی بر تیم به میزان معناداری افزایش یافته بود (P value=0. 03)و نمرات انگیزه درونی نیز در مقایسه با قبل افزایش را نشان داد(P value=0. 05). مقایسه میانگین نمره علمی کسب شده از درس تریاژ نیز نشان داد میانگین نمره کسب شده دانشجویان بعد از اجرای روش یادگیری مبتنی بر تیم به میزان معناداری نسبت به قبل از اجرای این روش، بیشتر بوده است. (P value=0. 01) نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد استفاده از روش تدریس TBL موجب افزایش انگیزه و بهبود یادگیری دانشجویان رشته فوریت های پزشکی شده است. بنابراین استفاده از این روش در آموزش دانشجویان پیشنهاد می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 314

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 575 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    44-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    216
  • دانلود: 

    535
چکیده: 

مقدمه: شناسایی معیارهای فرهنگی، تربیتی و اجتماعی برای استفاده در فرایند جذب و ارتقای اعضای هیات علمی علوم پزشکی همواره دشوار و چالش برانگیز است. هدف از این مطالعه، بررسی چرایی اهمیت این حوزه فعالیتی، استخراج معیارهای موجود و تحلیل آنهاست. روش کار: متدولوژی مطالعات علوم انسانی، با استفاده از مطالعه کتابخانه ای و تحلیلی برای بررسی این موضوع انجام شد. آیین نامه و دستورالعمل های اجرایی بررسی گردید. نتایج: شاخص ها با عناوین عمومی/ تخصصی و سلبی/ایجابی استخراج و در دو دسته کمّی و کیفی دسته بندی شدند. نتیجه گیری: چالش عمده؛ عمومی و کیفی بودن شاخص هاست. ملاک های جنبه های تخصصی این فعالیت، هرچند به طور عمده کمّی است ولی دغدغه های مربوط به این حوزه فعالیتی را برطرف نمی کند. راهکار پیشنهادی، تولید شاخص بر مبنای هر سه بخش مفهوم تعهد و نه فقط«تعهد به نتیجه» است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 216

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 535 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

KESHMIRI FATEMEH

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2021
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    62-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    84
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Introduction: Short-term faculty development courses are one of the ways to improve faculty members' educational skills at universities. The aim of the present study was to assess the effect of short-term faculty development courses on faculty members' educational skills. Materials & Methods: The present study is a cross sectional study. In this study, faculty members of Shahid Sadoughi University of Medical Sciences who participated in the courses were entered in the study. The course were developed through the literature review and the views of the experts. The educational objectives developed based on the expected roles of the faculty members in universities. The course is designed in three axes, including educational planning, teaching-learning methods, and assessment. The active learning methods were used, including Jigsaw, case-based learning, and small group discussion. Program evaluation is done by assessing learner satisfaction, learning, and transferring learning to the educational environment. Data were analyzed using descriptive statistics. Results: In the present study, 78 faculty members participated in the short-term faculty development courses. Four times faculty development courses have been implemented in in 2017-2019. The results of the present study showed that the participants were satisfied with the courses (4. 57± 0. 15) and their performance on scenario-based questions was in the high level (8. 57± 2. 96). Participants assessed their learning transfer to real situation in the higher than medium level. (± 3. 73 0. 36) Conclusion: Evaluation of the Short-term courses reported in acceptable level for improving participants’ performance. The results of the present study showed that short-term development courses could be used as a solution to improve faculty members' teaching skills and applying what they have learned in real-world settings.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 84

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    73-91
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    135
  • دانلود: 

    477
چکیده: 

مقدمه: آموزش مجازی در پزشکی هرروز درحال توسعه است. نظرات دانشجویان مهمترین عنصر سیستم آموزشی است. لذا به بررسی نظرات دانشجویان شرکت کننده در وبینارهای گروه مسمومین پرداختیم. روش کار: در یک مطالعه مقطعی، از چهار دوره کاورزان پزشکی (10/12/98-6/2/99) خواسته شد بعداز شرکت در کلاسهای وبیناری گروه مسمومین، پرسشنامه ای فاقد مشخصات را در فضای مجازی تکمیل کنند. تکمیل فرم تاثیری درنمره ارزیابی دانشجو نداشت. سئوالات با پاسخ باز، چند گزینه ای و لیکرت (5 بخشی) بودند. پاسخ های سئوالات بازرا دو نفر از نویسندگان طبقه بندی کردند. سئوالات درمورد جنسیت دانشجو، ماهکارورزی، مناسب بودن زمان کلاس، بهترین زمان برگزاری کلاس، کیفیت صدا و تصویر نرم افزار، امکان مشارکت در کلاس، قطعی اینترنت، ابزار و محل شرکت در کلاس، کیفیت تدریس و نقاط قوت و ضعف بود. یافته ها: تعداد 90 پرسشنامه توسط 49 کاورز بعد از 12 جلسه کلاس تکمیل شد. میزان مشارکت در جلسات 12. 99 ± 81. 73% بود و 68. 7% دانشجویان پرسشنامه ها را تکمیل نموند. متوسط مدت زمان کلاسهای برگزار شده 18. 36 ± 66. 8 دقیقه بودکه 82. 2% دانشجویان مدت آنها را متوسط اعلام نموده بودند، که طولانی تر از زمان پیشنهادی دانشجویان بود (16. 50 ± 42. 4 دقیقه، PV=0. 005 ). 72. 2% افراد کیفیت صدا، تصویر و نرم افزار را متوسط به بالا اعلام کرند. نیمی از موارد (55%) دانشجویان ازاینترنت همراه استفاده کرده بوند. میزان قطع ارتباط اینترنت در کلاس های طولانی تر بیشتر بود. 81. 5 % کاورزان از منزل درکلاس شرکت کرده بوند. 91. 5% با کمک گوشی هوشمند درکلاس شرکت کرده بودند. نتیجه گیری: با توجه به استفاده اکثر شرکت کنندگان از تلفن همراه و امکان قطع ارتباط بین مدرس و دانشجو در وبینار بهتر است نکات مهم مکررا به صورت خلاصه بیان شود. زمان جلسات کاهش یابد. از اسلاید های استاندارد حاوی تعداد کم خطوط وکلمات قابل رویت در گوشی هوشمند استفاده شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 135

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 477 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    92-108
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    193
  • دانلود: 

    499
چکیده: 

مقدمه: ارتقای کیفیت آموزش همواره یکی از دغدغه های دانشگاهها است. به نظر می رسد که با بهره گیری از ظرفیتهای پیدا و پنهانی که در دانش پژوهی آموزشی وجود دارد، می توان در این راستا گام برداشت. تا کنون فعالیتهای دانش پژوهی و ضرورت آن چندان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است. روش کار: این بررسی در قالب مفهوم، اهمیت، اهداف، نحوه طراحی، اجرا و تدوین فرایند دانش پژوهی آموزشی، چالشها و موانع موجود در این خصوص و راهکارهای مدیریت آن ارائه شده است. تدوین فرایند دانش پژوهی مستلزم حداقل چند گام نیازسنجی، طراحی و اجرای مداخله، ارزشیابی، اشاعه و انتشار فرایند آموزشی است. . نتایج: بررسی ها نشان می دهد که غفلت یا بی مهری نسبت به این امر (دانش پژوهی آموزشی)، بیش از هر چیز در عدم آشنایی کامل اساتید و مدیران حوزه های آموزش عالی با ظرفیتها و امتیازات این رویکرد است بنابراین در این مطالعه سعی شد که چگونگی تدوین یک فرایند دانش پژوهی آموزشی تشریح و از این طریق، گامی هر چند کوچک در جهت رفع این نیاز برداشته شود. نتیجه گیری: علی رغم اهمیت دانش پژوهی آموزشی، به نظر می رسد که این امر چندان در بین اعضای هیات علمی جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است. یکی از دلایل و چالشهای پیش رو در این زمینه فرهنگسازی و عدم توانایی اجرا و تدوین فرایند مربوطه توسط دست اندرکاران است که با آشنایی آنها و کمک به آنان می توان در این خصوص اقدام نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 193

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 499 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button