مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

315
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

597
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر تدریس به روش یادگیری مبتنی بر تیم بر یادگیری و انگیزه تحصیلی دانشجویان فوریت های پزشکی در درس تریاژ

صفحات

 صفحه شروع 34 | صفحه پایان 43

چکیده

 مقدمه: روش یادگیری مبتنی بر تیم نوعی یادگیری مشارکتی و جدید است. این مطالعه باهدف ارزیابی تأثیر تدریس به روش یادگیری مبتنی بر تیم بر یادگیری و انگیزه تحصیلی دانشجویان فوریت های پزشکی در درس تریاژ صورت گرفت. روش کار: این مطالعه به صورت نیمه تجربی به صورت سرشماری در نیمسال دوم 97-1396 بر روی دانشجویان کاردانی فوریت های پزشکی در بخشی از محتوای درس دو واحدی فوریت های پزشکی در بلایا که مربوط به تریاژ در اطفال و بالغین است, صورت گرفت. برای سنجش میزان یادگیری در قبل و بعد از اجرای این روش و همچنین سنجش میزان به یادآوری مطالب قبل از شروع روش, بعد از پایان آن و نیز حدود شش ماه بعد آزمون برگزار و نمرات باهم مقایسه شد. همچنین جهت بررسی انگیزش تحصیلی قبل و پس از پایان دوره از پرسشنامه استاندارد انگیزش تحصیلی هارتر استفاده شد. جهت تجزیه وتحلیل داده ها از نرم افزار SPSS نسخه 19 با شاخص های توصیفی و تحلیلی همچون T زوجی در سطح معنی داری کمتر از 05/0 استفاده شد. نتایج: در این مطالعه میانگین نمرات انگیزه بیرونی و انگیزه دانشجویان در مقایسه با قبل اجرای روش یادگیری مبتنی بر تیم به میزان معناداری افزایش یافته بود (P value=0. 03)و نمرات انگیزه درونی نیز در مقایسه با قبل افزایش را نشان داد(P value=0. 05). مقایسه میانگین نمره علمی کسب شده از درس تریاژ نیز نشان داد میانگین نمره کسب شده دانشجویان بعد از اجرای روش یادگیری مبتنی بر تیم به میزان معناداری نسبت به قبل از اجرای این روش, بیشتر بوده است. (P value=0. 01) نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد استفاده از روش تدریس TBL موجب افزایش انگیزه و بهبود یادگیری دانشجویان رشته فوریت های پزشکی شده است. بنابراین استفاده از این روش در آموزش دانشجویان پیشنهاد می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غیاثوندیان، شهرزاد، حاجی محمدحسینی، مهسا، آسایش، حمید، صادقی، رقیه، آزاده، محمدرضا، و پرورش مسعود، محمد. (1400). بررسی تأثیر تدریس به روش یادگیری مبتنی بر تیم بر یادگیری و انگیزه تحصیلی دانشجویان فوریت های پزشکی در درس تریاژ. افق توسعه آموزش علوم پزشکی، 12(1 )، 34-43. SID. https://sid.ir/paper/411656/fa

    Vancouver: کپی

    غیاثوندیان شهرزاد، حاجی محمدحسینی مهسا، آسایش حمید، صادقی رقیه، آزاده محمدرضا، پرورش مسعود محمد. بررسی تأثیر تدریس به روش یادگیری مبتنی بر تیم بر یادگیری و انگیزه تحصیلی دانشجویان فوریت های پزشکی در درس تریاژ. افق توسعه آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1400؛12(1 ):34-43. Available from: https://sid.ir/paper/411656/fa

    IEEE: کپی

    شهرزاد غیاثوندیان، مهسا حاجی محمدحسینی، حمید آسایش، رقیه صادقی، محمدرضا آزاده، و محمد پرورش مسعود، “بررسی تأثیر تدریس به روش یادگیری مبتنی بر تیم بر یادگیری و انگیزه تحصیلی دانشجویان فوریت های پزشکی در درس تریاژ،” افق توسعه آموزش علوم پزشکی، vol. 12، no. 1 ، pp. 34–43، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/411656/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button