مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

194
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

502
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چگونه یک دانش پژوهی آموزشی بنویسیم؟

صفحات

 صفحه شروع 92 | صفحه پایان 108

چکیده

 مقدمه: ارتقای کیفیت آموزش همواره یکی از دغدغه های دانشگاهها است. به نظر می رسد که با بهره گیری از ظرفیتهای پیدا و پنهانی که در دانش پژوهی آموزشی وجود دارد, می توان در این راستا گام برداشت. تا کنون فعالیتهای دانش پژوهی و ضرورت آن چندان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است. روش کار: این بررسی در قالب مفهوم, اهمیت, اهداف, نحوه طراحی, اجرا و تدوین فرایند دانش پژوهی آموزشی, چالشها و موانع موجود در این خصوص و راهکارهای مدیریت آن ارائه شده است. تدوین فرایند دانش پژوهی مستلزم حداقل چند گام نیازسنجی, طراحی و اجرای مداخله, ارزشیابی, اشاعه و انتشار فرایند آموزشی است. . نتایج: بررسی ها نشان می دهد که غفلت یا بی مهری نسبت به این امر (دانش پژوهی آموزشی), بیش از هر چیز در عدم آشنایی کامل اساتید و مدیران حوزه های آموزش عالی با ظرفیتها و امتیازات این رویکرد است بنابراین در این مطالعه سعی شد که چگونگی تدوین یک فرایند دانش پژوهی آموزشی تشریح و از این طریق, گامی هر چند کوچک در جهت رفع این نیاز برداشته شود. نتیجه گیری: علی رغم اهمیت دانش پژوهی آموزشی, به نظر می رسد که این امر چندان در بین اعضای هیات علمی جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است. یکی از دلایل و چالشهای پیش رو در این زمینه فرهنگسازی و عدم توانایی اجرا و تدوین فرایند مربوطه توسط دست اندرکاران است که با آشنایی آنها و کمک به آنان می توان در این خصوص اقدام نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدحسین زاده، معصومه، سرآبادانی، جواد، و پوراسماعیل، فاطمه. (1400). چگونه یک دانش پژوهی آموزشی بنویسیم؟. افق توسعه آموزش علوم پزشکی، 12(1 )، 92-108. SID. https://sid.ir/paper/413041/fa

    Vancouver: کپی

    محمدحسین زاده معصومه، سرآبادانی جواد، پوراسماعیل فاطمه. چگونه یک دانش پژوهی آموزشی بنویسیم؟. افق توسعه آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1400؛12(1 ):92-108. Available from: https://sid.ir/paper/413041/fa

    IEEE: کپی

    معصومه محمدحسین زاده، جواد سرآبادانی، و فاطمه پوراسماعیل، “چگونه یک دانش پژوهی آموزشی بنویسیم؟،” افق توسعه آموزش علوم پزشکی، vol. 12، no. 1 ، pp. 92–108، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/413041/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button