Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    1-13
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    343
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

تجارت به عنوان مهمترین شکل مبادلات اجتماعی از اصلی ترین فعالیت های بشر است. فعالیتی که منجر به احداث فضاها و مکانهای خاص موسوم به "بازار" به اشکال مختلف شده است و همچنین شهرهای اسلامی توسط بازار از همه شهرهای دوره های مختلف تاریخی شناخته می شوند. بنابراین، هدف این مقاله تحلیل عنصر بازار در یزد به عنوان نمونه ای از شهرهای ایرانی-اسلامی است. روش مورد استفاده در تحقیق فوق توصیفی و پیمایشی است. در ابتدا آرمانشهرهای مختلف متفکران غربی و همچنین ده شهر اسلامی، به طور تصادفی در داخل و خارج ایران (به جای آرمانشهرهای شرقی) بر اساس سن و شهرت انتخاب شدند. آنها مورد بررسی قرار گرفتند و شاخص های آنها در بازار استخراج شد. سرانجام، با توجه به شاخص های استخراج شده از بازارهای شهرهای غربی و اسلامی، میزان مطابقت بازار خان یزد با بازار های اندیشمندان غربی و اسلامی مورد بررسی قرار گرفت. تحقیقات نشان می دهد که عنصر بازار، در برخی از شهرها مانند یزد، همچنان به عنوان ویژگی اصلی شهر نقش دارد و از اعتبار کالبدی و اجتماعی مناسبی برخوردار است. علاوه بر این، پس از بررسی خصوصیات بازارهای مختلف، مشخص شد که بازار خان یزد از نظر فیزیک و الگوی ساختاری بیشترین شباهت را به بازارهای شهرهای اسلامی دارد.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 343

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    14-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    253
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف اصلی این مطالعه توصیفی، بررسی دانش، نگرش و عملکرد معلمان ایرانی زبان خارجی انگلیسی در زمینه مهارت های تفکر انتقادی بود. تفاوت این مطالعه با مطالعات قبلی از این جهت است که ساختار دانش ارزیابی شده برای تعیین اینکه آیا شرکت کنندگان مفهوم مهارت های اصلی مهارت های فکر انتقادی را می دانند. همچنین، بر خلاف مطالعات قبلی، نوع مهارتهای تفکر انتقادی )مهارتهای اصلی و فرعی) تمرین شده در کلاسهای آموزش مهارتهای فردی در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفت. بدین منظور، 276 نفر از معلمان زن و مرد زبان خارجی انگلیسی دانش مهارت تفکر انتقادی، پرسشنامه تفکر انتقادی کالیفرنیا و پرسشنامه خودآزمایی پیش آزمون مهارت های تفکر انتقادی را در کلاس تکمیل کردند. پس از اجرای یک نمونه غیر پارامتری آزمون Wilcoxon Order بر روی داده های جمع آوری شده، مهمترین یافته در مطالعه حاضر این بود که معلمان زبان خارجی انگلیسی دانش کلی ضعیفی از مفهوم مهارتهای اصلی تفکر انتقادی را نشان دادند اگرچه نگرش آنها نسبت به تفکر انتقادی مثبت بود. همچنین نتایج نشان داد که به طور کلی، تمرین مهارت های تفکر انتقادی زیادی در کلاس های مهارت زبانی اجرا نمی شود، به ویژه در کلاس های گوش دادن که تعداد قابل توجهی هیچ یک از مهارت های فرعی تفکر انتقادی را ارزیابی نمی کنند. برعکس، تعداد قابل توجهی از معلمان گزارش کردند که تقریباً تمام مهارتهای فرعی تفکر انتقادی را در کلاسهای سخنرانی خود تمرین می کنند. بنابراین، این مطالعه نشان می دهد که یکی دیگر از عوامل مهم عدم تمرین مهارت های تفکر انتقادی در زمینه زبان خارجی انگلیسی احتمالاً عدم درک معلمان از مفهوم و مهارت های مربوط به تئوری تفکر انتقادی است. این اعتقاد بر این که وقتی معلمان نحوه اطلاع رسانی نظریه را در عمل می فهمند با اهمیت است، معمولاً در مورد اینکه تئوری واقعاً در متن آموزش اهمیت دارد آگاه تر می شوند.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 253

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button