مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

246
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه دانش، نگرش و عملکرد مهارتهای تفکر انتقادی در میان معلمان ایرانی زبان خارجی انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 14 | صفحه پایان 24

چکیده

 هدف اصلی این مطالعه توصیفی, بررسی دانش, نگرش و عملکرد معلمان ایرانی زبان خارجی انگلیسی در زمینه مهارت های تفکر انتقادی بود. تفاوت این مطالعه با مطالعات قبلی از این جهت است که ساختار دانش ارزیابی شده برای تعیین اینکه آیا شرکت کنندگان مفهوم مهارت های اصلی مهارت های فکر انتقادی را می دانند. همچنین, بر خلاف مطالعات قبلی, نوع مهارتهای تفکر انتقادی )مهارتهای اصلی و فرعی) تمرین شده در کلاسهای آموزش مهارتهای فردی در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفت. بدین منظور, 276 نفر از معلمان زن و مرد زبان خارجی انگلیسی دانش مهارت تفکر انتقادی, پرسشنامه تفکر انتقادی کالیفرنیا و پرسشنامه خودآزمایی پیش آزمون مهارت های تفکر انتقادی را در کلاس تکمیل کردند. پس از اجرای یک نمونه غیر پارامتری آزمون Wilcoxon Order بر روی داده های جمع آوری شده, مهمترین یافته در مطالعه حاضر این بود که معلمان زبان خارجی انگلیسی دانش کلی ضعیفی از مفهوم مهارتهای اصلی تفکر انتقادی را نشان دادند اگرچه نگرش آنها نسبت به تفکر انتقادی مثبت بود. همچنین نتایج نشان داد که به طور کلی, تمرین مهارت های تفکر انتقادی زیادی در کلاس های مهارت زبانی اجرا نمی شود, به ویژه در کلاس های گوش دادن که تعداد قابل توجهی هیچ یک از مهارت های فرعی تفکر انتقادی را ارزیابی نمی کنند. برعکس, تعداد قابل توجهی از معلمان گزارش کردند که تقریباً تمام مهارتهای فرعی تفکر انتقادی را در کلاسهای سخنرانی خود تمرین می کنند. بنابراین, این مطالعه نشان می دهد که یکی دیگر از عوامل مهم عدم تمرین مهارت های تفکر انتقادی در زمینه زبان خارجی انگلیسی احتمالاً عدم درک معلمان از مفهوم و مهارت های مربوط به تئوری تفکر انتقادی است. این اعتقاد بر این که وقتی معلمان نحوه اطلاع رسانی نظریه را در عمل می فهمند با اهمیت است, معمولاً در مورد اینکه تئوری واقعاً در متن آموزش اهمیت دارد آگاه تر می شوند.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاآنی، مهدیه، و پاولین رسلین، ویزایالتچومی. (1400). مطالعه دانش, نگرش و عملکرد مهارتهای تفکر انتقادی در میان معلمان ایرانی زبان خارجی انگلیسی. کرمانج، نشریه فرهنگ، اجتماع و علوم انسانی، 3(2 )، 14-24. SID. https://sid.ir/paper/416125/fa

    Vancouver: کپی

    قاآنی مهدیه، پاولین رسلین ویزایالتچومی. مطالعه دانش, نگرش و عملکرد مهارتهای تفکر انتقادی در میان معلمان ایرانی زبان خارجی انگلیسی. کرمانج، نشریه فرهنگ، اجتماع و علوم انسانی[Internet]. 1400؛3(2 ):14-24. Available from: https://sid.ir/paper/416125/fa

    IEEE: کپی

    مهدیه قاآنی، و ویزایالتچومی پاولین رسلین، “مطالعه دانش, نگرش و عملکرد مهارتهای تفکر انتقادی در میان معلمان ایرانی زبان خارجی انگلیسی،” کرمانج، نشریه فرهنگ، اجتماع و علوم انسانی، vol. 3، no. 2 ، pp. 14–24، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/416125/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button