در اغلب سیستمهای جدید حمل و نقل ریلی برقی DC، از سیستم زمین کاملا شناور یا سیستم زمین نشده استفاده می شود. یکی از مهمترین مشکلات مربوط به استفاده از سیستم زمین کاملا شناور در شبکه ترن برقی، تولید ولتاژ تماسی ریل با دامنه بالا و ایجاد خطرات جانی برای مسافران و پرسنل می باشد. لذا به منظور کاهش ولتاژ ریل به زمین، از تجهیزات و روشهای مختلفی استفاده می شود. در اغلب این روشها و تجهیزات، وقتی ولتاژ ریل به زمین از حد معینی تجاوز کند، ریلها و باسبارهای منفی پستها بطور مستقیم به شبکه زمین متصل می شوند تا سطح ولتاژ ریل کاهش یابد. در این مقاله عملکرد تجهیزات کنترل ولتاژ ریل و اثر پارامترهای موثر بر مقدار ولتاژ تماسی ریل مورد بررسی قرار می گیرد. نتایج شبیه سازی ها نشان می دهند که حداق ولتاژ ریل برای هر سیستم از مقدار معینی نمی توان کمتر باشد.