Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

Journal of Psychology

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    3 (75)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1102
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1102

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

Journal of Psychology

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    3 (75)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4806
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4806

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

Journal of Psychology

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    3 (75)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1200
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1200

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

Journal of Psychology

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    3 (75)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2475
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2475

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    3 (پیاپی 75)
  • صفحات: 

    218-234
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4903
  • دانلود: 

    2737
چکیده: 

هدف از این مطالعه، بررسی رابطه خوش بینی تحصیلی و هوش هیجانی معلمان با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شهرستان سلماس است. بدین منظور، 302 معلم به روش طبقه ای از حدود 613 نفر از معلمان آموزش و پرورش شهرستان سلماس، انتخاب شده و به مقیاس خود سنجی هوش هیجانی تجدیدنظر شده شات ( (FEIS-41و پرسشنامه خوش بینی تحصیلی معلم پاسخ دادند. داده های پژوهش با استفاده از ضرایب همبستگی و رگرسیون گام به گام مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، نتایج نشان دادند: که خوش بینی تحصیلی و هوش هیجانی معلمان با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان همبستگی معناداری دارند، در حالی که خوش بینی تحصیلی معلمان پیش بینی کننده قوی تری برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است. که در نمونه کلی معلمان اعتماد به دانش آموزان و والدین، بیشترین نقش را در پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ایفا می کنند. و همچنین از مولفه های هوش هیجانی تنها تنظیم هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4903

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2737 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    3 (پیاپی 75)
  • صفحات: 

    235-251
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1213
  • دانلود: 

    922
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر تعیین رابطه نارسایی های شناختی، فراشناخت، کنترل فکر و سن و پیش بینی نارسایی های شناختی از روی متغیرهای پیش بین است. یک نمونه 1349 نفری از شرکت کنندگان که به صورت تصادفی ساده از دو جامعه دانشجویان دانشگاه اصفهان و منتخب صنایع انتخاب شده بودند به ابزارهای پژوهش پاسخ دادند. ابزارها عبارت بودند از پرسشنامه نارسایی های شناختی (CFQ)، و پرسشنامه فراشناخت و مهار فکر. نتایج نشان داد که رابطه نارسایی های شناختی و سن منفی و رابطه فراشناخت و سن مثبت است و همچنین، سن، باورهای منفی، اعتماد شناختی و توجه برگردانی، نارسایی های شناختی را تبیین می کنند. نتایج نشان داد با افزایش سن استفاده از فراشناخت زیاد می شود و همین مساله نارسایی های شناختی را کاهش می دهد. همچنین رابطه منفی، با توجه خودگزارشی بودن نارسایی های شناختی قابل تبیین است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1213

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 922 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    3 (پیاپی 75)
  • صفحات: 

    252-269
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1111
  • دانلود: 

    912
چکیده: 

با هدف تعیین رابطه افسردگی با سوگیری قضاوت به واسطه، خودکارآمدی عمومی وتوجه متمرکز برخود، 466 دانش آموز دبیرستانی (263 دختر و 183 پسر) که در پایه های دوم و سوم دبیرستان وپیش دانشگاهی درسه رشته تحصیلی ریاضی، تجربی و انسانی در مدارس دولتی و غیردولتی شرق استان گیلان در سال تحصیلی 92-91 مشغول به تحصیل بودند با روش نمونه گیری خوشه ای- تصادفی انتخاب شدند و به سیاهه افسردگی (کواکس و بک، 1997)، پرسشنامه های احتمال/پیامد وقوع رویدادهای منفی اجتماعی (فوا، فرانکلین، پری و هربرت، 1996)، کانون توجه (وودی، چامبلس وگلاس، 1997) و مقیاس خودکارآمدی عمومی (شوارتز، 1992) پاسخ دادند. تحلیل داده ها با کمک ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون انجام شد. یافته های حاصل از تحلیل مسیر نشان داد که افسردگی به واسطه خودکارآمدی و توجه متمرکز برخود بر سوگیری قضاوت، تاثیر غیرمستقیم دارد. از سویی دیگر، افسردگی همبستگی معنی داربرخود کارآمدی و توجه متمرکز برخود و همینطور، خودکارآمدی وتوجه متمرکز- برخود، همبستگی معنادار با احتمال و پیامد وقوع رویداد منفی اجتماعی دارد. درنهایت الگوی میانجی یعنی نقش واسطه ای خودکارآمدی و توجه متمرکز برخود، در رابطه میان افسردگی و سوگیری- قضاوت تایید شد. نتایج به دست آمده با توجه به تحقیقات پیشین، مورد بحث و تحلیل قرار گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1111

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 912 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    3 (پیاپی 75)
  • صفحات: 

    270-285
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1980
  • دانلود: 

    924
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر این بود که با استفاده الگوی پژوهشی فرا تحلیل، میزان اثرگذاری مداخلات روان شناختی و آموزشی را بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان نارسا خوان مشخص کند. این پژوهش با استفاده از فن فراتحلیل با یکپارچه کردن نتایج حاصل از انجام تحقیقات مختلف، میزان اندازه اثر مداخلات روان شناختی و آموزشی را مشخص می کند. بدین منظور 30 پژوهش که از لحاظ روش شناختی مورد قبول بود، انتخاب و فراتحلیل بر روی آنها انجام گرفت. ابزار پژوهش چک لیست فراتحلیل بود. یافته های پژوهش نشان داد میزان اندازه اثر مداخلات روان شناختی و آموزشی بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان نارساخوان متوسط رو به بالا است. نتیجه فراتحلیل نشان داد که مداخلات روانشناختی – آموزشی می تواند کمکی در بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان نارساخوان باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1980

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 924 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    3 (پیاپی 75)
  • صفحات: 

    286-296
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2505
  • دانلود: 

    1595
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر مطالعه رابطه بین هوش فرهنگی و تعاملات اجتماعی دانشجویان دانشگاه دولتی و آزاد ایلام بود. این پژوهش از نوع توصیفی تحلیلی است. نمونه مورد مطالعه شامل 364 دانشجو (222 پسر و 142 دختر) بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شده اند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه هوش فرهنگی ارلیو انگ (2007) جهت سنجش هوش فرهنگی و پرسشنامه محقق ساخته جهت سنجش تعاملات اجتماعی، جمع آوری شده است. نتایج نشان داد که هوش فرهنگی رابطه معناداری با تعاملات اجتماعی دانشجویان دارد و از میان ابعاد هوش فرهنگی تنها بعد دانش هوش فرهنگی رابطه معناداری با تعاملات اجتماعی دانشجویان ندارد همچنین بین دانشجویان دختر و پسر از نظر تعاملات اجتماعی و هوش فرهنگی تفاوت معناداری وجود ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2505

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1595 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    3 (پیاپی 75)
  • صفحات: 

    297-313
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1080
  • دانلود: 

    774
چکیده: 

این پژوهش با هدف تعیین نقش تعدیل کننده اسناد شناختی و وظیفه شناسی در رابطه میان باور به دنیای ناعادلانه با واکنش پرخاشگرانه دانش آموزان پسر اجرا شد. جامعه آماری پژوهش را دانش آموزان پسر دبیرستانی تشکیل دادند که از بین آنها 196 نفر به شیوه تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزارهای سنجش شامل پرسشنامه باور به دنیای ناعادلانه (دالبرت و همکاران، 2001)، پرسشنامه واکنش پرخاشگرانه (گل پرور و جوادیان، 1390)، سه سناریوی اسناد شناختی (گل پرور و جوادیان، 1390) و پرسشنامه وظیفه شناسی (گلدبرگ، 1992) بودند. داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون سلسله مراتبی تحلیل گردید. نتایج نشان داد که اسناد شناختی و وظیفه شناسی رابطه باور به دنیای ناعادلانه را با واکنش پرخاشگرانه تعدیل می نمایند. تحلیل ساده شیب خط نشان داد که در وظیفه شناسی پایین، در موقعیت اسناد شناختی خصمانه باور به دنیای ناعادلانه با واکنش پرخاشگرانه دارای رابطه مثبت و معنادار، اما در وظیفه شناسی بالا و در اسناد شناختی خصمانه، باور به دنیای ناعادلانه با واکنش پرخاشگرانه دارای رابطه معنادار نیست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1080

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 774 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    3 (پیاپی 75)
  • صفحات: 

    314-326
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1202
  • دانلود: 

    773
چکیده: 

هدف از این پژوهش، شناسایی رابطه بین هوش معنوی و راهبردهای مدیریت زندگی با رفتار شهروندی سازمانی معلمان بود. گروه نمونه شامل 240 نفر دبیر (130 نفر مرد، 110 نفر زن) از دبیرستان های شهر قزوین بود که به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب و به سه ابزار: هوش معنوی کینگ (2008)، راهبردهای مدیریت زندگی فروند و بالتز (2002) و رفتار شهروندی سازمانی پودساکوف و همکاران (1990) پاسخ دادند. داده ها به وسیله ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که بین هوش معنوی و راهبردهای مدیریت زندگی معلمان با رفتار شهروندی سازمانی آنها رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و مولفه های هوش معنوی و راهبردهای مدیریت زندگی می توانند تغییرات رفتار شهروندی سازمانی را پیش بینی کنند. یافته های این پژوهش نشان می دهد که هوش معنوی و راهبردهای مدیریت زندگی از عوامل موثر بر رفتار شهروندی سازمانی هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1202

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 773 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button