Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2107
  • دانلود: 

    721
چکیده: 

پژوهش حاضر به همترازسازی بین نمره های دو مقیاس اضطراب کتل و اضطراب حالت- صفت اشپیلبرگر می پردازد. بدین منظور از میان همه دانش آموزان مقطع متوسطه شهر تهران که در سال تحصیلی 89-1388 مشغول به تحصیل بوده اند، تعداد 330 نفر دانش آموز (170 دختر و 160 پسر) به شیوه نمونه برداری تصادفی چند مرحله ای انتخاب و دو مقیاس مذکور بر روی آنها اجرا شد. نتایج نشان می دهد همبستگی بین اضطراب کتل و خرده مقیاس حالت اشپیلبرگر برابر 0.805 و همبستگی اضطراب کتل و خرده مقیاس صفت اشپیلبرگر برابر 0.816 و همبستگی بین دو خرده مقیاس اضطراب اشپیلبرگر (حالت- صفت) برابر با 0.915 است. همبستگی بالای این آزمونها نشان می دهد که همه آنها یک ویژگی مشترک یعنی اضطراب را اندازه می گیرند. ضریب اعتبار هریک از آزمونهای کتل، حالت و صفت اشپیلبرگر که با استفاده از روش آلفای کرونباخ برآورد گردیده به ترتیب برابر با 0.768، 0.901، 0.906 بوده است. این فرایند بیانگر این مطلب است که آزمون ها از مفروضه های اساسی همترازسازی یعنی همبستگی و اعتبار کافی برخوردارند. سرانجام نمره های مقیاس اضطراب کتل با نمره های هر یک از خرده آزمون های مقیاس اضطراب اشپیلبرگر معادل گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2107

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 721 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1166
  • دانلود: 

    535
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه هوش هیجانی و تعهد سازمانی با رضایت شغلی در کارمندان انجام گرفت. طرح تحقیق حاضر، از نوع همبستگی است. گروه نمونه شامل 105 کارمند از سازمان گسترش و فناوری اطلاعات ایران بودند که به شیوه تصادفی انتخاب و به وسیله پرسشنامه هوش هیجانی شات (1998)، رضایت شغلی اسپکتور (1997) و تعهد سازمانی آلن و می یر (1990)، مورد سنجش قرار گرفتند. داده های حاصل به وسیله آزمون های ضریب همبستگی پیرسون، و رگرسیون چند متغیری مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل نشان می دهد بین هوش هیجانی، رضایت شغلی و تعهد سازمانی رابطه وجود دارد. یافته های جانبی پژوهش حاضر مشخص می کند بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی در افراد مجرد و متاهل تفاوت معنادار دارد. میزان رضایت شغلی در افراد با سطوح مختلف تحصیلات متفاوت است. هم چنین میزان رضایت شغلی و تعهد سازمانی بین سطوح مختلف سابقه اشتغال متفاوت است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1166

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 535 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2820
  • دانلود: 

    1463
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف اعتبار، روایی و هنجاریابی پرسشنامه علائم مرضی کودکان بر روی کودکان کار در شهر کرج اجرا شده است. به همین منظور 300 نفر (132 دختر 168 پسر) کودکان خیابانی که در سال 89-1388 مشغول به تحصیل در مرکز نگهداری کودکان کار و خیابان واقع در شهر کرج بودند، به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و پرسشنامه علائم مرضی کودکان که شامل دو فرم والد و معلم می باشد و همچنین پرسشنامه افسردگی ماریا کواکس بر روی آزمودنی ها اجرا گردید و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان می دهند که مقدار ضریب روایی همگرای خرده مقیاس افسردگی فرم والد آزمون با آزمون افسردگی ماریا کواکس 0.30 و مقدار ضریب روایی همگرای خرده مقیاس افسردگی فرم معلم آزمون با آزمون افسردگی ماریا کواکس 0.45 است که نشان می دهد مقیاس علائم مرضی کودکان از روایی قابل قبولی برخوردار است. چرخش عامل ها به شیوه واریماکس نشان می دهد که ساختار نظری فرم معلم پرسشنامه از 7 عامل (بیش فعالی- تکانشی و لجبازی- نافرمانی، سلوک، اضطراب فراگیر، بی توجهی، افسردگی، اسکیزوفرنی، اتیسم) اشباع شده است که رویهم 53.11 درصد واریانس کل پرسشنامه را تبیین می کند. مقدار ضریب اعتبار به روش هماهنگی درونی برای فرم والد 0.94 و برای فرم معلم 0.96 است. همچنین همبستگی های متقابل خرده مقیاس های دو فرم والد و معلم معنادار هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2820

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1463 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    773
  • دانلود: 

    534
چکیده: 

پژوهشِ حاضر با هدف شناخت علل اختلال های روان شناختی و چالش هایی که از این حیث در برابر جامعه ایران قرار دارد، مطالعه و کاوشی است در زمینه علل اجتماعی مهمترین آسیب های روانی و در این راستا یکی از مساله های کلان روان شناختی- جامعه شناختی را مورد توجه قرارداده است. در این راستا از نتایج تعدادی از پژوهش های موجود در ایران بهره گرفته شده است. بر این اساس، هدف اصلی این مقاله، مطالعه و مرور آن دسته از مساله های اجتماعی است که در پیدایش و بروز برخی آسیب های روانی در ایران موثر شناخته شده است. با این دیدگاه، اثرات عوامل اجتماعی- اقتصادی و فرهنگی پدیدآورنده پدیده های روان شناختی مورد نظر قرار گرفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 773

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 534 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    960
  • دانلود: 

    318
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش گروهی داستان بر قضاوت اخلاقی دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی مدارس دولتی انجام شد. آزمودنی های این پژوهش را 60 نفر از دانش آموزان (30 نفر گروه آزمایشی، 30 نفر گروه کنترل)، منطقه 5 تهران تشکیل می دادند.آزمودنی ها به شیوه نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. یک کارگاه 10 جلسه ای برای آزمودنی های گروه آزمایشی، تشکیل شد و به منظور جمع آوری اطلاعات از هر گروه در پیش آزمون- پس آزمون، از آزمون قضاوت اخلاقی (MJT)، استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که آموزش گروهی داستان بر قضاوت اخلاقی تاثیر معنادار دارد و بر ابعاد تشخیص، مقایسه، بهترین پاسخ اخلاقی، استدلال اخلاقی تاثیر معنادار مشاهده شد و بر ابعاد تعریف ارزش اخلاقی و جملات ناتمام تاثیر معنادار مشاهده نشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 960

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 318 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    838
  • دانلود: 

    318
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه اعتماد، شرم و گناه با خودمتمایزسازی در بین دانشجویان متاهل دانشگاه علامه طباطبایی تهران صورت گرفته است. تعداد 161دانشجوی متاهل (25 مرد و 91 زن) به روش تصادفی ساده و با استفاده از جدول نمونه گیری مورگان-گرجسی از میان دانشجویان متاهل دانشگاه علامه طباطبایی در سال تحصیلی90-89 انتخاب گردید. داده ها با استفاده از پرسش نامه جمعیت شناختی، پرسش نامه خودمتمایزسازی (DSI-2)، مقیاس اعتماد (TS) و پرسش نامه عاطفه خودآگاه (2- TOSCA) جمع آوری و با استفاده از آزمون های آماری همبستگی پیرسون، تحلیل واریانس یک راهه، همبستگی پاره ای و تحلیل رگرسیون گام به گام تحلیل شد. نتایج نشان داد که خودمتمایزسازی با اعتماد رابطه معنادار مثبتی دارد (r=0.43، p<0.01) و با شرم رابطه معنادار منفی دارد (r=-0.59، p<0.01). همچنین بین خودمتمایزسازی و گناه رابطه معنادار منفی وجود دارد (r=-0.57، p<0.01). بین جنسیت و متغییرهای مورد مطالعه خودمتمایزسازی، اعتماد، شرم و گناه رایطه ای بدست نیامد. در نهایت ترکیب خطی متغییرهای اعتماد، شرم و گناه 58 درصد از واریانس خودمتمایزسازی را در بین دانشجویان متاهل دانشگاه علامه طباطبایی پیش بینی کردند. بنابراین افراد با میزان خودمتمایزسازی بالا اعتماد بیشتری در روابط زناشویی را تجربه می کنند و احساس شرم و گناه در آنها پائین است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 838

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 318 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1993
  • دانلود: 

    1452
چکیده: 

هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی رابطه بین راهبردهای شناختی و فراشناختی و اضطراب ریاضی با عملکرد ریاضی دانش آموزان بود. جامعه تحقیق حاضر شامل کلیه دانش آموزان پایه اول دبیرستانهای دخترانه شهر تهران بود که در سال تحصیلی 90-89 در این مدارس مشغول به تحصیل بودند. که از این بین تعداد 180 دانش آموز سال اول متوسطه به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند و در پژوهش حاضر شرکت نمودند. گروه نمونه با استفاده از آزمون محقق ساخته عملکرد ریاضی، مقیاس اضطراب ریاضی و پرسشنامه راهبردهای شناختی باصری مورد ارزیابی قرار گرفتند. روش تحقیق حاضر نیز همبستگی بوده که در حیطه تحقیقات کاربردی جای می گیرد. به منظور تجزیه و تحلیل داده های حاصله از پرسشنامه ها، از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغییری استفاده به عمل آمد. در نهایت، یافته های تحقیق نشان می دهد رابطه معنی داری بین راهبرد شناختی بسط و اضطراب ریاضی در دانش آموزان سال اول دبیرستان در سطح 0.05=a رابطه وجود دارد. رابطه بین راهبردهای شناختی و فراشناختی و عملکرد ریاضی در دانش آموزان نیز تائید شد. در نهایت رابطه بین اضطراب ریاضی و عملکرد ریاضی هم در سطح 0.01=a مورد تائید قرار گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1993

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1452 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    846
  • دانلود: 

    515
چکیده: 

دراین پژوهش به منظور آزمایش تاثیر تمرینات مراقبه تمرکزی بر کارکرد توجه پایدار، انتخابی و انتقالی، به روش نمونه گیری در دسترس، تعداد30 نفر از زنان مراجعه کننده به یکی از مراکز یوگای شهر تهران به صورت داوطلبانه به عنوان گروه آزمایش و تعداد 30 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران که از لحاظ متغیرهای جنس، سن و تحصیلات هم پایه با گروه آزمایش بودند به عنوان گروه کنترل انتخاب شدند. در پیش آزمون هر دو گروه آزمونهای عملکرد مداوم (CPT)، استروپ و مرتب کردن کارت های ویسکانسین (WCST) را انجام دادند. پس از آن گروه آزمایش تحت آموزش (در 3 جلسه گروهی) و تمرینات مراقبه تمرکزی (20 دقیقه تمرین 2 بار در روز به مدت 10 روز) قرار گرفتند. به گروه کنترل هیچگونه آموزش و تمرینی داده نشد. سپس در مرحله پس آزمون، آزمودنیهای هر دو گروه مجددا همان آزمونهای استفاده شده در پیش آزمون را انجام دادند. تحلیل کوواریانس نشان داد که در سطح معناداری 0.05>P دو گروه در توجه پایدار و توجه انتخابی تفاوت معناداری نداشتند. اما در توجه انتقالی تفاوت معنادار به دست آمد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 846

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 515 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button