Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

956
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

317
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش گروهی داستان بر قضاوت اخلاقی دانش آموزان دختر پایه چهارم دبستان مدارس دولتی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش گروهی داستان بر قضاوت اخلاقی دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی مدارس دولتی انجام شد. آزمودنی های این پژوهش را 60 نفر از دانش آموزان (30 نفر گروه آزمایشی, 30 نفر گروه کنترل), منطقه 5 تهران تشکیل می دادند.آزمودنی ها به شیوه نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. یک کارگاه 10 جلسه ای برای آزمودنی های گروه آزمایشی, تشکیل شد و به منظور جمع آوری اطلاعات از هر گروه در پیش آزمون- پس آزمون, از آزمون قضاوت اخلاقی (MJT), استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که آموزش گروهی داستان بر قضاوت اخلاقی تاثیر معنادار دارد و بر ابعاد تشخیص, مقایسه, بهترین پاسخ اخلاقی, استدلال اخلاقی تاثیر معنادار مشاهده شد و بر ابعاد تعریف ارزش اخلاقی و جملات ناتمام تاثیر معنادار مشاهده نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیروسی، مهسا، دوکانه ای فرد، فریده، و حسنی، فریبا. (1390). بررسی تاثیر آموزش گروهی داستان بر قضاوت اخلاقی دانش آموزان دختر پایه چهارم دبستان مدارس دولتی شهر تهران. تحقیقات روانشناختی، 3(11)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/498164/fa

    Vancouver: کپی

    سیروسی مهسا، دوکانه ای فرد فریده، حسنی فریبا. بررسی تاثیر آموزش گروهی داستان بر قضاوت اخلاقی دانش آموزان دختر پایه چهارم دبستان مدارس دولتی شهر تهران. تحقیقات روانشناختی[Internet]. 1390؛3(11):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/498164/fa

    IEEE: کپی

    مهسا سیروسی، فریده دوکانه ای فرد، و فریبا حسنی، “بررسی تاثیر آموزش گروهی داستان بر قضاوت اخلاقی دانش آموزان دختر پایه چهارم دبستان مدارس دولتی شهر تهران،” تحقیقات روانشناختی، vol. 3، no. 11، pp. 0–0، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/498164/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا