طرح مساله: این تحقیق می خواهد با تحلیل پیام های تبلیغاتی انتخابات شورای شهر مهم ترین ارزش ها، عناصر و ابزارهای نحوه اداره شهر از منظر کاندیداها و پس از مشخص شدن نتایج، از نظر رای دهندگان را مورد شناسایی و تحلیل قرار دهد.روش: در این تحقیق، جامعه آماری تمامی 1200 نفر کاندیدای سومین دوره انتخابات شورای شهر تهران بودند که از پیام های تبلیغاتی 444 نفر از کاندیداها و 36 تشکل نمونه برداری شد. داده های گردآوری شده با استفاده از روش تحلیل محتوا و مدل های نظری چهارگانه حکمرانی شهری (رفاهی، مدیریتی، شراکت گرا و طرفدار رشد) مورد تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: محتوای بیشتر پیام های تبلیغاتی و برنامه های کاندیداها و تشکل ها با مدل حکمرانی رفاهی همخوانی بیشتری دارد. نتایج انتخابات نیز نشان می دهد که رای دهندگان، به تبلیغ کنندگان این مدل رای بیشتری داده اند.نتایج: در مدل حکمرانی رفاهی، اداره شهر متکی بر منابع دولتی است که منجر به کاهش استقلال عمل شورای شهر و امکانات آن برای تاثیرگذاری بر مدیریت شهری می شود.