Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    34
  • صفحات: 

    1-20
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1503
  • دانلود: 

    529
چکیده: 

امروزه مشتریمحور فعالیت های سازمان ها قرارگرفتهاستو از طرف دیگر کیفیت به عنوان یک مفهوم و دغدغه مدیریت در رابطه با رضایت مشتری در نظر گرفته می شود، بنابراین با تمرکز بر هدف مشترک مدیریت دانش مشتری و تکنیک گسترش عملکرد کیفیت، که ارزش نهادن بر مشتری و رسیدن به رضایت مندی وی را در نظر می گیرد، این تحقیق در حوزه صنعت خودرو، با تمرکز بر انواع دانش مشتری در حوزه مدیریت آن به تحلیل، بررسی و ارزیابی روش QFD در بعد رضایت مشتری پرداخته است و در آن از ماتریس های ارزیابی عوامل خارجی (EFEM)، ارزیابی عوامل داخلی (IFEM) و برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSPM) استفاده کرده است. در نتیجه بین QFD و هر یک از ماتریس های ذکر شده رابطه معنادار مشاهده شده است. نهایتا از ماتریس QSPM در بعد رضایت مشتری و QSPM در شناسایی و کسب هر یک از انواع دانش مشتری برای هر مرحله از QFD با توجه به نتایج ماتریس های IFEM و EFEM و مجموع نمره های جذابیت هر نوع دانشمشتری که در این ماتریس حاصل می شود، استفاده شده است. در آخر نتیجه تحقیق به صورت الگوی کاربرد QFD و QSPM در کسب انواع دانش مشتری در مدیریت دانش مشتری ارائه شده است که با تعیین نوع دانش مشتری در هر مرحله از QFD، یک پایگاه داده مشترک بین دو حوزه مدیرت دانش مشتری و مدیریت کیفیت در سازمان ایجاد و امکان مدیریت صحیح دانش مشتری برای سازمان فراهم شده است که خود سبب کاهش صرف زمان و عدم به کارگیری بیهوده نیروی کارمتخصص شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1503

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 529 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    34
  • صفحات: 

    21-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4132
  • دانلود: 

    979
چکیده: 

در موضوعات مالی سبد سهام را می توان به معنی یک ترکیب و یا مجموعه ای از سرمایه گذاری ها دانست که بوسیله یک موسسه و یا یک فرد نگهداری می شود. بهینه سازی سبد سهام به منظور حداکثر سازی سود یکی از اصلی ترین دغدغه های سرمایه گذاران در بازارهای مالی است. تشکیل سبد سهام به عنوان یک تصمیم گیری حساس و حیاتی برای شرکتها شناخته شده است. در واقع مساله انتخاب سبد سهام مساله تخصیص سرمایه بین گزینه های مختلف سهام می باشد. به همین دلیل انتخاب یک سبد سهام با نرخ بازدهی بالا و ریسک کنترل شده یکی از موضوعاتی است که مورد توجه بسیاری از محققان قرار گرفته است. روش های فعلی در بهینه سازی سبد سهام از کارائی لازم برخوردار نبوده و لذا برای حل این مشکل الگوریتم های ابتکاری مورد توجه قرار گرفته اند. الگوریتم ژنتیک یکی از الگوریتم های ابتکاری است که می تواند مسائل بهینه سازی سبد سهام را با کارائی بالا انجام دهد. هدف تحقیق حاضر توضیح کامل الگوریتم ژنتیک و استفاده از این الگوریتم در مسائل بهینه سازی سبد سهام می باشد. مساله انتخاب سبدهای سهام آن قدر پیچیده هستند که روشهای حل فعلی در برابر آن ناتوان بوده، از این رو استفاده از الگوریتم های ابتکاری برای حل آنها مورد توجه قرار گرفته و توسعه یافته است. در این پژوهش روشی بر مبنای الگوریتم ژنتیک چند هدفه NSGA-II برای تشکیل سبد سهام ارائه می شود. همچنین ما داده های 30 شرکت برتر را از شرکتهای بورس اوراق بهادار تهران به عنوان نمونه آماری انتخاب نموده و اطلاعات سهام آنها را از ابتدای سال 1386 تا پایان سال 1390 مورد استفاده قرار داده ایم. نتایج نشان می دهد که الگوریتم ژنتیک چند هدفه NSAG-II طراحی شده برای انتخاب سبد سهام ابزاری مناسب و کارا برای کمک به سرمایه گذاران در انتخاب سبد سهام می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4132

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 979 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    34
  • صفحات: 

    35-48
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    988
  • دانلود: 

    1246
چکیده: 

توسعه به عنوان موضوع اصلی مورد توجه دولت مردان، سیاست مداران و برنامه ریزان اقتصادی، اجتماعی قرار گرفته و پدیده تفاوت های منطقه ای درفرآیند توسعه ملی، یک زمینه اصلی در سیاست گذاری و برنامه ریزی توسعه به شمار می آید. این امر زمانی مصداق پیدا می کند که پدیده قطبی شدن توسعه در منطقه یا مناطق توسعه یافته ادامه می یابد و به ایجاد شکاف درآمد سرانه میان آنها و سایر مناطق کشور منجر می گردد. این امر (تفاوت های منطقه ای) در شهرستان های استان آذربایجان غربی باعث گردیده تا توسعه یافتگی و توسعه نیافتگی بین شهرستان های این محدوده با استفاده از آمارهای رسمی و مدل آماری تاکسونومی عددی مورد ارزیابی قرار گیرد و نتیجه پژوهش نشان داده که نزدیکی به مرزهای بین المللی تاثیری بر میزان توسعه یافتگی آنها نداشته است بلکه تفاوت های قومی و زبانی عامل تعیین کننده سطح توسعه یافتگی در این شهرستان ها می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 988

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1246 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

کدیور عباسعلی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    34
  • صفحات: 

    49-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1508
  • دانلود: 

    730
چکیده: 

تاثیر ادراک مصرف کنندگان از کشور مبدا برند به عنوان یک ابزار قوی جهت شناخت نیاز مشتری، افزایش رضایت او و در نهایت افزایش سودآوری سازمان کاربرد فراوانی دارد. روش های پرسشنامه ای با طراحی و جمع آوری آن از طیف وسیعی از مشتریان، مدیران و خبرگان محصولات شوینده با پالایش و تحلیل داده ها نتایج مناسبی را جهت تصمیم گیری در مورد اتخاذ استراتژی های مدیریت مشتریان فراهم می آورد. ابزار اندازه گیری این تحقیق، پرسشنامه محقق ساخته شامل 20سوالبسته در چهار بخش می باشد، که پایایی هر یک از فرضیه های کیفیت ادراک شده، آگاهی از برند، وفاداری به برند و تداعی برند با استفاده از آلفای کرونباخ بترتیب 0.957، 0.924، 0.934 و 0.922 می باشد. روایی تحقیق از طریق روایی محتوا مورد بررسی قرار گرفت و مورد تایید واقع شد پرسشنامه طراحی شده بر اساس طیف 5 گزینه ای لیکرت بود. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده از آماره های مورد نظر در داخل و خارج از کشور از روش مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار های SPSS و Liser استفاده گردید. نتایج تحقیق حاکی از آن است که خبرگان بر سر اهمیت هر 4 فرضیه توافق داشتند و میانگین اهمیت هر چهار فرضیه متوسط رو به بالا را نشان دادند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1508

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 730 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    34
  • صفحات: 

    59-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3017
  • دانلود: 

    3097
چکیده: 

یکی از ویژگی های نظام های سیاسی مردم سالار، توانایی پاسخگویی آنها در قبال عملکرد خود است. رسانه ها به عنوان یکی از اجزای قدرتمند جامعه مدنی و تاثیرگذار بر افکار عمومی نقش بسیار مهمی در واداشتن حکومت به پاسخگویی بر عهده دارند. به همین منظور هدف اصلی این پژوهش برررسی تاثیر رسانه ها بر ارتقای سطح پاسخگویی سازمان های دولتی است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانشجویان پسر کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر بوده که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان به تعداد 320 نفر به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب گردیدند. روش تحقیق به لحاظ هدف کاربردی است و از نظر ماهیت و روش توصیفی از نوع پیمایشی است. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته است، به منظور روایی ابزار سنجش سوالات متناسبی برای هر یک از متغیرهای تحقیق از منابع معتبر استخراج که روائی آن مورد تایید صاحب نظران قرار گرفت. و پایایی پرسش نامه با روش آلفای کرونباخ 89% به دست آمد، و برای آزمون فرضیه ها با توجه به نرمال بودن داده ها از روش های آماری پارامتریک استفاده گردید. و بر اساس یافته های پژوهش رسانه ها می توانند از طریق هدایت و آموزش افکار عمومی، تجمیع خواسته ها و نظارت وآگاهی بخشی در واداشتن سازمان های دولتی به پاسخگوبودن در قبال عملکرد خود به مردم موثر واقع شوند. همچنین یافته ها نشان داد چنانچه نظام رسانه ای آزاد و مستقل حاکم باشد رسانه ها بهتر می توانند به وظائف خود عمل کنند. نتیجه دیگری که از این پژوهش حاصل شده این است که از بین رسانه ها، اثربخشی تلویزیون در ملزم نمودن بخش دولتی به پاسخگوئی در قبال عملکرد خود به مراتب موثر تر از سایر رسانه ها ست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3017

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3097 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    34
  • صفحات: 

    73-82
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1601
  • دانلود: 

    700
چکیده: 

درون مایه این مقاله شناسایی عوامل تعیین کننده مدیریت ریسک و سنجش تاثیر آن بر مدیریت استراتژیک در شرکت سهامی پتروشیمی تندگویان شهر ماهشهر در سال 93- 1392 است. روش تحقیق مورد استفاده توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری شامل 200 نفر از کارکنانشرکت مورد مطالعه می باشد. برای تست فرضیات این تحقیق از پرسشنامه ای محقق ساخته مشتمل بر 45 سوال استفاده گردید. به منظور تجزیه و تحلیل یافته ها از آزمون های کولموگروف- اسمیرنوف، رتبه بندی فریدمن، برازش نکویی خی دو، تی تک گروهی استفاده شده است. نتایج یافته ها از دیدگاه کارکنان شرکت مورد مطالعه نشان داد: مدیریت ریسک تاحدود زیادی می تواند بر مدیریت استراتژیک (انتقال ریسک، اجتناب از ریسک، کاهش ریسک، پذیریش ریسک) موثر باشد. و از نظر محتوا، فعالیت و پیامدها تاحدود زیادی می تواند بر مدیریت استراتژیک موثر باشد. همچنین طبق رتبه بندی آزمون فریدمن بین میانگین رتبه های تاثیر عوامل تعیین کننده مدیریت ریسک (محتوا، فعالیت، شرایط، پیامدها) بر مدیریت استراتژیک تفاوت معناداری وجود دارد. که میزان تاثیر مدیریت ریسک از نظر محتوا بر مدیریت استراتژیک با میانگین رتبه (2.88) بالاترین و دسترسی آنان و تاثیر مدیریت ریسک از نظر شرایط بر مدیریت استراتژیک با میانگین رتبه (2.17) ضعیف ترین تاثیر را نشان می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1601

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 700 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    34
  • صفحات: 

    83-100
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    831
  • دانلود: 

    730
چکیده: 

اطلاعات و فناوری که از آن پشتیبانی می کند در بسیاری از سازمان ها از ارزشمندترین دارایی های سازمان محسوب می شوند. به علت وابستگی ضروری سازمان ها به فناوری اطلاعات، پیاده سازی حاکمیت فناوری اطلاعات اثربخش برای آن ها به عنوان یک ضرورت مطرح می شود. حوزه های حاکمیت فناوری اطلاعات موثر بر کسب و کار شامل هم سویی استراتژیک، مدیریت ریسک، مدیریت عملکرد، مدیریت منابع و ارایه ارزش هستند. به منظور عملکرد موفق در این حوزه های مرتبط با کسب و کار، ترکیبی از ساز و کارهای ساختاری، فرآیندی و رابطه ای، مورد نیاز است و در عین حال، سازمان های مختلف ممکن است به ترکیبی متفاوت از این ساز و کارها نیاز داشته باشند. هدف از اجرای این پژوهش اولویت بندی ساز و کارهای حاکمیت فناوری اطلاعات بر مبنای حوزه های تمرکز حاکمیت فناوری اطلاعات به منظور انتخاب اثربخش ترین ساز و کارها برای استقرار حاکمیت فناوری اطلاعات اثربخش است. سوال اصلی پژوهش این است که به منظور استقرار اثربخش حاکمیت فناوری اطلاعات در شرکت سایپا، کدام یک از ساز و کارهای حاکمیت فناوری اطلاعات دارای اهمیت بیشترین است؟ به منظور پاسخ به سوال پژوهش، با استفاده از نظر خبرگان شرکت سایپا در حوزه فناوری اطلاعات و استفاده از روش های تصمیم گیری چند معیاره، ابتدا وزن حوزه های تمرکز حاکمیت فناوری اطلاعات به عنوان معیار به دست آمد و سپس اولویت بندی ساز و کارها با استفاده از حوزه های تمرکز با استفاده از روش TOPSIS انجام شد. نتایج پژوهش نشان می دهند که در ساز و کارهای ساختاری، کمیته ها و کارکرد حاکمیت فناوری اطلاعات و در ساز و کارهای فرآیندی، فرآیند اصلی حاکمیت فناوری اطلاعات و ارزیابی عملکرد بیشترین اهمیت را دارا هستند. در بخش ساز و کارهای رابطه ای نیز در عین پایین بودن اهمیت این نوع ساز و کارها، مدیریت حساب، دانش و رهبری از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 831

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 730 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    34
  • صفحات: 

    101-119
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1986
  • دانلود: 

    2716
چکیده: 

حوزه های فعالیت ابزارها و فرایندهای نوین مالی مواردی چون نوآوری در مهندسی ابزارهای مالی و مدیریت ریسک را در بر می گیرد. ابزارهای مشتقه و به طور خاص، قرارداد اختیار معامله سهام نیز بخشی از این نوآوری ها است. از بین روش های کمی برای محاسبه ارزش مشتقات و پارامترهای حساسیت ریسک اختیار معامله، مدل دوجمله ای به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. در این پژوهش قیمت اختیار خرید و اختیار فروش و پارامترهای پنج گانه دلتا (Delta)، گاما (Gamma)، وگا (Vega)، تتا (Theta) و رو (Rho) برای 37 شرکت فعال سه ماهه سوم سال 1391 توسط مدل دوجمله ای محاسبه شده است. ابتدا بر اساس قیمت های پایانی سه ماه چهارم سال 1391، نوسان پذیری سهام به صورت انحراف معیار بازده کسب شده توسط سهام هر یک از شرکت ها برآورد شده و قرارداد اختیار معامله با سررسید 6 ماهه (انقضاء در پایان شهریور 1392) بر روی سهام این شرکت ها صادر گردیده است. با تحلیل خروجی های مدل و بررسی مسیر حرکت و تغییرات قیمت سهام و قیمت اختیار به کمک مدل دوجمله ای و نیز سنجش حساسیت قیمت اختیار به تغییرات (تغییر در قیمت سهام، دلتا، نوسان، زمان باقی مانده تا سررسید و نرخ بهره) توسط پارامترها، چگونگی مدیریت ریسک مواضع معاملاتی اتخاذ شده از سوی سرمایه گذاران بیان شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1986

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2716 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button