مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,501
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

528
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی کاربرد روش QFD و ماتریس QSPM جهت کسب انواع دانش مشتریان در مدیریت دانش مشتری (در حوزه صنعت خودروسازی)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 20

چکیده

 امروزه مشتریمحور فعالیت های سازمان ها قرارگرفتهاستو از طرف دیگر کیفیت به عنوان یک مفهوم و دغدغه مدیریت در رابطه با رضایت مشتری در نظر گرفته می شود, بنابراین با تمرکز بر هدف مشترک مدیریت دانش مشتری و تکنیک گسترش عملکرد کیفیت, که ارزش نهادن بر مشتری و رسیدن به رضایت مندی وی را در نظر می گیرد, این تحقیق در حوزه صنعت خودرو, با تمرکز بر انواع دانش مشتری در حوزه مدیریت آن به تحلیل, بررسی و ارزیابی روش QFD در بعد رضایت مشتری پرداخته است و در آن از ماتریس های ارزیابی عوامل خارجی (EFEM), ارزیابی عوامل داخلی (IFEM) و برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSPM) استفاده کرده است. در نتیجه بین QFD و هر یک از ماتریس های ذکر شده رابطه معنادار مشاهده شده است. نهایتا از ماتریس QSPM در بعد رضایت مشتری و QSPM در شناسایی و کسب هر یک از انواع دانش مشتری برای هر مرحله از QFD با توجه به نتایج ماتریس های IFEM و EFEM و مجموع نمره های جذابیت هر نوع دانشمشتری که در این ماتریس حاصل می شود, استفاده شده است. در آخر نتیجه تحقیق به صورت الگوی کاربرد QFD و QSPM در کسب انواع دانش مشتری در مدیریت دانش مشتری ارائه شده است که با تعیین نوع دانش مشتری در هر مرحله از QFD, یک پایگاه داده مشترک بین دو حوزه مدیرت دانش مشتری و مدیریت کیفیت در سازمان ایجاد و امکان مدیریت صحیح دانش مشتری برای سازمان فراهم شده است که خود سبب کاهش صرف زمان و عدم به کارگیری بیهوده نیروی کارمتخصص شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    جمالی فیروزآبادی، کامران، و اکباتانی، غزاله. (1393). الگوی کاربرد روش QFD و ماتریس QSPM جهت کسب انواع دانش مشتریان در مدیریت دانش مشتری (در حوزه صنعت خودروسازی). پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، 11(34)، 1-20. SID. https://sid.ir/paper/492517/fa

    Vancouver: کپی

    جمالی فیروزآبادی کامران، اکباتانی غزاله. الگوی کاربرد روش QFD و ماتریس QSPM جهت کسب انواع دانش مشتریان در مدیریت دانش مشتری (در حوزه صنعت خودروسازی). پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)[Internet]. 1393؛11(34):1-20. Available from: https://sid.ir/paper/492517/fa

    IEEE: کپی

    کامران جمالی فیروزآبادی، و غزاله اکباتانی، “الگوی کاربرد روش QFD و ماتریس QSPM جهت کسب انواع دانش مشتریان در مدیریت دانش مشتری (در حوزه صنعت خودروسازی)،” پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، vol. 11، no. 34، pp. 1–20، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/492517/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button