Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    10
  • بازدید: 

    809
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 809

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 10 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    841
  • دانلود: 

    219
چکیده: 

مقدمه: نیازسنجی آموزشی در برنامه های آموزش مداوم، امکان استفاده بهینه از منابع را فراهم می کند. هدف از این مطالعه، بررسی نظرات پزشکان عمومی در خصوص نیازهای آموزشی آنان در رابطه با دوره آموزش مداوم مواجهه با علایم و بیماری های عضلانی اسکلتی بود.روش ها: این مطالعه توصیفی - پیمایشی در سال 1392 در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شد. جامعه آماری کلیه پزشکان عمومی مشمول آموزش مداوم بودند. نمونه گیری به صورت یک نمونه در دسترس و حدود 150 نفر انجام شد. ابزار گردآوری اطلاعات فرم نیازسنجی محقق ساخته ای روا و پایا بود. جهت اولویت بندی علایم و بیماری ها از میزان فراوانی مواجهه و نیاز به آموزش استفاده شد. تحلیل داده ها با استفاده از آمار ناپارامتریک و جدول توافقی انجام شد.نتایج: در این مطالعه تعداد 86 پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت (57 درصد پاسخ دهی). بالاترین میزان مواجهه مربوط به علامت درد مفصلی با فراوانی مواجهه هفتگی 76 (88.4 درصد) بود. پایین ترین میزان مواجهه نیز به علامت تغییر رنگ انگشتان در اثر سرما با فراوانی میزان مواجهه کمی 57 (66.3 درصد) و بیماری اسکلرودرمی با فراوانی مواجهه بندرت 78 (90.7 درصد) اختصاص داشت. علامت کمردرد با فراوانی 62 (72.1 درصد) و بیماری آرتریت روماتوئید با فراوانی 60 (69.7 درصد) دارای بالاترین میزان نیاز به آموزش بود، در حالی که علامت تغییر رنگ انگشتان در اثر سرما با فراوانی 18 (20.9 درصد) و بیماری اسکلرودرمی با فراوانی 26 (30.2 درصد) میزان نیاز به آموزش پایینی را داشت.نتیجه گیری: از دیدگاه پزشکان بالاترین میزان نیاز به آموزش مربوط به علامت کمردرد و بیماری آرتریت روماتوئید بود که دلیل آن را می توان شیوع بالای آن در جامعه دانست. نتایج این نیازسنجی مجریان آموزش مداوم را قادر می سازد برنامه ای در راستای نیازهای شرکت کنندگان طراحی نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 841

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 219 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 11
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    478
  • دانلود: 

    260
کلیدواژه: 
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 478

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 260 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    539
  • دانلود: 

    205
کلیدواژه: 
چکیده: 

مقاله ای با عنوان تاثیر برنامه آموزشی - توجیهی بر خودپنداره حرفه ای دانشجویان مقطع کارشناسی پرستاری در مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، جلد 14 و شماره 6 منتشر شده است. این مطالعه به صورت تجربی بر روی 50 دانشجوی کارشناسی پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نیمسال اول سال تحصیلی 91-90 صورت گرفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 539

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 205 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    386
  • دانلود: 

    145
کلیدواژه: 
چکیده: 

انجمن آموزش پزشکی اروپا (The Association for Medical Education in Europe) یا AMEE در سال 1972 در کپنهاگ به عنوان شاخه اروپایی فدراسیون جهانی آموزش پزشکی بنا نهاده شد؛ اما به زودی فعالیت های خود را در سطح بین المللی گسترش داد و امروزه به عنوان یک سازمان معتبر جهانی در زمینه آموزش پزشکی شناخته می شود و بیش از 90 کشور در آن عضو هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 386

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 145 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    687
  • دانلود: 

    222
چکیده: 

مقدمه: یکی از اساسی ترین مسائل در مدیریت آموزش عالی، «چگونگی پیوند بین آموزش و پژوهش» است. این مساله در دانشگاه های علوم پزشکی ایران به لحاظ پیچیده تر بودن ساختار و وظایف خاص این دانشگاه ها در مقایسه با دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم، با چالش بیش تری مواجه است. مطالعه حاضر از طریق بررسی و شناسایی مولفه های اصلی و تاثیرگذار بر نحوه تعامل و پیوند بین این دو کارکرد اساسی دانشگاه ها در جهان، اقدام به طراحی الگویی متناسب برای ارائه به دانشگاه های علوم پزشکی نموده است.روش ها: با استفاده از مرور مستندات موجود در تارنماهای دانشگاه های اصلی 10 کشور برتر دنیا بر اساس رتبه بندی شانگهای (از هر کشور 1 تا 5 دانشگاه)، موسسه آموزش عالی تایمز انگلستان (حوزه علوم پزشکی) و همچنین بررسی ادبیات پژوهش مولفه های تاثیرگذار بر پیوند بین آموزش و پژوهش جمع آوری و تحلیل گردید. همچنین با استفاده از مدل مفهومی سه شاخگی مولفه های به دست آمده بر اساس سه عامل ساختاری، محیطی و رفتاری طبقه بندی شد.نتایج: نتایج حاصل از بررسی 32 دانشگاه برتر جهان و مرور ادبیات پژوهشی مرتبط، منجر به شناسایی 17 مولفه اصلی و 42 زیر مولفه گردید که موارد مذکور بر اساس همگنی آنها با هم در چارچوب مدل مفهومی سه شاخگی طراحی و ارائه گردید. بر اساس مدل مذکور مولفه ها و زیر مولفه های استخراج شده در قالب سه عامل ساختاری، رفتاری و محیطی قابل جاگذاری بوده و ارتباط تعاملی بین آنها مشخص گردیده است.نتیجه گیری: مجموعه مولفه های ارائه شده در مدل مفهومی می توانند به عنوان اجزای اصلی تدوین «راهبرد های سازمانی» به منظور هم راستا کردن آموزش و پژوهش و بهره گیری از مزایای این هم افزایی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، مورد استفاده قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 687

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 222 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    569
  • دانلود: 

    276
کلیدواژه: 
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 569

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 276 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1002
  • دانلود: 

    1121
چکیده: 

مقدمه: محیط دانشگاه به عنوان محیط فکری و اخلاقی با ایجاد و انتشار دانش موجب افزایش انگیزه و تقویت تعاملات سازنده دانشجویان می گردد و بر بروز و ظهور استعدادهای درخشان شخصیت انسانی تاثیر می گذارد. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین کیفیت محیط دانشگاه، تسهیم دانش و عملکرد تحصیلی دانشجویان است.روش ها: این پژوهش از نوع همبستگی و جامعه آماری شامل تمامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال تحصیلی 92- 93 است. نمونه ای با حجم 175 نفر بر اساس روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شد. ابزارهای این پژوهش، پرسشنامه ارتباطات دانشگاه و دانشکده و مقیاس رفتار تسهیم دانش با اقتباس از پژوهش ون دن هوف و دی رایدر نقل از سلیمی بود که پس از محاسبه روایی و پایایی آن ها، بین نمونه ها توزیع و داده ها توسط آزمون رگرسیون چندگانه به روش هم زمان و بر اساس مدل بارون و کنی تحلیل شد.نتایج: یافته ها نشان داد کیفیت محیط دانشگاه پیش بینی کننده مثبت و معنادار عملکرد تحصیلی دانشجویان است (p<0.0001، f=83.50). کیفیت محیط دانشگاه 61 درصد از واریانس کل ارائه دانش دانشجویان را پیش بینی می نماید. مولفه های کیفیت محیط دانشگاه اثر معناداری بر دریافت دانش دارند (p<0.0001، f=134.33). کیفیت محیط دانشگاه 76 درصد از واریانس کل دریافت دانش دانشجویان را پیش بینی می نماید. مولفه های کیفیت محیط دانشگاه و تسهیم دانش اثر معناداری بر عملکرد تحصیلی دانشجویان دارند (p<0.0001، f=74.76). همچنین کیفیت محیط دانشگاه به واسطه تسهیم دانش پیش بینی کننده مثبت و معنادار عملکرد تحصیلی دانشجویان است.نتیجه گیری: با توجه به نتایج، به منظور بهبود و ارتقای کیفیت محیط دانشگاه و تسهیم دانش دانشجویان پیشنهاد می گردد ارتقای کیفیت محیط دانشگاه در راستای هدف مداری، توسعه روابط علمی و اخلاقی اعضا، حفظ احترام به دانشجویان و افزایش امکانات فیزیکی دانشگاه، جلب مشارکت دانشجویان در تسهیم و به اشتراک گذاری دانش انجام گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1002

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1121 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
نویسندگان: 

RAZAVI M.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2012
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    589-597
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    147
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 147

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2012
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    598-606
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    56
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 56

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2012
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    616-618
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    65
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 65

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    616-618
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    628
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 628

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button