تایر رادیال تقویت شده با سیم از نواحی مختلف تشکیل شده است که هر یک از این نواحی نقش مهمی در کاربرد تایر دارد. پایه و ساختار اصلی تایر نواحی منجید و بلت است که در تایرهای رادیال سواری، ناحیه بلت به دلیل پهن بودن از اهمیت بیشتری برخوردار است. در این پژوهش، بخش بلت تایر رادیال سیمی با نسبت منظر 70 ساخت یک کارخانه خارجی که شامل دو لایه سیم فولادی است به عنوان مرجع انتخاب و بررسی شده است.ابتدا، ناحیه بلت با استفاده از روشهای TG, DSC, IR, FTIR, X-ray و دیگر امکانات موجود شناسایی و با کمک نتایج آن و مبانی علمی موجود، فرمولبندی بهینه ای طراحی شد. مبنای طراحی فرمولبندی افزایش چسبندگی آمیزه به سیمهای فولادی است و با بررسی اثر اجزای فرمولبندی شامل انواع رزین های چسبنده، کبالت نفتنات، سیستم پخت، انواع دوده با اندازه ها و مقادیر مختلف بهترین فرمول بندی انتخاب و معرفی شد.