Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    15-25
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    641
  • دانلود: 

    295
چکیده: 

هدف از انجام تحقیق حاضر تحلیل مهارت های روانی والیبالیست های اعزامی به مسابقات والیبال دانشجویان کشور قبل و بعد از مسابقه بود. روش تحقیق از نوع علی مقایسه ای بوده به طوری که تحقیق مهارت های روانی بازیکنان را قبل و بعد از مسابقه می سنجد. بدین منظور تعداد 100 نفر از بازیکنان اعزامی به مسابقات قهرمانی دانشجویان کشور به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند و دو پرسشنامه در اختیار هر نفر قرار گرفت. پرسشنامه ای مربوط به مشخصات فردی آزمودنی ها که محقق ساخته بود و پرسشنامه خودسنجی انستیتوی ورزش استرالیای جنوبی SASI Psych که آزمودنی ها یک بار قبل و یک بار بعد از مسابقه این پرسشنامه را تکمیل نمودند. اطلاعات به دست آمده به وسیله نرم افزار spss و همچنین آزمون های t استیودنت، من ویتنی، تحلیل واریانس و کروسکال والیس مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفتند. نتایج این تحقیق نشان داد که بین سطح تحصیلات، سابقه تمرین و مهارت های روانی بازیکنان رابطه معنی داری وجود داشت؛ بدین صورت که با بالا رفتن سطح تحصیلات، سطح مهارت های روانی نیز افزایش یافت. همچنین همه زیر مولفه های مهارت های روانی قبل و بعد از مسابقه با هم تفاوت معنی داری داشتند. متغیرهای انگیزش، اعتماد به نفس و هدفمندی روی کسب موفقیت، تاثیر معنی داری داشتند. به طور کلی می توان گفت که پیشرفت مهارت های روانی، تاثیر مثبتی روی کسب موفقیت دارد و تمرین برای بهبود این مهارت ها، بهتر است قسمتی از برنامه تمرینی ورزشکاران باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 641

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 295 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    27-40
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4109
  • دانلود: 

    1606
چکیده: 

مقدمه و هدف: یکی از راه های تامین سلامتی انسان به خصوص کودکان به عنوان قشر آسیپ پذیر جامعه، انجام فعالیت های بدنی می باشد. هدف اصلی این تحقیق تحلیل محتوای کتب درسی دوره ابتدایی به عنوان مهم ترین عنصر برنامه درسی، بر مبنای مقوله تربیت بدنی است. مولفه ها شامل: آگاهی از اهمیت انجام فعالیت های بدنی درسلامت وپیشگیری ازبیماری ها، زمان مناسب انجام فعالیت های بدنی، انجام فعالیت های بدنی متناسب با سن کودکان، آگاهی ازمضرات عدم تحرک بدنی، آشناساختن کودکان با انواع فعالیت های بدنی، آموزش فعالیت های بدنی مختلف، آگاه ساختن درزمینه تغذیه مناسب پس از انجام فعالیت های بدنی، توجه به ورزش های بومی و محلی، آشنا ساختن با ورزشکاران نامی وحیطه های ورزشی مربوط به آنان می باشد.روش شناسی: روش مورد استفاده در تحلیل محتوای پژوهش حاضر، آنتروپی شانون بوده و واحد تحلیل نیز صفحات (متن، پرسش ها، تمرین ها و تصاویر)می باشد.جامعه آماری، کلیه کتاب های درسی دوره ابتدایی؛ شامل 36 جلد کتاب در سال تحصیلی 1388-1387 در هشت عنوان؛ فارسی (بخوانیم)، فارسی (بنویسیم)، علوم، هدیه های آسمانی، هدیه های آسمانی (کتاب کار)، قرآن، ریاضی و تعلیمات اجتماعی می باشد. نمونه آماری این پژوهش؛ همه کتب، به استثنای ریاضی را شامل می شود.یافته ها: فراوانی و ضریب اهمیت مولفه آگاهی از اهمیت فعالیت های بدنی در سلامت و پیشگیری از بیماری ها بیش از سایر مولفه ها و کمترین میزان توجه نیز مربوط به مولفه های آگاهی از مضرات عدم تحرک بدنی، آگاه ساختن در زمینه تغذیه مناسب پس از انجام فعالیت های بدنی و توجه به ورزش های بومی و محلی می باشد.نتیجه گیری: با توجه به عدم توجه لازم کتب درسی به برخی از فعالیت های بدنی، باید در کتب مذکور، بر آموزش های لازم جهت انجام فعالیت های بدنی و تربیت بدنی و نقش آن بر سلامتی، تاکید نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4109

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1606 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    41-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    446
  • دانلود: 

    219
چکیده: 

هدف از اجرای این پژوهش مطالعه رابطه هوش عاطفی و برخی از راهبرد های مدیریت تعارض در دبیران زن تربیت بدنی منطقه غرب تهران بوده است. نمونه آماری شامل 140 نفر دبیر زن تربیت بدنی شاغل در این نواحی بودند، که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه هوش عاطفی شرینگ و پرسشنامه راهبردهای مدیریت تعارض رحیم افزالور استفاده شد. داده ها با آمار استنباطی در سطح آلفای 5 درصد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. براساس یافته های این تحقیق، بین هوش عاطفی و سبک اجتناب مدیریت تعارض، همبستگی معناداری مشاهده نشد (P=0.271) بین هوش عاطفی و سبک مدارا در مدیریت تعارض نیز از نظر آماری همبستگی معناداری مشاهده نشد.(P=0.449).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 446

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 219 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

آقایی نجف

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    55-66
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    599
  • دانلود: 

    375
چکیده: 

مقدمه: هدف اصلی مطالعه حاضر بررسی رابطه بین مهارت های تفکر انتقادی و سلامت عمومی دانشجویان کارشناسی دانشگاه بوعلی سینا همدان (90-89 ) می باشد.روش شناسی: برای اجرای این تحقیق توصیفی از روش مطالعه عرضی یا سطح مقطعی استفاده شد. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا تشکیل می داد که تعداد آن برابر 8750 بود. نمونه ای برابر حجم 383 نفر به روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی بر اساس جدول مورگان انتخاب گردید. ابزار گردآوری داده های پژوهش متشکل از دو پرسشنامه استاندارد تفکر انتقادی کالیفرنیا و پرسشنامه استاندارد سلامت روانی گلدبرگ و هیلیئرGHQ) ) بود. روایی پرسشنامه ها به شیوه روایی محتوایی و پایایی آن بر اساس آلفای کرونباخ به ترتیب 88% و 89% تعیین گردید. تحلیل داده های تحقیق با استفاده از نرم افزار spss در دو سطح آمار توصیفی (فراوانی، درصد و گرایش های مرکزی و پراکندگی) و آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون و تست t گروه های مستقل و رگرسیون چند گانه) صورت گرفت.یافته ها: میانگین تفکر انتقادی دانشجویان 6.7 از 34 و در سطح خیلی ضعیفی قرار داشت. میانگین سلامت عمومی دانشجویان مورد بررسی 31.52 بود. به عبارت دیگر 73 نفر (18.4) درصد دانشجویان فاقد اختلالات روانی و 310 نفر (91.6) درصد مشکوک به اختلالات روانی بودند.نتیجه گیری :بین مهارت های تفکر انتقادی و سلامت عمومی دانشجویان رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. ضریب مدل رگرسیون نشان می دهد بین مهارت تحلیل انتقادی و مهارت استدلال قیاسی و اختلالات روانی رابطه منفی وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 599

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 375 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    67-79
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2270
  • دانلود: 

    550
چکیده: 

مقدمه و هدف: رفتارهای نامطلوب از قبیل خشونت، پرخاشگری و آزارگری دانش آموزان واقعیتی از زندگی مدرسه امروز است. تاثیر و اهمیت تربیت بدنی و ورزش در رشد و شکوفایی دانش آموزان، سلامتی و شادابی، شکل گیری ابعاد فردی و اجتماعی و اخلاقی خصوصا در کودکان و نوجوانان، بدیهی و روشن است. امروزه در کشور ما بسیاری از مردم مانع ورزش کردن فرزندانشان می شوند، به دلیل این که فکر می کنند ورزش بر وضعیت تحصیلی و رفتار اجتماعی آن ها، اثر نامطلوبی دارد. هدف تحقیق مقایسه وضعیت تحصیلی، رفتار اجتماعی دانش آموزان پسر ورزشکار و غیر ورزشکار از دیدگاه دبیران است.روش شناسی: تحقیق حاضر از نوع توصیفی است و به صورت مقایسه ای و همبستگی انجام گرفته جامعه آماری شامل کلیه دبیران مرد در 16 رشته تحصیلی بودند و تعداد کل آن ها 107 نفر می باشد. نمونه آماری از 5 رشته تحصیلی تربیت بدنی، زبان انگلیسی، ادبیات فارسی، ادبیات عربی و معارف اسلامی انتخاب شدند. از از هر رشته فوق الذکر 5 نفر دبیر به طور تصادفی انتخاب شدند. در کل نمونه آماری تحقیق 25 نفر از دبیران بودند. ابزار اندازه گیری تحقیق پرسش نامه محقق ساخته بود، دو پرسش نامه مجزا در مولفه های وضعیت تحصیلی و رفتار اجتماعی تنظیم گردید. دانش آموزان هر دبیرستان به دو گروه ورزشکار و غیرورزشکار تقسیم شدند و هر دبیر در مورد وضعیت تحصیلی و رفتار اجتماعی 5 دانش آموز ورزشکار و 5 دانش آموز غیر ورزشکار به پرسش نامه پاسخ دادند. در مجموع وضعیت تحصیلی و رفتار اجتماعی 125 دانش آموز ورزشکار و 125 دانش آموز غیر ورزشکار مورد مقایسه قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها علاوه بر آمار توصیفی از آزمون های آماری t استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با برنامه های Spss و Excel انجام گرفت.یافته ها: با توجه به یافته های تحقیق تفاوت معناداری در وضعیت تحصیلی و رفتار اجتماعی دانش آموزان ورزشکار و غیر ورزشکار مشاهده شد.نتیجه گیری: براساس نتایج تحقیق، چون میانگین نمره های وضعیت تحصیلی و رفتار اجتماعی در گروه ورزشکاران بالاتر است، می توان نتیجه گرفت که دانش آموزان ورزشکار از وضعیت تحصیلی و رفتار اجتماعی بهتری دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2270

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 550 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    81-92
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    383
  • دانلود: 

    185
چکیده: 

هدف: هدف از این مطالعه تجزیه تحلیل این موضوع بود که آیا زبان مورد استفاده توسط گزارشگران ورزشی در طی گزارش مسابقات فوتبال لیگ برتر در مورد بازیکنان و مربیان و سرپرستان تیم های استقلال وپیروزی و سایر تیم ها متفاوت است یا خیر؟روش شناسی:روش انجام این تحقیق تحلیل محتوای کلامی گزارشگران بود. روش جمع آوری داده ها به صورت تشخیص و دسته بندی گفته های گزارشگران بود. قبل از جمع آوری داده ها یک مطالعه آزمایشی برای ارزیابی روایی و پایایی تحقیق انجام شد. سه کدگذار مستقل انتخاب شد و 120 دقیقه از کل 1692 دقیقه را کدگذاری کردند. ضریب توافق 92% نشان داد که جدول تحلیل محتوا دارای کمترین ایراد است. برای روایی جدول تحلیل محتوا از نظرات کارشناسان تربیت بدنی و ارتباطات نیز استفاده گردید.یافته ها: نتایج تحقیق نشان می دهد در مجموع %60.13 کدهای گزارشگران در مورد بازیکنان و مربیان و سرپرستان تیم های استقلال و پیروزی است و بیشترین جانبداری در مورد مربیان و سرپرستان تیم های استقلال و پیروزی با c2=6.76 اتفاق افتاده است.بحث: گزارش فوتبال یکی از برنامه های جذاب تلویزیون است و عده زیادی را برای دیدن فوتبال مقابل تلویزیون قرار می دهد بنابراین گزارش آن باید بی طرفانه و بدور از جانبدارای باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 383

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 185 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

پارسامهر مهربان

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    93-106
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1754
  • دانلود: 

    985
چکیده: 

هدف: این مقاله بر مبنای مدل نظری خاصی از تعهد ورزشی صورت گرفته است. تعهد ورزشی به عنوان حالت روانشناختی که نشان دهنده میل به مشارکت مستمر در فعالیت های ورزشی است تعریف شده است. هدف این پژوهش ارزیابی مدل تعهد ورزشی در بین دانشجویان رشته تربیت بدنی بوده است.روش: این پژوهش با روش پیمایشی و به صورت مقطعی انجام شده است. داده های این پژوهش از 163 نفر از دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه یزد جمع آوری گردیده است. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه اصلاح شده تعهد ورزشی بوده است.یافته ها: نتایج آزمون تجربی مدل ارائه شده به دانشجویان تربیت بدنی مشارکت کننده در فعالیت های ورزشی، نشان داد که سوالات پرسشنامه دارای پایایی بالاتر از 0.75 بوده است. نتایج آزمون همبستگی پیرسون نشان داد که؛ سه متغیر لذت ورزشی، سرمایه گذاری های شخصی و فرصت های مشارکت، با مشارکت مستمر رابطه دارند. یافته های رگرسیون گام به گام نشان داد که لذت ورزشی در قدم اول و سرمایه گذاری های شخصی در قدم دوم از عوامل اصلی در مدل تعهد ورزشی در این نمونه بوده اند. این دو عامل در مدل مجموعا 51.3 درصد از واریانس تعهد ورزشی را تبیین نموده اند.نتیجه: تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که پیش بین های لذت ورزشی و سرمایه گذاری های شخصی توانسته اند نیمی از واریانس متغیر تحت مطالعه را تبیین نمایند. ولی متغیرهای مدل تعهد ورزشی قادر به تبیین بخش زیادی از واریانس متغیر تحت مطالعه نیستند، لذا در این زمینه باید به سایر متغیرها توجه شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1754

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 985 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button