Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,089
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,596
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای تربیت بدنی در کتاب های درسی دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 40

چکیده

 مقدمه و هدف: یکی از راه های تامین سلامتی انسان به خصوص کودکان به عنوان قشر آسیپ پذیر جامعه, انجام فعالیت های بدنی می باشد. هدف اصلی این تحقیق تحلیل محتوای کتب درسی دوره ابتدایی به عنوان مهم ترین عنصر برنامه درسی, بر مبنای مقوله تربیت بدنی است. مولفه ها شامل: آگاهی از اهمیت انجام فعالیت های بدنی درسلامت وپیشگیری ازبیماری ها, زمان مناسب انجام فعالیت های بدنی, انجام فعالیت های بدنی متناسب با سن کودکان, آگاهی ازمضرات عدم تحرک بدنی, آشناساختن کودکان با انواع فعالیت های بدنی, آموزش فعالیت های بدنی مختلف, آگاه ساختن درزمینه تغذیه مناسب پس از انجام فعالیت های بدنی, توجه به ورزش های بومی و محلی, آشنا ساختن با ورزشکاران نامی وحیطه های ورزشی مربوط به آنان می باشد.روش شناسی: روش مورد استفاده در تحلیل محتوای پژوهش حاضر, آنتروپی شانون بوده و واحد تحلیل نیز صفحات (متن, پرسش ها, تمرین ها و تصاویر)می باشد.جامعه آماری, کلیه کتاب های درسی دوره ابتدایی؛ شامل 36 جلد کتاب در سال تحصیلی 1388-1387 در هشت عنوان؛ فارسی (بخوانیم), فارسی (بنویسیم), علوم, هدیه های آسمانی, هدیه های آسمانی (کتاب کار), قرآن, ریاضی و تعلیمات اجتماعی می باشد. نمونه آماری این پژوهش؛ همه کتب, به استثنای ریاضی را شامل می شود.یافته ها: فراوانی و ضریب اهمیت مولفه آگاهی از اهمیت فعالیت های بدنی در سلامت و پیشگیری از بیماری ها بیش از سایر مولفه ها و کمترین میزان توجه نیز مربوط به مولفه های آگاهی از مضرات عدم تحرک بدنی, آگاه ساختن در زمینه تغذیه مناسب پس از انجام فعالیت های بدنی و توجه به ورزش های بومی و محلی می باشد.نتیجه گیری: با توجه به عدم توجه لازم کتب درسی به برخی از فعالیت های بدنی, باید در کتب مذکور, بر آموزش های لازم جهت انجام فعالیت های بدنی و تربیت بدنی و نقش آن بر سلامتی, تاکید نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایزدی، صمد، عابدینی بلترک، میمنت، و منصوری، سیروس. (1390). تحلیل محتوای تربیت بدنی در کتاب های درسی دوره ابتدایی. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، 7(13)، 27-40. SID. https://sid.ir/paper/491653/fa

    Vancouver: کپی

    ایزدی صمد، عابدینی بلترک میمنت، منصوری سیروس. تحلیل محتوای تربیت بدنی در کتاب های درسی دوره ابتدایی. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی[Internet]. 1390؛7(13):27-40. Available from: https://sid.ir/paper/491653/fa

    IEEE: کپی

    صمد ایزدی، میمنت عابدینی بلترک، و سیروس منصوری، “تحلیل محتوای تربیت بدنی در کتاب های درسی دوره ابتدایی،” پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، vol. 7، no. 13، pp. 27–40، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/491653/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا