مدیریت دانش به عنوان یکی از فرایندهای نسبتا جدید مدیریتی اثر بسزایی بر روی سازمان ها داشته و شناخت تاثیر آن بر سایر فرایندهای مدیریتی از جمله مدیریت روابط مشتریان می تواند به بهبود عملکرد و بهره وری سازمان ها منجر شود. در سال های اخیر تحقیقات گسترده ای پیرامون مدیریت روابط مشتریان و مدیریت دانش صورت گرفته است و در این میان گروهی از پژوهشگران، مدیریت دانش مشتریان را که نتیجه انسجام این دو فرایند می باشد را مورد بررسی قرار داده اند، لیکن کمتر توجهی به ارتباط بین مدیریت دانش و مدیریت روابط مشتریان به عنوان دو فرایند مجزا مبذول داشته اند. از اینرو پژوهش حاضر که یک مطالعه توصیفی و از نوع پیمایش است، سعی بر آن دارد که با بکارگیری مدلی که حاصل از تلفیق چارچوب سنتی مدیریت روابط مشتریان ارائه شده توسط آقای «گود سوار» و فرایند مدیریت دانش ارائه شده توسط آقایان «گیلبرت پروست»، «استفان روب» و «کای رو مهاردت» می باشد، تاثیر مدیریت دانش بر روی مدیریت روابط مشتریان را در نمایندگی های مجاز ایران خودرو خراسان مورد بررسی قرار دهد. در نهایت می توان نتیجه گرفت که شناسایی، توسعه، بهره گیری و مدیریت دانش بر مدیریت روابط با مشتریان تاثیرگذار است.