Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

PSYCHOLOGICAL RESEARCH

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    1 (25)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2740
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2740

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    1 (پیاپی 25)
  • صفحات: 

    124-137
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1289
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

این مطالعه روابط بین سبک رهبری تبادل رهبر عضو، سبک های حل مساله، و روابط گروه کاری را با جو سازمانی نوآورانه و رفتار نوآورانه مورد بررسی قرار داده است. نمونه تحقیق شامل 200 نفر از کارکنان مجتمع فولاد مبارکه اصفهان بود که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. نتایج نشان دادند که روابط مثبت معناداری بین همه متغیرهای پیش بین با جو سازمانی نوآورانه و رفتار نوآورانه وجود دارد. علاوه بر اینها نتایج نشان دادند که سبک حل مساله شهودی و انسجام گروهی از بیشترین نقش در پیش بینی جو سازمانی نوآورانه و رفتار نوآورانه برخوردارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1289

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    1 (پیاپی 25)
  • صفحات: 

    7-29
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2786
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر، بررسی 30 جلسه بیوفیدبک EEG (تتا/ بتا) در درمان نشانگان کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی و کمبود توجه (ADHD) و مقایسه آن با تاثیر بیوفیدبک EMG به عنوان پلاسیبو بود. برای این منظور، 35 کودک (26 پسر) و (9 دختر) مبتلا به ADHD به طور تصادفی به دو گروه درمانی  (n=18)و پلاسیبو (n=17) اختصاص داده شدند. این کودکان، قبل و بعد از درمان توسط یک روان درمانگر مستقل با ابزارهای روان سنجی و روانی فیزیولوژیک مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج این پژوهش حاکی از کاهش نسبت تتا/ بتا در گروه بیوفیدبک EEG و کاهش شدت EMG در گروه بیوفیدبک EMG است. نتایج آنووای دو عاملی با اندازه گیری های مکرر، تفاوت های معناداری را بین دو گروه در آزمون های توجه و نمره گذاری والدین و معلمان پس از درمان نشان می دهد. در پایان، )با استفاده از ملاک های(ICD -10 ، 55.6 درصد (n=10) از کودکان گروه بیوفیدبک EEG در مقایسه با 23.5 درصد (n=4) از کودکان گروه بیوفیدبک EMG، تشخیصADHD  نداشتند. نتایج این پژوهش، حاکی از کارایی بیوفیدبک EEG به عنوان یک شیوه درمانی در درمان ADHD در مقایسه با پلاسیبو است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2786

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

علی زاده فرد سوسن

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    1 (پیاپی 25)
  • صفحات: 

    30-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3373
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در این پژوهش تاثیر جنسیت و موقعیت اجتماعی بر میزان همنوایی مورد مطالعه قرار گرفت. به این منظور، شرایط آزمایشی همنوایی سلمن آش بازسازی شد و 60 دانشجو (30 زن و 30 مرد)، به عنوان آزمودنی انتخاب شدند. گروه اکثریت (همکاران آزمایشگر) به گونه ای معرفی شدند که نیمی از آزمودنی ها در شرایط ساختگی برتری اجتماعی و نیم دیگر در شرایط کهتری اجتماعی قرار گیرند. یافته های پژوهش که با استفاده از آزمون t برای گروه های مستقل به دست آمد، نشان می دهند که میزان همنوایی آزمودنی ها در موقعیت اجتماعی پایین (کهتری) به طور معناداری بیش از موقعیت اجتماعی بالا (برتری) بود (p<0.01) همچنین در بین کل آزمودنی ها، زنان به شکل معناداری بیش از مردان تحت تاثیر اکثریت قرار گرفتند و با جمع همنوایی کردند (p<0.05) مقایسه زنان و مردان در دو موقعیت اجتماعی مشخص کرد که اگرچه در وضعیت کهتری اجتماعی، زنان بیش از مردان همنوایی می کنند ،(p<0.001) اما در وضعیت برتری اجتماعی بین میزان همنوایی زنان و مردان تفاوت معناداری دیده نمی شود. در نتیجه، می توان همنوایی را تابعی از تاثیر متقابل جنسیت، هویت گروهی، و موقعیت اجتماعی دانست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3373

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    1 (پیاپی 25)
  • صفحات: 

    51-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1667
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین سازه های مدل پذیرش فناوری و سازه های خودکارآمدی رایانه و اضطراب رایانه انجام گرفت. به این منظور، یک نمونه 133 نفری از دانشجویان ترم اول رشته کامپیوتر در مقطع کاردانی به طور خوشه ای انتخاب شدند و بعد از شش هفته آموزش، به یک پرسشنامه25  گویه ای پاسخ دادند. نتایج نشان دادند که این مدل، برازندگی مناسبی با داده ها دارد، و اثر مستقیم خودکارآمدی رایانه بر سهولت ادراک شده رایانه و کاربرد واقعی رایانه، مثبت و معنادار است. همچنین، اثر مستقیم اضطراب رایانه بر سودمندی ادراک شده رایانه منفی و معنادار، و بر سهولت ادراک شده کاربرد رایانه منفی است اما معنادار نیست. نتایج حاصل، مدل مطرح شده را از بعضی جنبه ها تایید کردند و موید نقش خودکارآمدی رایانه و اضطراب رایانه در کاربرد واقعی رایانه توسط کاربران بودند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1667

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    1 (پیاپی 25)
  • صفحات: 

    73-88
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1902
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

تحقیق حاضر با هدف بررسی نقش ویژگی های شخصیتی در پیش بینی اختلال استرس پس از سانحه در افرادی که در معرض تروما هستند انجام گرفت. کلیه پرستاران اورژانس بیمارستان ها و کارکنان مراکز آتش نشانی شهرستان ارومیه جامعه آماری این پژوهش را تشکیل می دادند. از هر گروه تعداد 50 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و در کل، 100 نفر حجم نمونه این پژوهش را تشکیل دادند. کلیه آزمودنی ها به پرسشنامه شخصیتی NEO و مقیاس اختلال استرس پس از سانحه می سی سی پی پاسخ دادند. داده های به دست آمده با استفاده از آزمون های تحلیل واریانس چندمتغیری و تحلیل رگرسیون چندگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل نشان داد که بین افراد در معرض ترومای مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه و افراد در معرض ترومای سالم، در ویژگی های شخصیتی روان رنجوری، گشودگی به تجربه، و وظیفه شناسی تفاوت معناداری وجود دارد ولی این دو گروه از نظر ویژگی های برون گرایی و خوشایندی تفاوت معناداری با هم ندارند. نتایج تحلیل رگرسیون نیز نشان داد که از بین ویژگی های شخصیتی تنها ویژگی های شخصیتی روان رنجوری به صورت مثبت و وظیفه شناسی به صورت منفی می توانند اختلال استرس پس از سانحه را پیش بینی کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1902

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نویسندگان: 

قره باغی فاطمه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    1 (پیاپی 25)
  • صفحات: 

    89-108
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2880
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف از اجرای این تحقیق بررسی رابطه بین تعارض زناشویی و ارتباط والد کودک با نشانه های آسیب شناختی عاطفی و رفتاری کودک، همچنین نقش تعارض زناشویی در رابطه والدین با کودک بود. برای این منظور یک گروه نمونه 413) نفر) از جامعه دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر تهران شامل220  دختر و193  پسر، با روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای نسبتی انتخاب شدند و مورد بررسی قرار گرفتند. مادران به پرسشنامه خصومت آشکار اولری پورتر، مادران و معلمان به پرسشنامه توانایی ها و مشکلات کودک، و کودکان به زیرمقیاس رابطه والد کودک از پرسشنامه ادراک کودکان از تعارض بین والدین پاسخ دادند. نتایج تحلیل رگرسیون استاندارد و همزمان نشانگر نقش پیش بینی کننده تعارض زناشویی و رابطه والد کودک در نشانه های عاطفی و رفتاری کودک بود. همچنین، تعارض زناشویی بیشتر، پیش بینی کننده ادراک منفی تر کودک از رابطه با والدین بود. تحلیل های رگرسیون سلسله مراتبی هیچ گونه نقش واسطه ای را برای رابطه والد کودک در ارتباط بین تعارض زناشویی با نشانه های آسیب شناختی کودک مورد تایید قرار ندادند. نتایج این پژوهش نشانگر نقش پیش بینی کننده تعارض زناشویی برای کاهش کیفیت رابطه والدین با فرزند، و نقش تعارض زناشویی و رابطه والدین با کودک در پیش بینی مشکلات آسیب شناختی عاطفی و رفتاری کودک است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2880

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    1 (پیاپی 25)
  • صفحات: 

    109-123
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1927
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در مطالعه حاضر، روایی و پایایی مقیاس نگرش به مسوولیت  (RAS)مورد مطالعه قرار گرفت. برای این منظور، در مطالعه اول،128  دانشجو از دانشگاه تبریز انتخاب شدند و مقیاس نگرش به مسوولیت، وسواسی اجباری مادزلی، و نگرش های ناکارآمد بر آنها اجرا شدند. نتیجه این مطالعه نشان داد که مقیاس نگرش به مسوولیت از روایی قابل قبولی برخوردار است. ضریب همبستگی مقیاس نگرش به مسوولیت با پرسشنامه های وسواسی اجباری مادزلی و افکار ناکارآمد به ترتیب0.45  و0.51  به دست آمد. همچنین، روایی آزمون از طریق تحلیل عاملی اکتشافی (EFA) برآورد شد. در مطالعه دوم، به منظور بررسی پایایی مقیاس نگرش به مسوولیت، 76 دانشجو از همان دانشگاه انتخاب شدند. نتیجه محاسبه پایایی به روش بازآزمایی در فاصله یک هفته از آزمایش اول، 0.84، به روش دو نیمه کردن 0.61، و به روش همبستگی ماده های زوج و فرد برابر با 0.92 بود و ضریب همسانی درونی با استفاده از روش آلفای کرونباخ 0.94 به دست آمد. در مجموع، پژوهش حاضر نشان می دهد که مقیاس نگرش به مسوولیت دارای روایی و پایایی مناسبی است و می توان در زمینه های بالینی و پژوهشی از آن استفاده کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1927

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
نویسندگان: 

NAAMI A.A.Z. | AFSHARI A.

نشریه: 

PSYCHOLOGICAL RESEARCH

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2010
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    1 (25)
  • صفحات: 

    124-127
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    398
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

This study explored the relationship of leader-member exchange leadership style, problem solving styles, and work group relationships with innovative organizational climate and innovative behavior. The sample consisted of 200 employees of Mobarakeh-Steel Complex of Isfahan who were selected through stratified random sampling. Simple and multiple correlations were used to analyze the data. The results indicated a significant positive correlation among all the antecedent (predictive) variables and innovative organizational climate and innovative behavior. In addition, the results indicated that intuitive problem solving style and group cohesiveness had the most important role in predicting innovative organizational climate and innovative behavior.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 398

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button