Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

PSYCHOLOGICAL RESEARCH

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    3-4
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    5
  • بازدید: 

    2916
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2916

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 5 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4-3 (پیاپی 16)
  • صفحات: 

    9-29
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1725
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

پیش داوری، یک نگرش منفی توجیه ناپذیر نسبت به دیگران، به دلیل عضویت آنها در یک گروه خاص است. در این پژوهش، تاثیر چند عامل فردی، شناختی، و انگیزشی در پیشداوری، به طور جداگانه و در ترکیب با یکدیگر، مطالعه می شود. سوال پژوهش این است که چه عواملی و تا چه حد، پیشداوری نسبت به مهاجران افغان را در گروه نمونه پیش بینی می کنند. گروه نمونه متشکل از 200 آزمودنی بود که از دو گروه هم اندازه کارمندان و دانشجویان تشکیل می شد. نیمی از کارمندان، با مهاجران افغان تماس داشتند. یافته ها نشان دادند که کارمندان بدون ارتباط مستقیم با افغانها، کمتر به تساوی حقوق مهاجران باور دارند و دانشجویان بیشتر از همه، این تساوی حقوق را می پذیرند. در دو مولفه پیشداوری، نمره مردان از زنان بیشتر بود. تحلیل رگرسیون کلی نیز نشان داد که برخی از مولفه های متغیرهای مورد مطالعه حدود 30 درصد از واریانس مولفه اول پیشداوری و حدود 20 درصد از واریانس مولفه سوم پیشداوری را پیش بینی می کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1725

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4-3 (پیاپی 16)
  • صفحات: 

    30-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    5
  • بازدید: 

    2955
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین سبک های شناختی (وابسته به زمینه، مستقل از زمینه) و راهبردهای شناختی و فراشناختی با پیشرفت تحصیلی بود. جامعه آماری پژوهش، دانش آموزان پسر پایه اول دبیرستان های دولتی منطقه 6 تهران در سال تحصیلی 82-81 بودند. از این جامعه، تعداد 180 نفر آزمودنی با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. نتایج نشان داد که در پیشرفت درسی در ریاضی، بین دو گروه وابسته به زمینه و مستقل از زمینه، تفاوت معناداری وجود دارد؛ به این صورت که دانش آموزان مستقل از زمینه، پیشرفت بهتری در درس ریاضی دارند، اما در مورد درس مطالعات اجتماعی، این تفاوت معنادار نیست. همچنین در استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی، بین دو گروه وابسته به زمینه و مستقل از زمینه تفاوت معناداری وجود دارد؛ به این معنا که دانش آموزان مستقل از زمینه در استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی عملکرد بهتری دارند. به علاوه، یافته ها نشان دادند که استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی با پیشرفت درسی در ریاضی، همبستگی مثبت دارد، اما میان این متغیرها با پیشرفت در درس مطالعات اجتماعی، رابطه معناداری مشاهده نشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2955

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 5 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4-3 (پیاپی 16)
  • صفحات: 

    45-61
تعامل: 
  • استنادات: 

    6
  • بازدید: 

    1986
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف اصلی پژوهش حاضر، شناختن رابطه سلامت روانی با میزان و نوع تفکرات غیرمنطقی در دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی بود. پژوهش های پیشین نشان داده اند که سلامت روانی با میزان و نوع تفکرات غیرمنطقی رابطه دارد. 385 دانشجو با روش تصادفی طبقه ای نسبی به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند. در مورد آنها SCL-90-R و IBT جونز اجرا شد. در تجزیه و تحلیل یافته ها از روش های ضریب همبستگی پیرسون، تی برای دو گروه مستقل، تحلیل واریانس یکراهه استفاده شد. نتایج نشان دادند که سطح سلامت روانی آزمودنی ها با میزان تفکرات غیرمنطقی آنها به طور کلی، و با انواع توقع تایید از دیگران، انتظار بیش از حد خود، واکنش به ناکامی، بی مسوولیتی هیجانی، بیش دلواپسی اضطرابی، اجتناب از مشکل، و درماندگی برای تغییر رابطه معکوس معنادار (P<0.000)، و با کمال گرایی، رابطه مستقیم معنادار (P<0.000) دارد. نتایج اصلی این پژوهش با یافته های پژوهش های پیشین همخوانند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1986

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 6 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4-3 (پیاپی 16)
  • صفحات: 

    62-83
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3730
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

افسردگی یکی از رایج ترین اختلالات روان شناختی است که بسیاری از روان درمانگران به آن توجه ویژه داشته اند. در سال های اخیر روش های گوناگونی برای درمان اختلالات افسردگی به کار گرفته شده است. یافته های پژوهشی، مبین نقش خانواده در بروز، نگهداری، و درمان نشانگان افسردگی است. همچنین در پژوهش های مختلف، درمان های شناختی – رفتاری یکی از روش های مناسب در درمان اختلالات افسردگی تشخیص داده شده اند. از این رو، به کارگیری خانواده درمانی با تاکید بر روش های شناختی – رفتاری به منزله روش درمانی موثری در درمان اختلالات افسردگی مطرح شده است. بر این اساس، هدف از پژوهش حاضر مطالعه تاثیر خانواده درمانی با تاکید بر روش های شناختی – رفتاری بر درمان اختلال افسردگی است. روش پژوهش حاضر مطالعه موردی است و داده ها از طریق مصاحبه بالینی و آزمون های روان شناختی جمع آوری شده اند. در این پژوهش یک آزمودنی 17 ساله افسرده شدید با روش ترکیبی فنون شناختی – رفتاری با تاکید بر خانواده درمانی درمان شد. نتایج مبین کارآیی این روش ها در درمان افسردگی است. هم سویی و عدم هم سویی یافته ها با نتایج سایر پژوهش ها در پایان مورد بحث واقع شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3730

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4-3 (پیاپی 16)
  • صفحات: 

    84-97
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1820
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

آخرین ویرایش راهنمای تشخیصی آماری اختلالات روانی (DSM-IV TR) احتمال بروز اختلال اضطراب پس از سانحه (PTSD) را به دنبال تجربه بیماری هایی نظیر سرطان که زندگی فرد را تهدید می کند مطرح کرده است. این موضوع سوالاتی درباره ماهیت منبع تهدید و نشانه های روان شناختی مانند عملکرد حافظه را مطرح می نماید. در مطالعه حاضر نشانه های اختلال PTSD و حافظه شرح حال افرادی که سابقه ابتلا به بیماری سرطان (دو سال پس از درمان سرطان) را داشتند مورد بررسی قرار گرفته است. 26 نفر بزرگسال دارای سابقه ابتلا به بیماری سرطان با یک گروه 26 نفری بزرگسال سالم و بدون هیچگونه سابقه بیماری که در متغیرهای جنس، سن، هوشبهر، و شرایط اقتصادی و اجتماعی همتا شده اند در این مطالعه شرکت کردند. هر دو گروه به مجموعه ای از آزمون ها شامل مقیاس فشار حوادث، سیاهه افسردگی بک، سیاهه اضطراب صفت – حالت اسپیلبرگر، مقیاس هوش وکسلر بزرگسالان، و سیاهه حافظه شرح حال پاسخ دادند. تحلیل نتایج حاکی از وجود نشانه های اختلال اضطراب پس از سانحه، افسردگی بالا، و اضطراب بالا در گروه دارای سابقه ابتلا به سرطان بود. یافته ها همچنین نشان داد که نمرات حافظه معنایی شخصی در دوره کودکی و ابتدای بزرگسالی در گروه دارای سابقه سرطان به طور معناداری پایین تر از گروه کنترل است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1820

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button