هدف از اجرای این پژوهش بررسی تاثیر ارزیابی پایان ترم بر عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی طی نیمسالهای تحصیلی 80-1379 تا 85-1384 بوده است. در این پژوهش به منظور جمع اوری اطلاعات از روش اسنادی استفاده شده است. نمونه آماری این تحقیق متشکل از 192 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی بوده است که عملکرد آموزشی آنان در پایان نیمسالهای 80-1379 تا 85-1384 مورد ارزیابی قرار گرفته است. اطلاعات مورد بررسی در باره ویژگیهای جمعیت شناختی نمونه آماری شامل جنسیت، مرتبه علمی، سابقه تدریس و دانشکده محل تدریس است که از طریق آمار توصیفی تحلیل شده است. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع اوری شده، ابتدا پنج شاخص«آموزش و تدریس»، «ارتباط با دانشجو»، «رعایت مقررات آموزشی»، «توسعه فکری و شخصیتی دانشجویان» و «رضایت کلی دانشجویان از استاد» تعریف شد و پس از محاسبه انها تحلیل های استنباطی به عمل آمد. نتایج حاکی از آن است که بین میانگین نمرات ارزیابی پایان ترم سالهای تحصیلی 80-1379 و 85-1384 اعضای هیات علمی در شاخص «آموزش و تدریس» تفاوت معنادار مشاهده نشده، ولی بین میانگین نمرات ارزیابی پایان ترم سالهای تحصیلی 80-1379 و 85-1384 اعضای هیات علمی در شاخصهای «ارتباط با دانشجو»، «رعایت مقررات اموزشی»، «توسعه فکری و شخصیتی دانشجویان» و «رضایت کلی دانشجویان از استاد» تفاوت معنادار مشاهده شده است.