Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

رضوی محمد | امیری پرویز

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    101-120
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    548
  • دانلود: 

    190
چکیده: 

برای تدوین یک نظام آموزشی مناسب می بایست هرکدام از عناصر آموزش را جداگانه مورد بررسی وتاثیر آن را بر ارتقاء سطح کیفی آموزش های تخصصی سنجیده و بهترین روش های آموزشی را ارائه نمود. یکی از این مولفه های تاثیرگذار، روش های یاددهی (روش های تدریس) بوده که یکی ازمهمترین عوامل ارتقاء سطح کیفی آموزش های تخصصی محسوب می گردد.این تحقیق ازنوع کاربردی و توصیفی تحلیلی و با استفاده از روش میدانی و جامعه آماری شامل353 نفر با حجم نمونه تعداد129 نفر به روش تصادفی طبقه ای متناسب با حجم جامعه، از بین کلیه فرماندهان پاسگاه ها، پایگاه ها و ناوگروه های شناوری، اساتید و فراگیران انتخاب گردیده است ابزارگردآوری اطلاعات؛ پرسشنامه ی 40 سوالی که توسط محقق صورت گرفته است، بامقیاس پنج گزینه ای لیکرت بوده که پس ازتایید روایی محتوایی آن با نظرمتخصصان،پایایی آن بااستفاده ازضریب آلفای کرانباخ 0.98 محاسبه شده و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون، و نرم افزار SPSS انجام شد. یافته های آماری این پژوهش نشان می دهد. الف: روش های تدریسی که درحال حاضرتوسط اساتید دروضعیت موجود مورد استفاده قرارگرفته وصحت آن نیز به صورت معنی داری توسط داده ها موردارزیابی قرارگرفته عبارتند از:1-روش تدریس سخنرانی 2- روش تدریس پرسش وپاسخ 3- روش تدریس حفظ وتکرار4- روش تدریس حل مساله 5- روش تدریس مختلط (چند حسی)ب: روش های تدریسی که دروضعیت مطلوب مورد نیاز بوده ومی تواند باعث ارتقاء سطح کیفی آموزش های تخصصی دریایی شود عبارتند از:1-روش تدریس کارگاهی 2- روش تدریس آزمایشی 3- روش تدریس مختلط (چند حسی) 4- روش تدریس تجربه علمی 5- روش تدریس گردش علمی6- روش تدریس نمایشی7- روش تدریس مشاهده 8- روش تدریس حل مساله 9- روش تدریس حفظ وتکرار10- روش تدریس پرسش وپاسخ. باتوجه به تجزیه وتحلیل مولفه هادردوسطح «وضعیت موجود ووضعیت مطلوب» نتایج نشان داد، که برای ارتقاءسطح کیفی آموزش های تخصصی دریایی، ( بافراهم آوردن زیرساخت های لازم مانند مکان، منابع، زمان و..) مربیان می بایست با استفاده بیشتراز روش های تدریس کارگاهی، آزمایشی، عملی، نمایشی، تجربی و مشاهده ای برابر سرفصل ها و برنامه های تفصیلی که قابلیت ارتقاء سطح کیفی آموزش را داشته ومی تواند در ارتقاء کیفیت آموزشهای دریایی بسیار تاثیرگذار باشد استفاده نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 548

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 190 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

خزایی هوشنگ

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1749
  • دانلود: 

    969
چکیده: 

هدف این پژوهش، بررسی نقش ورزش صبحگاهی در ارتقای آمادگی جسمانی و رزمی کارکنان ستاد ناجا با رویکرد پدافند غیر عامل می باشد. روش پژوهش توصیفی- پیمایشی بوده و از لحاظ هدف کاربردی است. جامعه آماری پژوهش کارکنان ستاد ناجا بوده و با استفاده از فرمول محاسبه نمونه گیری کوکران حجم نمونه پژوهش 300 نفر تعیین گردید. برای جمع آوری اطلاعات از پرسش نامه محقق ساخته استفاده شد. اعتبار و روایی پرسش نامه توسط 10 نفر از متخصصان و اساتید علوم ورزشی و تربیت بدنی تایید شد و پایائی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ 91 درصد بدست آمد. پس از گرد آوری اطلاعات و ورود به برنامه نرم افزار spss برای تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی و استنباطی استفاده و برای بررسی روابط بین فرضیه ها از محاسبه ضریب همبستگی پیرسون r استفاده شد. نتایج حاصله از آزمون فرضیه ها و یافته های پژوهش نشان داد با سطح معنا داری کمتر از5% بین انجام ورزش صبحگاهی کارکنان ستاد ناجا و پدافند غیر عامل رابطه معنا دار وجود دارد بدین معنی که ورزش صبحگاهی نقش موثری در ارتقای آمادگی جسمانی و رزمی کارکنان ستاد ناجا داشته و موجب ارتقای آستانه مقاومت و مصونیت بدن آنان در برابر تهدید بیماری ها و پیشگیری از امراض گردیده و بازدهی و بهره وری کارکنان را افزایش داده که منجر به کاهش هزینه های درمانی و پزشکی ناجا می شود که تحقق همه این موارد یعنی اهداف پدافند غیرعامل درحوزه مدیریت منابع انسانی، ارتقای آمادگی رزمی، صرفه جویی اقتصادی و ارتقای پایداری ملی کشور و ناجا محقق شده است. این مقاله برآن است ضمن بررسی تاثیر ورزش صبحگاهی بر ارتقای آمادگی جسمانی و توان رزمی کارکنان ناجا ارتباط بین ورزش صبحگاهی و پدافند غیر عامل را بررسی و بیان نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1749

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 969 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1097
  • دانلود: 

    552
چکیده: 

یکی از عواملی که می تواند در سازمان های امروزی، عملکرد موثر سازمان را بهبود بخشد، عزت نفس کارکنان است. عوامل زیادی از جمله هوش هیجانی، بر عزت نفس تاثیر دارد. به منظور تعیین تاثیر آموزش هوش هیجانی بر عزت نفس، پژوهشی به روش نیمه تجربی با هدف بهبود عملکرد پلیس امداد تهران بزرگ از طریق تقویت عزت نفس درمیانکارکنان آن پلیس با جامه آماری 1500 نفرانجام شد. نمونه آماری مشتمل بر60 نفر بود، که از طریق نمونه گیری هدفمند انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه مداخله و شاهد تقسیم شدند. برای گردآوری داده ها، از دو پرسشنامه هوش هیجانی سیبریا شرینگ و عزت نفس کوپراسمیت استفاده گردید. داده ها با استفاده از نرم افزارSPSS و در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در قسمت آمار توصیفی دادههای بدست آمده به صورت جداول و نمودارها، فراوانی، میانگین، انحراف استاندارد، ارائه شد و در قسمت آمار استنباطی، از آزمون کوواریانس استفاده شد. نتایج نشان داد که: در مقایسه بین گروه شاهد و مداخله، آموزش هوش هیجانی بر عزت نفس در پلیس امداد تهران بزرگ تاثیر مثبتی داشته است. همچنین بین گروه شاهد و مداخله، آموزش مولفه های هوش هیجانی (خودآگاهی، خودانگیزی، خودکنترلی، همدلی، مهارتهای اجتماعی) نیز تاثیر مثبتی بر عزت نفس در پلیس امداد تهران بزرگ نشان داد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1097

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 552 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3639
  • دانلود: 

    1359
چکیده: 

فرهنگ کیفیت نوعی جو سازمانی است که در آن گروه های کاری به منظور محقق شدن وظایف مشخص خودشان با همدیگر کار می کنند. فرهنگ کیفیت می تواند زمینه ساز، مبنا و ضمانت کننده تحقق کیفیت باشد.طراحی مدل فرهنگ کیفیت و شاخص های آن از جمله ابزار های مهم برای شناخت وضعیت علمی کنونی دانشگاه، ارزیابی عملکرد و نتایج اجرای برنامه ها و فعالیت های علمی گذشته و نیز تعیین و ترسیم وضعیت علمی مطلوب دانشگاه در آینده می باشد. این پژوهش کیفی با هدف طراحی و ارائه مدل فرهنگ کیفیت در حوزه آموزش و با بکارگیری روش تحلیل محتوا با نظام مقوله ای انجام شده است. محقق برای دستیابی به لایه ها و ابعاد موضوع از شیوه تحلیل محتوای کیفی استفاده نموده و به شیوه اعمال استقرایی طبقه بندی، با ارائه و مفروض گرفتن تعاریف مشخص قبل از شروع به تحقیق، به مطالعه متون تعیین شده پرداخته و با مقایسه تعاریف از پیش تعیین شده و متن های مورد تحلیل به داوری درباره عدم وجود یا وجود مصادیق آن تعریف در متن های مورد نظر پرداخته و در نهایت از هم دسته کردن کد مفهوم ها 90 شاخص شناسایی نموده که این 90 شاخص یا زیر مقوله ها در 20 مقوله یا مولفه و در قالب سه بعد (تم) اصلی روانشناختی-فرهنگی، ساختاری- مدیریتی و محیطی طبقه بندی شده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3639

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1359 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

عامری محمدعلی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1038
  • دانلود: 

    398
چکیده: 

تحقق مدیریت دانش، از الزامات اساسی و ابزار قدرتمند توسعه سازمان دانش محور محسوب می گردد. لذا ایجاد یک دید جامع در خصوص چالش ها و موانع استقرار مدیریت دانش در مراکز آموزش ناجا به عنوان پیش نیازی در رسیدن به اهداف دانش محوری در سطح نیروی انتظامی را ضروری می نماید. هدف پژوهش حاضر، شناسایی موانع زیرساختی استقرار مدیریت دانش در سطح مراکز آموزش ناجا و ارائه الگوی بهبود آن می باشد. پژوهش حاضر بر اساس هدف کاربردی و از جنبه ماهیت توصیفی پیمایشی است. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته شامل 37 سوال بوده که اعتبار محتوایی آن با استفاده از نظر اساتید مدیریت و کارشناسان و متخصصان مرتبط با موضوع تائید، هم چنین برای محاسبه پایایی پرسشنامه از روش محاسبه آلفای کرونباخ استفاده که مقدار آلفای کرونباخ برای تحقیق حاضر 0.89 است. جامعه آماری این تحقیق، فرماندهان، روسا و مدیران آموزشی، پژوهشی و مدرسین ممیزی شده گروه های علمی معاونت تربیت و آموزش ناجا شاغل در سه مرکز آموزش علمی تخصصی ناجا شامل مراکز آموزش شهید چمران کرج، شهید بهشتی اصفهان و ثامن الائمه (ع) مشهد بوده، حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 96 نفر تعیین و از روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی برای انتخاب نمونه استفاده وتجزیه و تحلیل داده های پژوهش با استفاده از نرم افزار SPSS صورت گرفت. یافته های تحقیق نشان می دهد به ترتیب شاخص های منابع انسانی، فناوری، فرهنگ، رهبری و ساختار باید در اولویت برنامه ریزی برای پیاده سازی مدیریت دانش قرار گیرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1038

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 398 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button