مقدمه: علی رغم توافق کلی بر مفید بودن آموزش مهارت های ارتباطی در زمینه روش آموزش این مهارت ها چالش های روش شناختی وجود دارد. این مطالعه به منظور مقایسه میزان تاثیر روش آموزشی بازخورد ویدئویی بر بهبود مهارت های ارتباطی با روش مرسوم سخنرانی انجام گرفته است.روش بررسی: این مطالعه از نوع مداخله ای آینده نگر و دوسوکور بوده و در سال 1384 در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بر روی اینترنتهای پزشکی انجام شده است. حجم نمونه براساس مطالعات قبلی با سطح اطمینان %95 و توان %80 برای هر گروه مورد و شاهد 20 نفر محاسبه گردید. هر دو گروه در ابتدا وارد کلاسهای آموزش به روش سخنرانی شدند و برای تعیین سطح مهارت های ارتباطی آنها بلافاصله از آنها امتحان OSECI بعمل آمد. سپس گروهمورد وارد کارگاه بازخورد ویدئویی شدند و دو ماه بعد از هر دو گروه امتحان OSCEII بعمل آمد. نتایج در نرم افزار spss11.5 با آزمونهای تی زوج، تی مستقل و آزمون مک نمار مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.نتایج: هر دو گروه از نظر سن و ماه کارورزی تفاوت نداشتند (بترتیب با P=0.792 و (P=0.918. از نظر جنس نیز هر دو گروه یکسان بودند. نمرات مهارت های ارتباطی OSCEI هر دو گروه تفاوت نداشتند (p=0.53). ولی نمرات OSCEII در دو گروه با p=0.00 تفاوت معنی دار داشتند. در گروه مورد نمرات OSCEI با OSCEII تفاوت داشت (P=0.000). ولی مقایسه نمرات OSCEI با OSECII در گروه کنترل تفاوت نداشت (P=0.097).نتیجه گیری: روش آموزشی بازخورد ویدئویی تاثیر بیشتری بر ارتقا مهارت های ارتباطی نسبت به روش مرسوم سخنرانی دارد.