Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

497
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی به شیوه بازخورد ویدئویی بر مهارت های ارتباطی اینترنتهای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مقایسه با گروه شاهد 1384

صفحات

 صفحه شروع 8 | صفحه پایان 15

چکیده

 مقدمه: علی رغم توافق کلی بر مفید بودن آموزش مهارت های ارتباطی در زمینه روش آموزش این مهارت ها چالش های روش شناختی وجود دارد. این مطالعه به منظور مقایسه میزان تاثیر روش آموزشی بازخورد ویدئویی بر بهبود مهارت های ارتباطی با روش مرسوم سخنرانی انجام گرفته است.روش بررسی: این مطالعه از نوع مداخله ای آینده نگر و دوسوکور بوده و در سال 1384 در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بر روی اینترنتهای پزشکی انجام شده است. حجم نمونه براساس مطالعات قبلی با سطح اطمینان %95 و توان %80 برای هر گروه مورد و شاهد 20 نفر محاسبه گردید. هر دو گروه در ابتدا وارد کلاسهای آموزش به روش سخنرانی شدند و برای تعیین سطح مهارت های ارتباطی آنها بلافاصله از آنها امتحان OSECI بعمل آمد. سپس گروهمورد وارد کارگاه بازخورد ویدئویی شدند و دو ماه بعد از هر دو گروه امتحان OSCEII بعمل آمد. نتایج در نرم افزار spss11.5 با آزمونهای تی زوج, تی مستقل و آزمون مک نمار مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.نتایج: هر دو گروه از نظر سن و ماه کارورزی تفاوت نداشتند (بترتیب با P=0.792 و (P=0.918. از نظر جنس نیز هر دو گروه یکسان بودند. نمرات مهارت های ارتباطی OSCEI هر دو گروه تفاوت نداشتند (p=0.53). ولی نمرات OSCEII در دو گروه با p=0.00 تفاوت معنی دار داشتند. در گروه مورد نمرات OSCEI با OSCEII تفاوت داشت (P=0.000). ولی مقایسه نمرات OSCEI با OSECII در گروه کنترل تفاوت نداشت (P=0.097).نتیجه گیری: روش آموزشی بازخورد ویدئویی تاثیر بیشتری بر ارتقا مهارت های ارتباطی نسبت به روش مرسوم سخنرانی دارد. 

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مناقب، سیداسماعیل، زمانی، احمدرضا، شمس، بهزاد، و فرج زادگان، زیبا. (1387). بررسی تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی به شیوه بازخورد ویدئویی بر مهارت های ارتباطی اینترنتهای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مقایسه با گروه شاهد 1384. طب و تزکیه، 16(4-3 (مسلسل 71-70))، 8-15. SID. https://sid.ir/paper/456693/fa

    Vancouver: کپی

    مناقب سیداسماعیل، زمانی احمدرضا، شمس بهزاد، فرج زادگان زیبا. بررسی تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی به شیوه بازخورد ویدئویی بر مهارت های ارتباطی اینترنتهای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مقایسه با گروه شاهد 1384. طب و تزکیه[Internet]. 1387؛16(4-3 (مسلسل 71-70)):8-15. Available from: https://sid.ir/paper/456693/fa

    IEEE: کپی

    سیداسماعیل مناقب، احمدرضا زمانی، بهزاد شمس، و زیبا فرج زادگان، “بررسی تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی به شیوه بازخورد ویدئویی بر مهارت های ارتباطی اینترنتهای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مقایسه با گروه شاهد 1384،” طب و تزکیه، vol. 16، no. 4-3 (مسلسل 71-70)، pp. 8–15، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/456693/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا