مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,231
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رضایتمندی مراجعین به اورژانس بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب(ع) شهرستان رفسنجان از خدمات کادر درمانی

صفحات

 صفحه شروع 26 | صفحه پایان 34

چکیده

 مقدمه: سنجش کارآیی و کیفیت خدمات ارایه شده به مردم در بخش بهداشت و درمان از اولویتهای مهم وزارت بهداشت است و بررسی میزان رضایت مندی استفاده کنندگان از خدمات یکی از روشهای مهم ارزیابی کیفیت خدمات بهداشتی درمانی است. هدف از این مطالعه تعیین میزان رضایت مراجعین به بخش اورژانس بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب(ع) شهر رفسنجان از پرسنل بخش اورژانس می باشد.روش بررسی: این مطالعه یک بررسی توصیفی بود. تمام مراجعینی که در شهریور سال 1384 به بخش اورژانس بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب(ع) شهر رفسنجان مراجعه کرده بودند مورد بررسی قرار گرفتند. میزان رضایت مراجعین به هنگام ترخیص با استفاده از پرسشنامه و به روش مصاحبه مورد ارزیابی قرار گرفت.نتایج: نتایج این تحقیق نشان داد که 191 نفر (%19.1) از مراجعین از خدمات کادر پزشکی کاملا راضی, 719 نفر (%71.9) نسبتا راضی و 90 نفر (%9) ناراضی بودند. همچنین تعداد 265 نفر (%26.5) از خدمات کادر پرستاری کاملا راضی, 630 نفر (%63) نسبتا راضی بودند و 105 نفر (%10.5) ابراز نارضایتی کرده بودند. در مجموع, بیشترین میزان رضایت از اخلاق پزشک معالج 635) نفر یا 63.5 درصد) و کمترین میزان رضایت, از زمان انتظار برای ویزیت توسط پزشکان 208) نفر یا 20.8 درصد) عنوان شده بود.نتیجه گیری: توجه به انتظارات مراجعه کنندگان به بیمارستانها سبب افزایش رضایتمندی آنان و ارتقا کیفیت خدمات می گردد. بنابراین به مدیران بهداشت و درمان کشور توصیه می شود. از یافته های پژوهشی برای شناخت ضعفها و نارساییهای موجود استفاده نموده و درجهت بهینه سازی و اثربخشی ارایه خدمات و در نهایت جلب رضایت مراجعین برنامه ریزی و اقدام نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button