Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1 (48)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    797
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 797

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1 (پی در پی 48)
  • صفحات: 

    3-14
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    801
  • دانلود: 

    602
چکیده: 

زمینه و هدف: هیپرگلیسمی در دیابت باعث قندی شدن پروتیئن های بدن می شود که این امر به نوبه خود منجر به تغییر در ساختمان و عملکرد این پروتئین ها و ایجاد عوارض بعدی می گردد. در این مطالعه، اثر عصاره هندوانه ابوجهل (Citrullus Colocynthis) بر مهار واکنش قندی شدن آلبومین و شکستن پیوند آلبومین و گلوکز در محیط برون تنی بررسی شد.مواد و روش ها: در این مطالعه تجربی، تاثیر غلظت های 0.1، 0.2، 0.5 و 1 گرم بر دسی لیتر از عصاره هندوانه ابوجهل در دو حالت، تاثیر بر مهار واکنش قندی شدن آلبومین و اثر بر شکستن پیوند آلبومین و گلوکز، در محیط برون تنی بررسی گردید. میزان قندی شدن با روش تیوباربیتوریک اسید سنجیده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون آنالیز واریانس یک طرفه و سپس آزمون توکی استفاده شد.یافته ها: عصاره هندوانه ابوجهل در تمام غلظت ها توانست باعث مهار واکنش قندی شدن آلبومین شود که غلظت 0.2 گرم بر دسی لیتر بیشترین اثر مهاری را داشت. از طرفی، توانست پیوند آلبومین و گلوکز را بشکند که بیشترین تاثیر را غلظت 0.1 گرم بر دسی لیتر نشان داد و اختلافات معنی دار بود. نرخ شکستن پیوند، ارتباط مستقیم با زمان تیمار داشت.نتیجه گیری: نتایج نشان داد که هندوانه ابوجهل مانع از قندی شدن آلبومین شده و پیوند بین آلبومین و گلوکز را می شکند و بدین ترتیب اثر هایپوگلایسمیک دارد، لذا می تواند به عنوان گیاه دارویی مفید برای بهبود یا پیشگیری از اختلالات دیابت مطرح باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 801

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 602 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1 (پی در پی 48)
  • صفحات: 

    15-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2488
  • دانلود: 

    959
چکیده: 

زمینه و هدف: رفتارهای پرخطر می توانند به افزیش میزان بیماری و مرگ و میر در دانشجویان منجر شوند. هدف این پژوهش بررسی رابطه ویژگی های شخصیتی با رفتارهای پرخطر در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است.مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی، 200 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد (100 دانشجوی دختر و 100 دانشجوی پسر) در سال تحصیلی 1390-1389 مورد پژوهش قرار گرفتند. شرکت کنندگان با روش نمونه گیری طبقه ای و در دسترس انتخاب شده و به صورت داوطلبانه در این مطالعه شرکت کردند. از دو پرسشنامه Neo و رفتارهای پرخطر برای جمع آوری اطلاعات استفاده شد. داده ها با روش همبستگی پیرسون، رگرسیون همزمان و رگرسیون گام به گام تحلیل شدند.یافته ها: ویژگی های شخصیتی روان رنجورخویی (r=-0.45)، موافقت (r=-0.63) و وظیفه شناسی (r=-0.69) با رفتارهای پرخطر رابطه منفی معنی دار (p=0.01) و ویژگی های برون گرایی (r=0.78) و باز بودن به تجربه (r=0.71) با رفتارهای پرخطر رابطه مثبت معنی دار داشتند (p=0.01). نتایج رگرسیون خطی و سلسله مراتبی نیز نشان داد که این ویژگی های شخصیتی به طور کلی 75% از واریانس رفتارهای پرخطر را تبیین می کنند که از این میان سهم برون گرایی 60%، وظیفه شناسی 8%، روان رنجورخویی 4%، باز بودن به تجربه 1% و موافقت 2% است.نتیجه گیری: یافته های این پژوهش می تواند در ایجاد برنامه های مداخله ای برای افراد درگیر در رفتارهای پرخطر و نیز در پیشگیری از این رفتارها در افراد در معرض خطر به کار گرفته شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2488

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 959 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1 (پی در پی 48)
  • صفحات: 

    27-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    967
  • دانلود: 

    148
چکیده: 

زمینه و هدف: افسردگی بیماری شدید روحی است که افراد بسیاری از این ناهنجاری رنج می برند. هیپوکمپ از جمله بخش های مغز می باشد که تخریب آن در افسردگی مهم است. هدف از این مطالعه بررسی ساختار نورون های موجود در هیپوکمپ موش های صحرایی افسرده است که با عصاره آبی زعفران و سیتالوپرام تیمار شدند.مواد و روش ها: در این مطالعه تجربی، تعداد 40 سر موش صحرایی نر بالغ به طور تصادفی انتخاب و به 5 گروه مساوی تقسیم شدند. به جز گروه اول، سایر گروه ها به مدت 6 هفته در تاریکی برای القاﺀ افسردگی و سپس انجام تست شنا برای اثبات افسردگی قرار گرفتند. گروه ها شامل: 1) کنترل سالم 2) شاهد افسرده 3) کنترل افسرده (دریافت کننده نرمال سالین) و دو گروه دیگر به ترتیب عصاره آبی زعفران با دوز 160 میلی گرم بر کیلوگرم و سیتالوپرام با دوز 10 میلی گرم بر کیلوگرم دریافت کردند. داروها به مدت 4 هفته روزی یک بار تزریق شدند.یافته ها: سیتالوپرام و زعفران به طور معنی داری باعث کاهش زمان بی تحرکی شدند (p<0.05) و (p=0.14). گروه زعفران نورون های سالم در هر سه ناحیه هیپوکمپ مشابه با گروه شاهد غیرافسرده داشتند در گروه سیتالوپرام نورون های سالم در نواحی CA1 و DG هیپوکمپ مشاهده شد.نتیجه گیری: عصاره زعفران علیه آسیب نورونی هیپوکمپ نسبت به سیتالوپرام اثرات مفیدتری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 967

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 148 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1 (پی در پی 48)
  • صفحات: 

    35-46
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1081
  • دانلود: 

    702
چکیده: 

زمینه و هدف: پوکی استخوان بیماری است که با کاهش تراکم استخوان و از دست رفتن کیفیت ریز ساختار استخوان شناخته می شود و منجر به افزایش خطر شکستگی می گردد. پژوهش حاضر با هدف سنجش سازه های مدل اعتقاد بهداشتی در رابطه با رفتارهای پیشگیری کننده از پوکی استخوان در مادران باردار شهر اراک صورت پذیرفت.مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی است، 120 نفر از مادران باردار مراجعه کننده به مراکز بهداشتی درمانی شهر اراک به صورت تصادفی و بر اساس مناطق پستی انتخاب شدند. گردآوری اطلاعات توسط پرسشنامه تنظیم شده بر اساس مدل اعتقاد بهداشتی (حساسیت، شدت، منافع و موانع درک شده، راهنمای عمل)، چک لیست خودکارآمدی و عملکرد مادران در خصوص رعایت رژیم غذایی و انجام پیاده روی بود. داده ها توسط مصاحبه سازمان یافته، جمع آوری و با استفاده از آزمون های آماری t و ضریب همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: میانگین نمره عملکرد مادران در خصوص رعایت رژیم غذایی مناسب و انجام پیاده روی منظم به ترتیب 22.85±9.45 و 19.14±6.73 بود. میزان حساسیت، شدت، منافع درک شده و خودکارآمدی با عملکرد مادران باردار در خصوص پیشگیری از پوکی استخوان همبستگی مثبت، و موانع درک شده با عملکرد همبستگی منفی داشت (p=0.001). هر چه آگاهی، شدت درک شده و خودکارآمدی بالاتر و موانع درک شده مادران باردار جهت انجام رفتارهای پیشگیری از پوکی استخوان پایین تر بود، عملکرد در زمینه پیشگیری از پوکی استخوان نیز بیشتر شده بود (p=0.001).نتیجه گیری: اجرای برنامه های آموزشی دقیق بر اساس مدل اعتقاد بهداشتی برای بالا بردن حساسیت، شدت درک شده، خودکارآمدی و کاهش موانع درک شده در مادران باردار نسبت به رعایت رفتارهای پیشگیری کننده از پوکی استخوان پیشنهاد می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1081

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 702 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1 (پی در پی 48)
  • صفحات: 

    47-56
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    662
  • دانلود: 

    120
چکیده: 

زمینه و هدف: آموزش، یکی از بهترین روش های پیشگیری از بیماری ایدز می باشد و شناسایی منابع کسب اطلاعات فراگیران، یک امر ضروری و پیش نیاز طراحی برنامه های آموزشی اثربخش است. این مطالعه به منظور تعیین منابع اطلاعاتی دانشجویان غیر پزشکی نسبت به راه های انتقال و پیشگیری از ایدز انجام شد.مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی - مقطعی بر روی 384 نفر از دانشجویان پیام نور به روش نمونه گیری در دسترس انجام شد. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه ای بود که در سه بخش به شرح ذیل تدوین گردید: بخش اول مشخصات دموگرافیک، بخش دوم سوالات مربوط به دانش (20 سوال)، بخش سوم نیز به سوالاتی در خصوص منابع مورد استفاده دانشجویان در زمینه ایدز اختصاص یافت. داده ها با استفاده از آزمون های آماری مجذور کای و من ویتنی تجزیه و تحلیل گردید.یافته ها: میانگین نمره دانش شرکت کنندگان 9.56±1.76 بود. %70.6 از شرکت کنندگان از دانش ضعیف و %29.4 از دانش متوسط برخوردار بودند. اکثر دانشجویان (%61.7) از تلویزیون به عنوان مهمترین منبع کسب اطلاعات خود استفاده می کردند و سهم خانواده (%1.6) به عنوان منبع اطلاعاتی ناچیز بود. دانشجویانی که تلویزیون، روزنامه و مجله را به عنوان منبع اطلاعاتی ذکر کرده بودند از سطح دانش بالاتری برخوردار بودند (p<0.05).نتیجه گیری: مطالعه حاضر بر ضرورت غنای محتوای آموزشی رسانه ملی در خصوص بیماری ایدز تاکید دارد. از طرفی، با توجه به محدودیت های تلویزیون در مطرح کردن موضوعاتی در زمینه پیشگیری و انتقال بیماری ایدز توصیه می گردد که دانشجویان به استفاده ترکیبی از سایر منابع نیز ترغیب شوند و همچنین آموزش در زمینه راه های پیشگیری و انتقال بیماری ایدز در واحدهای درسی دانشجویان گنجانیده شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 662

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 120 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1 (پی در پی 48)
  • صفحات: 

    57-70
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1333
  • دانلود: 

    624
چکیده: 

زمینه و هدف: پژوهش های زیادی وجود تفاوت بین صفات شخصیتی، سبک های هویتی، تاب آوری و معنویت در افراد معتاد و غیرمعتاد را نشان داده اند؛ اما میزان اهمیت این متغیرها در پیش بینی مصرف مواد و عضویت در گروه های معتاد و غیرمعتاد نامشخص است. پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش معنویت، صفات شخصیتی (پنج بزرگ)، سبک های هویتی، و تاب آوری در تمییز نوجوانان و جوانان معتاد و غیرمعتاد انجام شده است.مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی - مقطعی 60 نفر معتاد و 60 نفر غیرمعتاد شد (25-15 سال) به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. همه شرکت کنندگان، پرسشنامه های صفات شخصیتی (NEO-FFI)، سبک های هویتی، تاب آوری و معنویت را تکمیل نمودند. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل ممیز و آزمون t مستقل استفاده شد.یافته ها: در تحلیل ممیز به روش همزمان، %63.5 پراش 10 متغیر پیش بین (مسوولیت پذیری، توافق جویی، برون گرایی، گشودگی، روان رنجوری، هویت اطلاعاتی، هویت هنجاری، هویت سردرگم / اجتنابی، معنویت، و تاب آوری) و در روش گام به گام 59% پراش 4 متغیر پیش بین (هویت هنجاری، معنویت، مسوولیت پذیری، و هویت سردرگم / اجتنابی) برای تنها تابع ممیز از اختلاف بین دو گروه معتاد و غیرمعتاد تبیین می شود. مقایسه ضرایب استاندارد در روش همزمان نشان داد 3 عامل: هویت هنجاری، مسوولیت پذیری و معنویت، بیشترین سهم را در پیش بینی گروه ها دارند. در روش گام به گام ضرایب استاندارد متغیرهای هویت هنجاری، معنویت، مسوولیت پذیری و هویت سردرگم اهمیت بیشتری در پیش بینی سهم گروه ها داشتند. نتایج نشان داد که در روش همزمان، %86.7 و در روش گام به گام 85% از افراد به درستی طبقه بندی شده اند.نتیجه گیری: عضویت در گروه های معتاد و غیرمعتاد را می توان از طریق مولفه های شخصیتی، سبک های هویتی، معنویت و تاب آوری پیش بینی کرد. نمرات بالاتر در سبک هویتی هنجاری، معنویت و مسوولیت پذیری، احتمال عضویت فرد در گروه غیرمعتاد را افزایش می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1333

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 624 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1 (پی در پی 48)
  • صفحات: 

    71-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    708
  • دانلود: 

    499
چکیده: 

زمینه و هدف: ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه ها برای حرکت در مسیر تعالی، یک ضرورت محسوب می شود. پژوهش حاضر با هدف ارزیابی درونی گروه های آموزشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایلام به انجام رسید.مواد و روش ها: این پژوهش توصیفی - مقطعی در گروه های آموزشی داخلی، زنان و زایمان و روان پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در سال 1387 به انجام رسید. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران، مدرسین، اعضای هیات علمی، فراگیران، مسوولین کتابخانه و بیماران مربوط به گروه های مربوطه بود. داده ها با استفاده از پنج نوع پرسشنامه گردآوری و با استفاده از آمار توصیفی تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: نتایج نشان می داد که از 9 عامل ارزیابی شده، عامل کیفیت درمان و مراقبت از بیمار (3.50±0.51) بیشترین و عامل پژوهش (1.91±0.85) کمترین نمره را در ارزیابی درونی گروه های مورد مطالعه به خود اختصاص دادند.نتیجه گیری: نقش مولفه پژوهش در برنامه گروه های آموزشی مورد مطالعه کمتر مورد توجه قرار گرفته است. پیشنهاد می شود با اتکا به توانمندی های بالقوه دانشجویان و تقویت انگیزش اعضای هیات علمی، انجام پژوهش های کاربردی برای بهبود کیفیت خدمات آموزشی و پژوهشی دانشگاه در اولویت قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 708

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 499 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1 (پی در پی 48)
  • صفحات: 

    79-86
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1364
  • دانلود: 

    821
چکیده: 

زمینه و هدف: نشانگان پیش از قاعدگی، اختلالی جسمی - روانی است که در مرحله ترشحی سیکل قاعدگی بروز می کند و عملکرد فردی و اجتماعی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. برای بهبود علایم، روش های مختلفی چون درمان دارویی و راهکارهای روانشناختی کاربرد دارد. هدف از این پژوهش، تعیین اثربخشی آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی - رفتاری بر افسردگی و تحریک پذیری زنان مبتلا به نشانگان پیش از قاعدگی بوده است.مواد و روش ها: روش انجام این مطالعه نیمه تجربی، به صورت پیش آزمون - پس آزمون با گروه گواه است. جامعه آماری زنان رفسنجانی بودند که در اردیبهشت 1388 به کلینیک نیک نفس مراجعه کرده بودند. بعد از انتخاب تصادفی کلینیک نیک نفس، از بین مراجعین، 50 نفر به صورت نمونه در دسترس انتخاب و سپس 24 نفر که بالاترین نمره را در پرسشنامه سنجش علایم سندرم پیش از قاعدگی کسب کرده بودند، به عنوان نمونه نهایی گزینش شده و به صورت تصادفی در دو گروه مساوی جایگزین شدند. اطلاعات به وسیله پرسشنامه سلامت عمومی و پرسشنامه سنجش علایم نشانگان پیش از قاعدگی جمع آوری گردید. افراد گروه مداخله در یک برنامه آموزشی 90 دقیقه ای به مدت 8 جلسه هفتگی شرکت نمودند. سپس نمرات پس آزمون هر دو گروه جمع آوری گردید. داده ها با نرم افزار SPSS و آزمون های کوواریانس و t مستقل تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: میانگین نمرات افسردگی و تحریک پذیری به ترتیب 24.7±5.6 و 26.6±7.9 بود. پس از مداخله، میانگین نمرات در دو مقیاس فوق به ترتیب 19.9±7.4 و 20.77±7.3 حاصل شد که این اختلاف از نظر آماری معنی دار بود (p=0.01 و p=0.03).نتیجه گیری: مدیریت استرس به شیوه شناختی - رفتاری می تواند در بهبود افسردگی و تحریک پذیری PMS موثر باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1364

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 821 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button