Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

صالحی زهرا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4 (ویژه نامه)
  • صفحات: 

    5-6
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    872
  • دانلود: 

    650
کلیدواژه: 
چکیده: 

مراحل اجرای برنامه به تفکیک-آیا پرسنل را آموزش دادید؟ کدام گروه ها؟ چگونه؟ بله، پرستاران ابتدا از هر بخش به صورت تصادفی تعدادی پرونده از بایگانی تحویل گرفته شده و مطابق چک لیستی، گزارشات پرستاری چک و نمره دهی شد. نتایج بررسی های به عمل آمده نمرات بسیار پایینی بود که به دنبال آن شروع به برنامه ریزی جهت بهبود ثبت صحیح گزارشات پرستاری به عمل آمد. ارائه آموزش ها به صورت برگزاری کلاس های آموزشی در قالب سخنرانی با ارائه پاورپوینت، آموزش چهره به چهره، تهیه پوستر آموزشی جهت نصب در بخش های بالینی بود. قبل از شروع کلاس پیش آزمونی انجام شده و سپس گزارشات پرستاری با تفکیک در سه بخش گزارش بدو ورود، گزارش طول بستری، گزارش ترخیص (پیوست شده) به صورت دوره ای آموزش داده شد...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 872

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 650 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

محمدی مریم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4 (ویژه نامه)
  • صفحات: 

    7-9
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    326
  • دانلود: 

    249
کلیدواژه: 
چکیده: 

شرح نیاز به تغییر تشخیص داده شده (توصیف وضعیت موجود مشکل دار): گزارش فوری مقادیر بحرانی تأثیر بسزایی در حیات بیمار یا تفسیر و ماهیت تشخیص و پیشگیری از بیماری دارد. در برخی موارد به دلیل عدم شناسایی مقادیر بحرانی و عدم گزارش فوری آنها به بخش، ایمنی بیمار به خطر افتاده که منجر به تشخیص دیرتر مشکل و گاهاًً ایجاد عوارض جدی در بیمار شده است. بنابراین با توجه به اهمیت موضوع باید راهکاری برای گزارش فوری در نظر گرفته شود (به دلیل محدود بودن تعداد خط تلفن بخش ها و مشغول بودن و در دسترس نبودن) خط تلفن یکطرفه این امکان را فراهم می نماید...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 326

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 249 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

اسدالهی پریسا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4 (ویژه نامه)
  • صفحات: 

    10-12
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    345
  • دانلود: 

    201
کلیدواژه: 
چکیده: 

شرح نیاز به تغییر تشخیص داده شده (توصیف وضعیت موجود مشکل دار): اولین گام Find بررسی و پیداکردن مشکل 1-انتقال زنان تحت سزارین به اتاق عمل باید توسط فرد حرفه ای (پرستار) انجام می شد که توسط خدمات صورت می گرفت. که اطلاعات دقیق داده نمی شد و احتمال خطر برای مددجو وجود داشت. 2-آموزش قبل از عمل در رابطه با آنچه در انتظار زنان تحت سزارین (بیمار) است داده نمی شد. که باعث ترس و اضطراب زنان و افزایش فشارخون می گردید. 3-قبل از عمل بیماران سرم دریافت نمی کردند و معمولاً دچار عدم ثبات همودینامیک می شدند که مشکلات ناشی از کاهش حجم مایعات و الکترولیت ها بود. جمع آوری این اطلاعات تقریباً 8 روز طول کشید...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 345

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 201 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4 (ویژه نامه)
  • صفحات: 

    13-16
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    308
  • دانلود: 

    166
کلیدواژه: 
چکیده: 

شرح نیاز به تغییر تشخیص داده شده (توصیف وضعیت موجود مشکل دار): ارزشیابی های عملکرد پرسنل توسط سرپرستاران به صورت فرمالیته و غیراصولی انجام می شد؛ سرپرستار چک لیست های ارزشیابی عملکرد پرسنل را به طور فرمالیته آخر هر ماه تکمیل می کرد بدون این که ارزشیابی مستمر انجام داده باشد. معیارهای ارزشیابی عملکرد سرپرستاران به طور سلیقه ای بوده و ارزشیابی ها بیشتر به صورت ذهنی انجام می گرفت. پاداش ها و پرداخت های پرسنل اعم از کارانه ها بدون معیار ارائه شده و مبتنی بر عملکرد آنها نبود، پرسنل در زمینه پاداش های دریافتی و ارزشیابی عملکرد خود، ادراک نابرابری داشتند. پرسنل از این که سیستم بین فردی که خوب کارکرده با فردی که خوب کار نمی کند هیچ فرقی قائل نمی شود ناراضی بودند، به همین خاطر انگیزه ای هم برای انجام عملکرد مطلوب نداشتند...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 308

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 166 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4 (ویژه نامه)
  • صفحات: 

    17-20
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    244
  • دانلود: 

    170
کلیدواژه: 
چکیده: 

شرح نیاز به تغییر تشخیص داده شده (توصیف وضعیت موجود مشکل دار): امشاهده عدم اجرای اصول ارزشیابی عملکرد در ارزیابی عملکرد پرسنل پرستاری و در نهایت کیفیت نامطلوب مراقبت های پرستاری هدف تغییر: دستیابی به نتایج حاصل از اجرای اصول ارزشیابی عملکرد پرستاران، که در این مطالعه، ارتقاء کیفیت مراقبت های پرستاری بوده است...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 244

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 170 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

پوراحمدی گیتی افروز

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4 (ویژه نامه)
  • صفحات: 

    21-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    295
  • دانلود: 

    182
کلیدواژه: 
چکیده: 

چالش های شناسایی شده در ارزیابی های اولیه: زنان بیش از نیمی از جمعیت جهان و کشور را تشکیل می دهند و با توجه به نقش های متنوع و اثرگذار در حوزه خانواده و سازمان ها و جامعه؛ توان افزایی و حفظ و اعتلای سلامت آنان می تواند توسعه پایدار هر کشوری را رقم بزند. طی نیازسنجی و بررسی که انجام شد زنان شاغل در سازمان های صنعتی علیرغم تحصیلات بالای تخصصی؛ اما در حوزه سلامت خود؛ خانواده و همچنین ارتقای کیفیت زندگی کاری و شخصی نیازمند آموزش و تحول بودند. از سویی در راستای ارتقای بهره وری و توسعه پایدار در کشور ضروری است که کارکنان ابتدا بتوانند از خود و خانواده خود مراقبت نمایند تا بعد بتوانند وظایف خود را به نحو احسنت در صنعت ایفا نمایند. آیینه موفقیت و کارایی سازمان ها؛ سلامت و خود مراقبتی فردی؛ سازمانی و اجتماعی کارکنان است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 295

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 182 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

پارچه بافیه سمانه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4 (ویژه نامه)
  • صفحات: 

    25-33
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    344
  • دانلود: 

    288
کلیدواژه: 
چکیده: 

شرح نیاز به تغییر تشخیص داده شده (توصیف وضعیت موجود مشکل دار): یادگیری مهارت های بالینی یکی از عوامل مهم در آموزش دانشجویان پرستاری است(1). در تئوری یادگیری تجربی، بیان شده است که محیط نقش مهمی در یادگیری دارد؛ زیرا تعامل فرد با محیط باعث ایجاد یادگیری در فرد میشود (2). محیط بالینی در برگیرنده کلیه شرایط و محرک های مؤثر بر یادگیری است. محیط از عوامل شناختی، اجتماعی، فرهنگی، عاطفی، احساسی، انگیزشی و درسی تشکیل شده است. در این محیط متغیرهای بسیاری از جمله دانشجو، مربی بالینی و پرسنل بخش، نتایج یادگیری دانشجویان را تحت تأثیر قرار می دهند(3). نتایج حاصل از مطالعات مختلف انجام شده در ایران، مشکلاتی جدی را در روند موجود مدیریت آموزشی عرصه در کشورمان مطرح نموده اند که عمدتاً به عدم مشارکت مؤثر و ارتباط اثربخش و هدفمند دانشکده و بیمارستان و عدم حمایت آموزشی از دانشجویان در بالین بر می گردد و منجر به ضعف جدی آموزش بالینی دانشجویان، عمیق تر شدن شکاف بین تئوری و بالین و کسب ناکافی مهارت ها و توانمندی های علمی و بالینی فارغ التحصیلان پرستاری شده است(4). عدم توجیه مناسب مسؤولین بخش ها و سوپروایزرهای بالینی بیمارستان درخصوص وظایف دانشجویان عرصه، برخورد نامناسب از قبیل عدم پذیرش دانشجو به عنوان عضوی از تیم پرستاری بخش، عدم همکاری با وی و عدم رعایت احترام توسط برخی مسؤولین و پرسنل پرستاری از جمله مشکلاتی بود که تمامی دانشجویان عرصه شرکت کننده در این مطالعه به آن اذعان داشتند(5). بیشترین عوامل بازدارنده یادگیری مهارت های بالینی، مربوط به وجود استرس در بخش، عدم حمایت دانشجو توسط پرسنل و تندخویی و عصبانی مزاج بودن پرسنل بیان شده است(6). ارتباط با پرسنل بیمارستان و پشتیبانی آنها برای دانشجویان مهم است. دانشجویان نیاز به حمایت و پذیرفته شدن توسط پرستاران بخش دارند. تا زمانیکه دانشجویان خود را بخشی از محیط احساس نکنند، فرآیند یادگیری بالینی کاملی اتفاق نمیافتد(7)...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 344

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 288 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

صفارزاده شیما

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4 (ویژه نامه)
  • صفحات: 

    34-39
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    352
  • دانلود: 

    231
کلیدواژه: 
چکیده: 

شرح نیاز به تغییر تشخیص داده شده (توصیف وضعیت موجود مشکل دار): بخش اورژانس شامل هشت قسمت(وارد) تریاژ، اورژانس یک، دو و سه، اورژانس اطفال، ICU اورژانس، CPU و وارد داخلی جراحی می باشد. آموزش پرستاران در این بخش همانند سایر بخش ها تحت نظر سوپروایزر آموزشی مرکز می باشد. این آموزش ها از طریق آموزش های مداوم، ضمن خدمت و آموزش های درون بخشی بود. از مهرماه سال 96 و براساس تصمیم گیری مدیر خدمات پرستاری جهت اورژانس یک سوپروایزر آموزشی جداگانه در نظر گرفته شد تا پاسخگوی نیازهای آموزشی پرستاران این بخش باشد جدول (1). تعداد افراد شاغل ذکر شده در جدول(1) به صورت ثابت نبوده و در هر وارد بین حداقل یک نفر و حداکثر 3 نفر در ماه های مختلف متغیر می باشد. به عنوان مثال در مهر ماه، اورژانس سه دارای 34 پرستار و در ماه آبان دارای 33 پرستار بوده است...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 352

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 231 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

طولابی طاهره

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4 (ویژه نامه)
  • صفحات: 

    40-42
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    555
  • دانلود: 

    350
کلیدواژه: 
چکیده: 

مراحل اجرای برنامه به تفکیک با توجه به وجودسیستم HIS در بیمارستان و همکاری دفتر فناوری اطلاعات فرم های بررسی وشناخت فرم نیازهای آموزشی و فرم خلاصه ترخیص پرستاری، در این سیستم جایگزین شد و به مدت 27 ماه به شرح زیر اجرا شد که برای سهولت کاربرد آنها توسط پرستاران موارد زیر طراحی و اجرا شد.-تهیه و تدوین استانداردهای مراقبتی با تأیید اساتید محترم دانشگاه های لرستان، تربیت مدرس، تهران و متخصصین بالینی قلب-تهیه گزارش های آماده در رابطه با تشخیص ها و مراقبت های پرستاری، آموزش به بیمار وفرم نیازسنجی آموزشی-قرار دادن گزارش های آماده در سیستم توسط واحد IT بیمارستان و اجرای گزارش نویسی از طریق HIS به روش SOAPIE برای اولین بار در ایران؛ با مشارکت پرستاران و سوپروایزرهای آموزشی و بالینی، آموزش چهره به چهره در شیفت های مختلف، ارزشیابی برنامه، گرفتن بازخورد از استفاده کنندگان، بازنگری در محتوا و انجام اصلاحات لازم و کنترل و نظارت مستمر-اجرای آموزش به بیمار و تهیه و تکثیر خلاصه آموزش ها و تحویل به بیمار یا همراه و با نظارت وکنترل مدیران پرستاری-همکاری با سوپروایزر آموزشی در برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزش مداوم (جمعاً دارای 64 امتیاز بازآموزی) براساس نیازسنجی شامل گزارش پرستاری کاربردی به روش SOAPIE، تفسیر EKG واداره تاکی آریتمی های خطرناک، MI, CHF، فارماکولوژی، آشنایی با تجهیزات بخش و CPR پیشرفته با همکاری متخصصین بالینی-تهیه فرم خلاصه ترخیص پرستاری و قرار دادن آن در HIS شامل داروهای گرفته شده در طی بستری، لیست داروها در منزل، آموزش های حین ترخیص در مورد رژیم غذایی و دارویی، فعالیت، زمان مراجعه، علایم حیاتی و وضعیت عمومی حین ترخیص و. . .

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 555

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 350 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4 (ویژه نامه)
  • صفحات: 

    46-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    465
  • دانلود: 

    364
چکیده: 

مقدمه: سالهای اخیر، میان بسیاری از مفاهیمی که در ارتباط با موضوع سلامت افراد جامعه مطرح شده است، سلامت اجتماعی، مفهومی است که به طور فزایندهای در محافل علمی و سیاست گذاری و اجرایی اهمیت زیادی یافته است. در نگاه کلی، عواملی که مفهوم سلامت را تعیین می کنند، شرایط اقتصادی و اجتماعی است که افراد در آن زاده م یشوند، رشد می کنند، زندگی خود را سپری می کنند، کار م یکنند و پیر می شوند. عوامل مخرب چنین سلامتی، بیشتر از مقوله شرایط مخاطره آمیز اجتماعی است تا فردی. سازمان بهداشت جهانی نیز ابراز داشته است که با وجود اهمیت خدمات درمانی در تشخیص و بهبود بیمار یهای جدی، شرایط اجتماعی ای که انسا نها را بیمار میکند و نیاز به درمان را ضروری میسازد، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. در راستای اهمیت این موضوع، سازمان بهداشت جهانی، در سال 2005، کمیسیون ویژه ای تحت عنوان عوامل اجتماعی سلامت را تشکیل داد که پس از مطالعات گسترده، گزارش نهایی آن در سال 2008 اعلام شده است. هدف: هدف بررسی ارتباط میان مؤلفه های سلامت اجتماعی و سکوت سازمانی به انجام رسیده است. مواد و روشها: جامعه آماری موردنظر در این تحقیق، کارکنان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر میباشد. براساس فرمول کوکران و طبق روش نمونه گیری تصادفی ساده، تعداد 235 پرسشنامه توزیع شده است. تحقیق از نظر نوع روش، توصیفی-همبستگی و از لحاظ هدف، کاربردی است. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است. یافته ها: نتایج حاصل از آزمون همبستگی نشان داده که میان مؤلفه های مشارکت اجتماعی، انسجام اجتماعی، پذیرش اجتماعی، انطباق اجتماعی و شکوفایی اجتماعی با سکوت سازمانی در میان کارکنان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، رابطه منفی و معناداری وجود دارد. نتیجه گیری: براساس آزمون رگرسیون خطی، تنها مؤلفه انسجام اجتماعی، قابلیت پیش بینی سکوت سازمانی را در جامعه آماری موردنظر در پژوهش حاضر داشته اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 465

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 364 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button