Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    1-31
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    881
  • دانلود: 

    435
چکیده: 

زمینه و هدف: این مقاله مشتمل بر آسیب شناسی هماهنگی واحدهای سازمانی با استفاده از الگوی سیستم پایا است که هدف اصلی آن، شناسایی آسیب های سازوکارهای هماهنگی واحدهای سازمان عمومی در مدیریت خدمات با استفاده از مدل سیستم های پایا (VSM) جهت ارائه راه حل های مطلوب و امکان پذیر بوده است. روش شناسی: این تحقیق در زمره تحقیقات کاربردی و از نوع مطالعه موردی است. اطلاعات از طریق مصاحبه با تعداد 4 گروه کانونی گردآوری و با استفاده از مدل سیستم های پایا تجزیه و تحلیل شده است تا نشان دهد که سازوکارهای هماهنگی یک سازمان عمومی در زمینه مدیریت خدمات با توجه به هر یک از سیستم های پنج گانه (S1 تا S2) از چه آسیب هایی رنج می برد. یافته ها: مصاحبه با چهار گروه کانونی شکل گرفته در سطوح عملیاتی، میانی و عالی سازمان منجر به شناسایی آسیب های هر یک از سیستم های پنج گانة مدل سیستم پایا شد و راه حل هایی به منظور بهبود سازوکارهای هماهنگی سازمانی در مدیریت خدمات ارائه گردید. نتایج: بر اساس تحلیل شرایط به کمک سطوح پنج گانه مدل سیستم های پایا چنین ملاحظه شد که یکی از آسیب های جدی سازمان مورد مطالعه، فقدان زیرسیستم (مرکز هماهنگی واحدهای عملیاتی) است و سایر زیرسیستم ها نیز از مشکلات و آسیب هایی رنج می برند که در متن نوشتار به آنها پرداخته شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 881

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 435 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    33-64
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1160
  • دانلود: 

    780
چکیده: 

زمینه و هدف: با توجه به نقش فرهنگ در اثربخشی سازمانی، شناخت و طراحی الگوی فرهنگ سازمانی مهم جلوه می کند. با توجه به وجود انتقاداتی نسبت به روش شناسی برخی از پژوهش های صورت گرفته در زمینه طراحی الگوی فرهنگ سازمانی، این پژوهش با هدف ارائه یک چاچوب منسجم کیفی-کمی به منظور طراحی الگوی فرهنگ سازمانی صورت گرفت. روششناسی: روش پژوهش، آمیخته و جامعه آماری در بخش کیفی شامل 12 نفر از خبرگان یک موسسه تحقیقاتی فعال در حوزه دفاعی و در بخش کمی شامل 605 نفر از کارکنان این موسسه بود. روش نمونه گیری در بخش کیفی هدفمند قضاوتی و گلوله برفی و در بخش کمی طبقه ای تصادفی بود. جهت جمع آوری داده ها از مصاحبه های نیمه ساختاریافته و پرسشنامه دلفی فازی(بخش کیفی) و پرسشنامه محقق ساخته (بخش کمی) استفاده شد. به منظور تحلیل مصاحبه ها از روش تحلیل تم و جهت اعتبار سنجی کیفی الگوی فرهنگ سازمانی از تکنیک دلفی فازی و به منظور اعتبارسنجی کمی از روش تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد. یافته ها و نتیجه گیری: در نتیجه تحلیل تم، پنج بعد شامل فرهنگ رابطه مدار؛ فرهنگ دانش محور؛ فرهنگ بازارمحور؛ فرهنگ بوروکراتیک و فرهنگ ارزش محور؛ به همراه 14 مؤلفه و 42 شاخص شناسایی گردید. در مرحله بعد برای رسیدن به اجماع در زمینه مولفه ها و شاخص های شناسایی شده و اعتبارسنجی کیفی الگو، از تکنیک دلفی فازی و به منطور اعتبارسنجی کمی الگوی فرهنگ سازمانی نیز از روش تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد. وضعیت موجود فرهنگ سازمانی نیز با استفاده از آزمون تی سنجیده شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1160

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 780 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    65-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    685
  • دانلود: 

    367
چکیده: 

زمینه و هدف: در دهه اخیر، کارآفرینی درون سازمانی به یکی از موضوع های مورد توجه محققان تبدیل شده است. در تحقیق حاضر از بین عوامل تاثیرگذار بر کارآفرینی درون سازمانی، به عامل سرمایه فکری پرداخته شده است. بدین منظور جهت دستیابی به هدف تحقیق از نظریات سرمایه فکری استفاده گردید. در این پژوهش، تلاش شد که پیرامون تاثیر سرمایه فکری بر کارآفرینی راهبردی با نقش میانجی هوش سازمانی، شناخت کسب شود. روش شناسی: جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) که بالغ بر 120 نفر می باشند انتخاب گردیده اند و حجم نمونه براساس سرشماری 120 نفر محاسبه گردیده است. همچنین در این پژوهش جهت گردآوری اطلاعات از سه پرسشنامه استفاده شده است که روایی آن مورد تایید کارشناسان و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ 87% مورد تایید قرار گرفته است. جهت تجزیه تحلیل داده ها از نرم افزار اس پی اس و لیزرل استفاده شده است که تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از طریق پرسشنامه، در دو سطح تجزیه و تحلیل توصیفی، و تجزیه و تحلیل استنباطی، انجام گرفته است. یافته ها و نتیجه گیری: طبق نتایج بدست آمده از تحلیل های آماری سرمایه فکری بر کارآفرینی راهبردی تاثیر گذار است. سرمایه فکری بر هوش سازمانی تاثیر گذار است. هوش سازمانی بر کارآفرینی راهبردی تاثیرگذار است. هوش سازمانی اثر میانجی گر مثبت معنادار در تاثیرگذاری سرمایه فکری بر کارآفرینی راهبردی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 685

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 367 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    85-111
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    731
  • دانلود: 

    333
چکیده: 

زمینه و هدف: تعهد سازمانی نوعی نگرش مثبت کارمند است که منجر به اتصال روانی بین کارمند و سازمان می شود. ایجاد تعهد سازمانی مستلزم ایجاد و حفظ روابط روانی مداوم بین کارکنان و مدیران سازمان است. یکی از مهم ترین نیازهای کارکنان در سازمان، برقراری اعتماد میان آنها و مدیر می باشد. وجود سطوح بالای اعتماد در سازمان باعث ایجاد انگیزه های درونی در کارکنان خواهد شد. هدف این مطالعه بررسی نقش واسطه ای اعتماد سازمانی کارکنان دانشگاه علوم انتظامی ناجا در ارتباط بین سبک رهبری خدمت گزار و تعهد کارکنان به سازمان پلیس است. روش شناسی: روش تحقیق در این مقاله توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه مورد بررسی شامل 96 نفر از کارکنان صف و ستاد دانشگاه علوم انتظامی ناجا بوده که از طریق نمونه گیری طبقه ای، افراد انتخاب شدند. برای بررسی متغیرهای پژوهش از سه پرسشنامه سبک رهبری خدمت گزار، اعتماد کارکنان و تعهد سازمانی استفاده شد. پرسشنامه ها پس از تعیین روایی و پایایی، بین افراد نمونه توزیع شده و جهت بررسی فرضیه های پژوهش و مدل مفهومی پژوهش، داده ها با استفاده از نرم افزار SPss و نرم افزار اسمارت. پی. ال. اس مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته ها و نتیجه گیری: یافته های پژوهش نشان داد تعهد سازمانی و اعتماد کارکنان دانشگاه تحت تاثیر مثبت سبک رهبری خدمت گزار قرار دارد و رابطه بین اعتماد سازمانی کارکنان و تعهد سازمانی کارکنان مثبت و قابل توجه است. بنابراین لازم است که فرماندهان، مدیران و رؤسای دانشگاه علوم انتظامی ناجا مفاهیم و مؤلفه های سبک رهبری خدمت گزار را برای افزایش تعهد سازمانی و اعتماد کارکنان مورد تأکید قرار دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 731

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 333 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    141-183
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1488
  • دانلود: 

    497
چکیده: 

زمینه و هدف: شناسایی شاخص های کارکنان کلیدی و مستعد اولین گام فرآیند مدیریت استعدادها بوده و از آن جایی که ناجا به عنوان مهم ترین و اصلی ترین سازمان تأمین کننده نظم و امنیت و آرامش عمومی در جامعه، باید از مستعدترین افراد در مشاغل فرماندهی و مدیریت انتظامی بهره ببرد، هدف این تحقیق شناسایی و اولویت بندی شاخص های افراد مستعد مشاغل فرماندهی و مدیریت در ناجا می باشد. روش شناسی: تحقیق حاضر به روش آمیخته انجام، مطالعه کیفی از طریق مصاحبه در سطح ستاد فرماندهی ناجا انجام، نمونه گیری هدفمند بوده و با 13 نفر از فرماندهان و مدیران خبره و با تجربه که در زمینه مدیریت استعدادها دارای سابقه مدیریتی و علمی ارزنده ای بودند تا رسیدن به اشباع نظری مصاحبه نیمه ساختاریافته انجام و یافته ها به صورت کدگذاری مورد تحلیل قرار گرفته است. در بخش کمی جامعه ی آماری پژوهش فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی بوده که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 125 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب و در زمان برگزاری نشست فصلی فرماندهان ناجا در تابستان 1396 با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی پرسشنامه بین آنان توزیع و جمع آوری و برای رتبه بندی مؤلفه ها و شاخص ها از آزمون فریدمن با استفاده از نرم افزار SPSS اقدام شده است. یافته ها و نتایج: نتایج تحقیق به شناسایی 106 شاخص و ویژگی برای افراد با استعداد کلیدی در راستای بکارگیری در مشاغل فرماندهی و مدیریت منجر شد. این شاخص ها در 4 تم اصلی شامل شاخص های شخصیتی، رفتاری، ارزشی و بینشی و مدیریتی مورد تحلیل و دسته بندی قرار گرفت که در این میان 33 شاخص ویژگی های شخصیتی، 35 شاخص ویژگی های رفتاری، 12 شاخص ویژگی های ارزشی و بینشی و 26 شاخص ویژگی های مدیریتی را شامل می شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1488

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 497 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    185-208
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1085
  • دانلود: 

    362
چکیده: 

زمینه و هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت شاخص های نظام سلامت اداری در سه سطح نهادی، اداری و فنی به انجام رسیده است. روش شناسی: تحقیق حاضر از نظر نوع روش، توصیفی _ پیمایشی و از لحاظ هدف، کاربردی است. جامعه آماری مورد نظر در این تحقیق، مدیران واحدهای تشکیلات اداری و منابع انسانی در یکی از سازمان های خدماتی شهر تهران می باشد. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است. براساس فرمول کوکران و طبق روش نمونه گیری چندمرحله ای، تعداد 108 پرسشنامه در بین نمونه مورد مطالعه توزیع شده است. یافته ها و نتیجه گیری: نتایج حاصل از آزمون های آماری نشان داده که سطوح نهادی، اداری و فنی نظام سلامت اداری نیز در وضعیت نامناسبی از دیدگاه مدیران مراکز جامعه مورد مطالعه قرار دارند. علاوه بر این، اهمیت شاخص های نظام سلامت اداری از دیدگاه مدیران واحدهای تشکیلات اداری و منابع انسانی در مراکز بدین صورت می باشد؛ حمایت منابع، ملاحظه گری، روحیه، تاکید علمی، نفوذ مدیر، یگانگی نهادی و ساخت دهی.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1085

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 362 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    209-238
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    740
  • دانلود: 

    455
چکیده: 

زمینه و هدف: امروزه منابع انسانی موجود در سازمانها با ارزشترین عامل و مهمترین سرمایه هر سازمان می باشد بنابراین بررسی عوامل موثر بر عملکرد سرمایه انسانی در سازمانها از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. هدف از پژوهش حاضر تعیین نقش واسطه ای توانمندسازی روانشناختی و کیفیت زندگیکاری در ارتباط بین رهبری تحول آفرین با عملکرد کارکنان بود. روش شناسی: تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات، توصیفی-همبستگی و به طور مشخص مبتنی بر مدلیابی معادلات ساختاری است. در این مطالعه نمونه پژوهش شامل 450 نفر از کارکنان دژبان ناجا در شهر تهران است که با استفاده از روش نمونه گیری غیرتصادفی انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده ها از پرسش نامه رهبری تحول آفرین، پرسش نامه عملکرد کارکنان، پرسش نامه توانمندسازی اسپریتزر و پرسش نامه کیفیت زندگی کاری والتون استفاده شد. به منظور تحلیل و تفسیر فرضیههای پژوهش در قالب مدل نظری مورد مطالعه از مدل یابی معادلات ساختاری استفاده گردید. قابل ذکر است که تحلیلهای صورت گرفته با استفاده از SPSS و LISREL تحلیل شد. یافتهها: نتایج این مطالعه نشان داد که رهبری تحول آفرین میتواند هم به طور مستقیم و هم غیر مستقیم باعث افزایش عملکرد کارکنان گردد. از سوی دیگر کیفیت زندگی و توانمندسازی به طور مستقیم بر عملکرد کارکنان موثرند. نتیجهگیری: به طور کلی به نظر میرسد که رهبری تحول آفرین با ایجاد فضا و شرایط مبتنی بر مدیریت تحول، فضا را برای توانمندسازی و ایجاد کیفیت زندگی کاری و در نتیجه افزایش عملکرد کارکنان فراهم می سازد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 740

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 455 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button