Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

شاهین شهناز

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    5-18
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    983
  • دانلود: 

    769
چکیده: 

بینامتنی ارتباط میان گفته های ادبی را نمایان می سازد و با کمک آن، می توان به مقایسۀ داستان کوتاه «سه قطره خون» اثر صادق هدایت و قطعه شعری به نام «سه قطره خون روی برف» در پرسوال یا داستان گراآل اثر کرتین دوتروا پرداخت. داستان هدایت در تیمارستان شروع می شود، خون قناری یا گربه ای که قناری را گرفته است، به زمین می ریزد و دختری که به راوی نظر دارد با مرد دیگری (عباس) می رود. داستان در خانۀ سیاوش به پایان می رسد، خون گربه ای دیگر ریخته می شود و دختری که نامزد راوی است با سیاوش می رود. داستان پرسوال، از محلی کم درخت در جنگل آغاز می شود، شاهینی خون غازی را بر زمین می ریزد. غاز دوباره به پرواز در می آید، ولی پرسوال مدتی طولانی به سه قطره خون روی برف خیره می شود و به یاد چهرۀ گلگون دلدار خود می افتد. سپس با رسیدن گوون و بردن پرسوال نزد شاه آرتور، داستان پایان می یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 983

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 769 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    19-29
تعامل: 
  • استنادات: 

    6
  • بازدید: 

    1735
  • دانلود: 

    801
چکیده: 

میخاییل باختین از بزرگترین نظریه پردازان در حوزۀ نقد ادبی به ویژه در زمینۀ رمان به شمار می آید. وی با معرفی مفاهیمی همچون منطق مکالمه، چند صدایی و عنصر کارناوالی در نظریۀ ادبی خود، توانست از منظری کاملاً نو به رمان بنگرد. آراء و عقاید وی در باب رمان چندآوایی – که از مشخصه های اصلی آن تعدد صداها و آگاهی های شخصیت ها است – و دیدگاه ویژۀ او در مورد کارناوال، و عنصر خنده و نیروی زایندۀ نهفته در این پدیده ها، ابزارهایی مناسب در اختیار خواننده قرار می دهد، تا وی بتواند به خوانشی ژرف از این ژانر ادبی دست یابد. با بکارگیری و تکیه بر این مفاهیم است که می توان از رمان اولیس اثر جیمز جویس، که به زعم بسیاری، بزرگترین رمان قرن بیستم است، برداشتی نو را انتظار کشید. کثرت صداها و آگاهی هایی که در این رمان هر یک جهان بینی خاص خود را ارائه می کنند و همچنین استفادۀ جویس از تکنیک جریان سیال ذهن و تک گویی درونی، این اثر را بی گمان در فهرست رمان های چند آوایی قرار می دهد. بعلاوه، وجود تشابهات فراوان بین جویس و رابله – که از نظر باختین عناصر کارناوال و خنده را در ادبیات جاودان نمود – بررسی حضور این عناصر را در رمان ذاتاً کمیکِ جویس، هموارتر می سازد. این نوشته سعی بر آن دارد که پس از معرفی رمان جویس و نیز تعریف و تشریح آراء و نظریات باختین، به ردیابی دو مفهوم محوری تفکر وی، یعنی چندآوایی و عنصر کارناوالی در اولیس بپردازد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1735

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 801 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 6 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

دادور المیرا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    31-47
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1477
  • دانلود: 

    1666
چکیده: 

داستان کوتاه نوعی ادبی است که از میانۀ قرن نوزدهم، همزمان با انقلاب صنعتی، به خاطر حجم کمتر آن به نسبت رمان و مجال خواندن آن در مدت زمانی کوتاه، در اروپا رواج پیدا کرد. ساده اندیشی است اگر بخواهیم به این نوع ادبی، در مقایسه با انواع دیگر، اهمیت کمتری بدهیم. زیرا داستان کوتاه چه واقعگرایانه باشد چه شگفت انگیز، ساختاری استوار دارد که از نظر ریخت شناسی، فضا، زمان، شخصیت و... دارای اهمیت بسیار است که کوشیده ام تا در این نوشتار، بدان ها بپردازم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1477

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1666 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ساجدی صبا طهمورث

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    47-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3942
  • دانلود: 

    885
چکیده: 

گی دو موپاسان از نوول نویسان بزرگ فرانسه در قرن نوزدهم بود. نوول های او، نسبت به سایر نوول نویس ها، از نظر مضمون، روانی و طرز بیان، نوپردازی در نوول نویسی بود و در نتیجه تحول چشمگیری را در انواع ادبی به دنبال داشته است. استقبال خوانندگان، به ویژه در ایران، ترجمه های متعددی را از آثار او موجب شده است و ظاهراً این ترجمه تحولات جالبی را نیز در ادبیات معاصر ما را به همراه داشته است. این امر و نیز به خصوص سهم مترجمان ما در این مقاله، که به تأثر و تأثیر هم می پردازد، بررسی خواهد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3942

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 885 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

صحاوی شهرام

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    63-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    822
  • دانلود: 

    637
چکیده: 

یوهان گوتفرید هردر نه تنها در ایران، بلکه در آلمان نیز علیرغم تحقیقات فزاینده و زایدالوصفی که پیرامون آثار گستردۀ وی به عمل آمده است، متفکری ناشناخته است. این امر شاید از روح انزوا طلب وی نشأت گرفته باشد و یا اینکه گستردگی و تنوع آثار وی که حوزه هایی شامل: الهیات، تاریخ، ادیان، فلسفه، تبارشناسی، شعر، هنر، نقد ادبی، جامعه شناسی، علوم طبیعی، زبان شناسی و حتی سیاست را در بر می گیرد، می تواند دلیل دیگری بر این مدعا باشد. اما آنچه که راهیابی به تفکر این فیلسوف جامع العلوم را به غایت دشوار می سازد، عدم انسجام و یکپارچگی آثار وی است. این مقاله بر آنست که به بررسی پاره ای از آراء و ابواب هردر دربارۀ مبدأ منشاء زبان و نسبت آن با شعر بپردازد. در نگاه نخست زبان وسیله ای برای شناخت اشیاء پیرامونی، درک معانی و بیان مقاصد انسان است. حال این سؤال فرارویمان قرار می گیرد که چه نسبتی میان این وجه از زبان با شعر که اوج تجلی روحانی و آسمانی است، برقرار است؟ هردر از منظری کاملاً متفاوت با نظریه های رایج زبان شناسی قرن هجدهم، به این پرسش پاسخ می دهد. بی گمان آنچه را که نگارنده نیز در این باره بنگارد، بری از کاستی نخواهد بود، اما شاید دریچه ای باشد، هر چند کوچک، اما گشوده به افقی دوردست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 822

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 637 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

لسانی حسین

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    75-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1826
  • دانلود: 

    1137
چکیده: 

صفت فعلی فاعلی و مفعولی در هر دو زبان، همانطوری که از نامشان پیدا است، ویژگی های موصوف خود را بیان می نمایند. این دو صفت، ضمن بیان ویژگی موصوف، بیان کنندۀ عمل فعلی اند که از آن مشتق شده اند. صفات فاعلی و مفعولی در زبان فارسی از تمام افعال می توانند مشتق شوند، ولی در زبان روسی صفت فعلی مفعولی فقط از افعال گذرا (متعدی) ساخته می شوند. در زبان فارسی فقط صفات مفعولی می توانند بیان کنندۀ زمان باشد، در صورتی که در زبان روسی هم صفات فعلی فاعلی و مفعولی چه از لحاظ شکل و چه از لحاظ معنی دارای مفهوم زمان اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1826

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1137 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    85-96
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1120
  • دانلود: 

    635
چکیده: 

مطالعه حاضر درصدد بررسی میزان و نحوۀ به کارگیری فراگفتمان متنی در مقالات تحقیقی، در زمینۀ آموزش زبان انگلیسی است که توسط نویسندگان ایرانی و انگلیسی به زبان انگلیسی نوشته شده اند. بدین منظور مقدمه های 73 مقاله تحقیقی، که 37 مورد آن توسط محققان ایرانی و 36 مورد آن توسط محققان انگلیسی در زمینۀ آموزش زبان انگلیسی نوشته شده بودند، مورد مطالعه قرار گرفتند. تجزیه و تحلیل نقشی – متنی نشان داد که تفاوت آماری معناداری میان نویسندگان انگلیسی و ایرانی در زمینۀ آموزش زبان انگلیسی در میزان استفاده از نمادهای اجرایی وجود دارد، اما این تفاوت شامل نماد های ربطی و نمادهای توضیحی نمی شود. افزون بر این، هر دو گروه از نویسندگان، توالی مشابهی از این نمادهای متنی را بکار می گیرند. بدین معنا که آنها تمایل به استفادۀ بیشتری از نمادهای ربطی، نسبت به نمادهای توضیحی و نسبت به نمادهای اجرایی دارند. نتایج این تحقیق می تواند در تدریس مهارت های نوشتاری، نگارش و ترجمه مؤثر باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1120

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 635 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

مداینی اول علی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    97-110
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    670
  • دانلود: 

    618
چکیده: 

جملات و ساختارهای غیرشخصی در زبان روسی، از مسائل مهم دستور به شمار می آیند. زبانشناسان توجه زیادی به این پدیده نحوی داشته اند. جملات غیر شخصی، جملاتی اند که در ساختار نحوی آنها، فاعل دستوری و کنندۀ کار که در حالت فاعلی قرار می گیرد، وجود ندارد. این ساختارها در ارتباط با پدیده های دستوری و عوامل متعددی که گفتار انسان به آنها نیاز دارد، ساخته شده و بکار می روند. این جملات در وحلۀ اول بیان کننده وضع جسمانی شخص، اوضاع زیست محیطی و طبیعی اند، اما این گونه ساختارها به لحاظ معناشناسی، به معانی دیگری (بایستن، ضرورت داشتن یا نداشتن عمل و غیره) اشاره می کنند که به حالت و شکل کلمات (فعل، اسم و غیره) در جمله بستگی پیدا خواهند کرد. این جملات به لحاظ کمیت گسترش می یابند. تحقیقات انجام شده بیان کنندۀ این مسئله است که این ساختارها به لحاظ انواع و معانی از تنوع زیادی برخوردارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 670

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 618 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

کیومرثی جرتوده محمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    111-122
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1145
  • دانلود: 

    791
چکیده: 

کاربرد و تأثیر الفاظ و واژگان زبان های بیگانه – به ویژه زبان بین المللی انگلیسی – در زبان و ادبیات کشورهای مختلف رایج و متداول است و امروزه بیش از گذشته شاهد آن هستیم. این تأثیر در رسانه های ارتباط جمعی، به خصوص رادیو، تلویزیون و روزنامه، بیشتر و در زبان عامیانۀ مردم شهرها و روستاها کمتر به چشم می خورد. البته این کاربرد شاید به این دلیل باشد که مسئولان این رسانه ها می خواهند به نوشته های خود زرق و برق بیشتری بدهند، یا به زعم خود سطح آن را بالا ببرند، تا در نظر بیننده و شنونده جلوۀ بیشتری داشته باشد. اما تمام این ها باعث بروز مسائل و مشکلات مختلفی در زبان و ادبیات یک کشور خواهد شد. این اقدامات در بعضی موارد خاص – که در ادامه اشاره می شود – گر چه ممکن است باعث غنی تر شدن زبان گردد، ولی در اکثر موارد، باعث بروز مشکلاتی از جمله سخت تر شدن درک و فهم آن توسط افراد عامی می گردد. با همین انگیزه، بر آن شدیم تا در این مقاله میزان، کاربرد و چگونگی تأثیرات ناشی از آنها را در رسانه های ارتباط جمعی، بخصوص روزنامه ها، به طور مفصل تر و در بقیۀ موارد به کوتاهی، بررسی کنیم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1145

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 791 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

زهرایی سیدحسن

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    123-134
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    827
  • دانلود: 

    596
چکیده: 

خاصیت ترکیب پذیری کلمات از جمله موضوعاتی است که در علم نحو روسی به هنگام بررسیِ نحوۀ ترکیب کلمات با یکدیگر مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرد. ویژگی ترکیب پذیری کلمات را می توان در دو سطح متفاوت زبانی، یعنی در دو سطح معنا و دستور مشاهده نمود. زبانشناسان روس خاصیت ترکیب پذیری کلمات را در درون «گروه واژه های وابستگی» مورد مطالعه و بررسی قرار داده و بر این اساس، در درون تمامی گروه واژه های وابستگی، کلمه ای را به عنوان «کلمۀ اصلی» و کلمۀ دیگر را تحت عنوان «گسترش دهنده» مشخص می نمایند. در گروه واژه های وابستگی، میان کلمات اصلی و گسترش دهنده ها نوعی رابطۀ معنایی وجود دارد که «نسبت نحوی» نامیده می شود. زبانشناسان روس نسبت نحویِ موجود میان کلمات در گروه واژه را به چند نوع تقسیم بندی می کنند. مقالۀ حاضر ماهیت و نحوۀ عملکرد خاصیت ترکیب پذیری کلمات در ساختار گروه واژه های روسی را مورد بررسی قرار می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 827

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 596 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ولی پور علیرضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    135-146
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    821
  • دانلود: 

    612
چکیده: 

قرآن صورتی دارد که در ورای آن، معنی و مقصدی دیگر نهفته است، طبیعی است که اساس و اهم هر کلام، مفهوم و مقصد آن است. مضامین و معانیِ قرآن بسیار متعدد، متنوع و سرشار از مفاهیم عمیق معنوی است، به گونه ای که می توان مدعی شد در تاریخ بشریت، سابقه و همانندی ندارد، اطلاع از چگونگی ترجمه های آن و نقد و نظرها در مورد کیفیت آنها، یکی از اقدامات لازم در این زمینه است. امروزه توجه به ترجمه های قرآن به زبان روسی و کنجکاوی به چگونگی انجام آن، مورد توجه محافل فرهنگی و ادبی است. در بین ترجمه های معاصر قرآن، می بایست به ترجمه های انجام شده توسط ایگنانی کراچکوفسکی، نوری عثمانف و والریا پوراخووا توجه نمود. تلاش ما در این مقاله که بر گرفته از طرح پژوهشی دربارۀ ترجمۀ قرآن به زبان روسی بوده است. مقایسۀ ترجمه های معاصر قرآن مجید در زبان روسی، با متن قرآن است، امیدواریم با انجام این پژوهش و بیان آن تا حدی وضعیت موجود در ارتباط با ترجمه های قرآن برای علاقه مندان به پژوهش های قرآنی در امور مربوط به ترجمه، مشخص گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 821

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 612 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    147-159
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1329
  • دانلود: 

    627
چکیده: 

این نوشته که با هدف بررسی وضعیت دوره های ESP در مقطع کارشناسی از طریق نظرخواهی از دانشجویان رشته های فنی مهندسی، پزشکی، علوم اجتماعی و علوم انسانی انجام پذیرفت، نشانگر آن است که دوره های ESP برای موفقیت دانشجویان در رشتۀ تحصیلی مربوطه شان، ضروری است. هر چند که به علت کوتاهی، ضعف محتوی درسی و تمرینات کتابی، این دوره ها تقریباً کارائی بایسته را ندارند. در این زمینه پیشنهادهایی نیز برای بهبود وضعیت موجود ارائه شده است. همچنین برای تعیین توانش زبانی دانشجویان رشته های فنی مهندسی و پزشکی، از این دانشجویان آزمون تافل (TOEFL) به عمل آمد تا معلوم شود آیا این فرض که چون مخاطبان حداقل در سطوح متوسطی از توانمندی زبانی اند، تدوین کتاب و تدریس آن، برای دانشجویان ایرانی با این فرض متناسب است؟ نتایج حاصله نشان داد که دانشجویان حاضر از لحاظ توانش زبانی در سطح متوسطی جای دارند. همچنین برای مقایسه توانش زبانی دانشجویان سال آخر زبان انگلیسی با دانشجویان رشته های دیگر، از این دانشجویان نیز آزمون تافل به عمل آمد. اگر چه توانش زبانی دانشجویان رشته زبان انگلیسی اختلافی معنی دار با توانش زبانی دانشجویان دو رشته دیگر داشت، ولی در زمینۀ مهارت شنیداری اختلاف معنی داری مشاهده نشد. همچنین نمرۀ کل دانشجویان رشتۀ زبان انگلیسی در آزمون تافل، از ضعیف بودن این دانشجویان در زبان عمومی به هنگام پایان تحصیل حکایت دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1329

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 627 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button