Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    27 (Special Issue) English
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1030
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1030

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

روحی افسر | معرفت حمیده

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    27 (ویژه نامه انگلیسی)
  • صفحات: 

    123-142
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    546
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

توجه به ساختار زبان در کنار رویکردهای معنا مدار آموزش زبان دردهه اخیر مورد توجه مطالعات زبان بوده است . «فرصت فکر کردن در مورد محتوا و ساختار» زبان و هدایت زبان آموز در«استفاده صحیح ساختار» به عنوان راه های عملی برای حل مشکلات ساختاری گفتار فراگیران زبان پیشنهاد شده اند. مطالعه حاضر که 37 دانشجوی زبان انگلیسی در آن شرکت کردند به نقش راه حل اول پرداخته است. شرکت کنندگان 3 قسمت از یک کارتون را تماشا کردند. بعد از قسمت اول 10 دقیقه فرصت داشتند قبل از روایت داستان بطور شفاهی، در مورد آن فکر کنند. بعد از تماشای قسمت دوم، بلافاصله متنی درموردآن نوشتند. و بعد از تماشای قسمت سوم، داستان را بطور شفاهی روایت کردند. نتایج نشان داد که فرصت فکر کردن و نوشتاری بودن فعالیت زبانی تاثیر معناداری در روانی و صحت گفتار فراگیران انگیلسی به عنوان زبان دوم دارد. با توجه به نتایج حاصله، روش های فوق برای بهبود پاره ای از مشکلات زبان آموزی در کلاسها متمرکز بر معنا توصیه می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 546

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    27 (ویژه نامه انگلیسی)
  • صفحات: 

    165-182
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    690
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

دراین مقاله سعی بر این است که آشکار گردد، زبان آموزان فارسی زبان در یادگیری زبان انگلیسی در کدامیک از مهارتهای شناختی و یادگیری حروف تعریف موفق ترند؛ همچنین معلوم گردد حروف تعریف در زبانشناسی مقابله ای می توانند شامل ایهام و یا معرفه و یاهر دو باشند. در این جهت یک پارامتر(Article Choice Parameter) جهت انتخاب حرف تعریف پیشنهاد شده است که در آن تشخیص حروف تعریف در یک زبان بر اساس معرفه و یا ایهام میسر می شود. برای مشخص نمودن این موضوع، معرفه و ایهام درهر دو زبان انگلیسی و فارسی مورد مطالعه قرار گرفته و سپس با یکدیگر مقایسه شده اند. یافته ها نشان می دهد که مشکل اصلی زبان آموزان فارسی زبان، شناخت معرفه و ایهام در زبان انگلیسی است؛ که  درمقایسه با شناخت حروف تعریف زبان آموز با مشکلات کمتری مواجه است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 690

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    27 (ویژه نامه انگلیسی)
  • صفحات: 

    107-122
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    401
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

تحقیق حاضر به بررسی نقش عدم تجانس سنی زبان آموزان انگلیسی در استفاده از راهکارهای ارتباطی می پردازد. هدف دیگر این پژوهش بررسی تاثیر عامل تجانس سنی زبان آموزان بر پیشرفت واژگان می باشد. بدین منظور 60 زبان آموز پسر سطح مقدماتی دریکی از آموزشگاههای زبان ایران به دو کلاس با وضعیت های سنی متفاوت تقسیم شدند. دانش آموزان یک کلاس از لحاظ سنی همگن بوده و 15 و 16 ساله بودند در حالی که دامنه سنی درکلاس دیگر 35-15 بود. مواد آموزش، مراحل آموزش و مدرس هر دو کلاس یکنواخت بوده و هر دو گروه، به مدت دوماه ونیم مورد آموزش قرار گرفتند. نتایج حاصله حاکی از تاثیر معنادار عامل بافت سنی زبان آموزان بر نوع و بسامد استفاده از راهکارهای ارتباطی می باشد. اگر چه تاثیر عامل فوق بر پیشرفت کلی واژگان زبان آموزان قابل ملاحظه نبود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 401

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

سجادی هزاوه فتانه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    27 (ویژه نامه انگلیسی)
  • صفحات: 

    199-199
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    509
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

آزمون سازی به مدت یک قرن یا بیشتر متداول ترین روش برای تعیین پیشرفت تحصیلی یادگیرندگان در مراکز آموزشی بوده است. در میان اشکال متعدد آزمون، آزمون چند گزینه ای به دلیل عینی و عملی بودن آن، متداول تر از سایر انواع آزمونها بوده است. احتمالا به همین دلیل است که چندین قانون وقاعده برای تهیه یک واحد آزمون چند گزینه ای منطقی پیشنهاد شده است. بنابراین، یک زمینه مهم تحقیق این است که آیا رعایت این قوانین و قواعد باعث پیشرفت کیفیت آزمونهای چند گزینه ای می شود یا خیر. هدف این تحقیق بررسی اثر گزینه های معیوب بر روی ویژگی های واحد آزمون است. برای رسیدن به این هدف، پنجاه نفر دانشجوی مرد و زن رشته آموزشی زبان انگلیسی به عنوان نمونه انتخاب شدند. به این افراد دو نوع آزمون چند گزینه ای داده شد: (1) آزمون میشیگان (قسمت دستور زبان انگلیسی) و (2) آزمون معیوب شده میشیگان (قسمت دستور زبان انگلیسی). فاصله برگزاری بین این دو آزمون یک هفته در نظر گرفته شده بود. نتایج این تحقیق نشان داد که به طور کلی عدم رعایت اصول نگارش واحد های آزمون تاثیرمهمی بر ویژگی های واحد آزمون ندارد. ولی استفاده از نکات ساختاری که به پاسخ صحیح هدایت می کنند باعث شد واحدهای آزمون دستکاری شده به مراتب ساده تر شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 509

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    27 (ویژه نامه انگلیسی)
  • صفحات: 

    83-106
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1096
  • دانلود: 

    34
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیری لغت توسط دانشجویان ایرانی می باشد. بدین منظور یک پرسشنامه لغت بر اساس پرسشنامه آکسفورد (1990)، وندن(1987)، و جانسون وگو (1996) تهیه شده و به 231 دانشجوی رشته زبان انگلیسی و غیر زبان انگلیسی داده شد. بررسی نتایج نشان داد که دانشجویان ایرانی در فرایند یادگیری لغت از راهبردهای شناختی وفراشناختی استفاده می کنند. نتایج همچنین نشان دهنده تاثیر رشته دانشگاهی دانشجویان بر انتخاب راهبردهای یادگیری می باشد. براساس یافته های پژوهش که حاکی از تاثیر مثبت استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی در پیشرفت زبان آموزی می باشد، پیشنهاد می شود دانشجویان با راهبردهای یادگیری لغت بیشتر آشنا شده و با استفاده از آنها تشویق شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1096

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 34 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

بیاد مریم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    27 (ویژه نامه انگلیسی)
  • صفحات: 

    53-70
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    866
  • دانلود: 

    34
چکیده: 

منظور از کانون سازی کانون دیدی است که در روایت شکل گرفته است و از آن منظر که ممکن است زمانی، مکانی، روانشناختی یا ایدئولوژیکی باشد افراد و وقایع داستانی مورد مشاهده و ارزیابی قرارمی گیرند. اما چه نیازی به افزودن اصطلاح فنی دیگری است وقتی زاویه دید همان مسائل را عنوان می کند؟ باید گفت که درمطالعات مربوط  به زاویه دید بیشتر راوی مرکز توجه است و دیدگاه اواساس کار ما را تشکیل می دهد. این در حالی است که در مطالعات کانون سازی هر کدام از شخصیت ها را همپای راوی مدرک و بیننده ای خاص از داستان به حساب می آوریم و بر این باوریم که ادراک و ارزیابی های او دریچه ای تقریبا هم ارزش دریچه راوی به دنیای داستانی و قضایای آن می گشاید. پس از صرف لحاظ کردن مطالعات کانون سازی در کنار مطالعات روایت گری چند صدایی بودن روایت را نیز توجیه می کند. علاوه بر آن در لحظاتی که قطعا نمی توانیم ادراکی را به راوی منتسب بدانیم اما لفظ لفظ آشنای راوی است، کانون سازی ما را یاری می کند تا عاملی را که به روایت سمت و سوی خاص  داده است بشناسیم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 866

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 34 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

نجومیان امیرعلی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    27 (ویژه نامه انگلیسی)
  • صفحات: 

    41-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    788
  • دانلود: 

    35
چکیده: 

مقاله حاضر خوانشی موازی و تطبیقی بین رمان صد سال تنهایی نوشته گابریل گارسیا مارکز و اثر نظری گاستون باشلار با عنوان شاعرانگی فضا است. قدم نخست بررسی تشابه بین اصطلاح «فضای شاعرانه» مارکز و «فضای محرم» باشلار می باشد. زمینه فلسفی این تحقیق، یعنی پدیدار شناسی، شیوه نگاهی که باشلار برای فضاهای انسانی انتخاب کرده است را روشن می سازد. فضاهای مورد بررسی به جای اینکه شیء باشند پدیده هایی هستند که هویت خود را با تلاقی با آگاهی انسانی کسب می کنند. در بدنه اصلی این مقاله، سه فضای اصلی (به عنوان نمونه هایی از فضای محرم)، شهر، خانه، و اشیاء مورد بررسی قرار می گیرند تا عمق شاعرانه زبان رمان روشن گردد. علاوه بر این، این نکته که چگونه این فضاها «جغرافیایی انسانی» پدید می آورند که  درآن شخصیت ها با فضایی که در آن زندگی می کنند در تعامل و ارتباط عاطفی هستند مورد بحث قرار می گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 788

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 35 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

مرندی سیدمحمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    27 (ویژه نامه انگلیسی)
  • صفحات: 

    5-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    855
  • دانلود: 

    223
چکیده: 

یک ویژگی مهم که مکررا در بررسی و تجزیه و تحلیل شرق مشاهده می شود عقیده بدوی بودن شرق و ناتوانی آن در اداره و مدیریت خویش است. چنین گفتمان مکرری در فرایند گفتمانی نویسندگان و دانشمندان شرق شناس وجود دارد و به نظر می رسد بر خلاف عقیده برخی از نقادان رابرت سوتی نیز از این قاعده مستثنی نیست. علیرغم اینکه رابطه شرق و غرب به اشکال مختلف درمتون غربی ظاهر می شود، به ندرت غرب موقعیت برتر خیالی خود را در این متون واگذار می کند. این موقعیت برتر ولی انعطاف پذیر این ادعا را تقویت می کند که شرق شناسی یک گفتمان ایدئولوژیک است با مرزهای به شدت محدود شده. علیرغم اینکه ساخته های "غیر" از جهات مهم تنوع  خارق العاده های ندارند، هدف این مقاله این نیست که غرب واحدی را ارائه  دهد که "غیر" را می سازد. اساسا این ایده که یک شرق واحد و یک غرب واحد وجود خارجی دارند و بشر را به دو اقیانوس مجزا ومنفک از هم تقسیم می کند یک توهم ایدئولوژیکی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 855

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 223 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    27 (ویژه نامه انگلیسی)
  • صفحات: 

    25-40
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    944
  • دانلود: 

    535
چکیده: 

فراداستان یکی از تکنیک هایی است که نویسندگان به کمک آن توانستند رمانهایی خلق کنند که علاوه بر در برداشتن دغدغه های همیشگی هنر، پاسخگوی نیازهای انسان معاصر نیز باشند. فراداستان، به جای آن که آینه ای در برابر طبیعت انسانی و یا حتی واقعیت قرار دهد، آینه ای در برابر خود رمان قرار می دهد تا خوانندگان بدانند که مفاهیمی همچون تاریخ و واقعیت، ساخته دست انسانها هستند و دستیابی به حقیقت مطلق امکان پذیر نیست. کرت وونه گات یکی از رمان نویسان برجسته دوران ماست که در آثارش همواره به نقد فرهنگ جامعه آمریکا و فجایعی همچون جنگ پرداخته است. محبوبیت وونه گات در بین نسل پس از جنگ به قدری زیاد بود که بسیاری او را سخنگوی این نسل لقب دادند. وونه گات با استفاده از فراداستان در رمانهای اصلیش، نسبی بودن مفاهیمی مانند واقعیت و تاریخ را به خوانندگان نشان می دهد، تا آنها نیز دیدگاهی عمیق تر و گسترده تر نسبت به این مفاهیم داشته باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 944

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 535 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

NOJOUMIAN A.A.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2006
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    27 (Special Issue) English
  • صفحات: 

    41-51
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    490
  • دانلود: 

    248
چکیده: 

This article is a parallel and comparative reading of Gabriel Garcia Marquez’s One Hundred Years of Solitude and Gaston Bachelard’s theoretical work, The Poetics of Space. It starts with this presumption that there is an affinity between what Marquez terms as the “poeticized space” and Bachelard’s notion of “intimate spaces”. The philosophical context of his study, i.e. phenomenology, clarifies the manner in which Bachelard chooses to perceive human spaces. The spaces discussed are phenomena rather than objects and gain their identity when they become intermingled with human consciousness. Three fundamental spaces (as examples of intimate spaces), city, house and objects are studied in order to illustrate the poetic depth of the novel. Furthermore, it will be discussed the way these spaces establish a “human geography” in which characters’ lives interact and interrelate emotionally with the spaces they live in.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 490

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 248 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

BEYAD M. | NEMATI F.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2006
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    27 (Special Issue) English
  • صفحات: 

    53-69
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    410
  • دانلود: 

    1071
چکیده: 

This article is mainly focused on one of the elements of the narrative, focalization that is at work along with narration to produce desired literary effects. Focalization is basically a cognitively- minded narratological concept that deals with perceptual, psychological and ideological stances adapted in the narrative by either narrator(s) or character(s). In focalization studies we focus on the question of how the reader responds to the narrative drawing on the textual devices provided by the above stances. These assumed viewing positions attribute certain taint and color to narrative and help the reader to infer how the existents of the two levels of story and discourse perceive the fictional world and how they are related.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 410

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1071 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

احمدزاده شیده

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    27 (ویژه نامه انگلیسی)
  • صفحات: 

    71-82
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1000
  • دانلود: 

    204
چکیده: 

در بررسی اشعار تغزلی به عنوان یک نوع ادبی که شعرای رنسانس ایتالیا مبدع آن بودند و تا قرن هفده ادامه یافت، متوجه این نکته می شویم که پترارک نه تنها عناصر این سنت شعری را بنیاد نهاد بلکه به نظر می رسد  که او خود به نوعی جزء اساسی و جداناپذیر آن نیز شده است. از جمله عناصر مهم این سبک شعری می توان به مواردی مانند تصاویر کمال گرایانه از معشوق، تم تصعید وتعالی و لحن غمبار عاشق اشاره نمود. در برسی اشعار تغزلی جان دان به تغییر این عناصر بر می خوریم که با فضای شعری پترارک متفاوت است. دان، به عنوان یک شاعر متافیزیک، در راستای مضامین شعری خود از عناصر سبک پترارکی در غزلیاتش استفاده می کند. به این ترتیب گاهی این عناصر استهزاء می شوند تا پاکی عشق را زیر سوال ببرد وگاه با لحنی جدی تا طبیعت پارادوکسی عشق را منعکس می کند. هدف این مقاله ابتدا بررسی عناصر پترارکی در نوع ادبی شعر تغزلی است و سپس به تحلیل این عناصر وجایگاه آن در غزلیات دان خواهد پرداخت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1000

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 204 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ALAVI S.M. | KAIVANPANAH SH.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2006
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    27 (Special Issue) English
  • صفحات: 

    83-105
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    875
  • دانلود: 

    616
چکیده: 

The purpose of this study is to shed light on the frequency of the use of cognitive and metacognitive vocabulary learning strategies employed by undergraduate students. To achieve this, a vocabulary questionnaire developed on the basis of Oxfords’(1990) SILL, Wendens’(1987) classification of strategies, and Johnson and Gu’s (1996)VLQ was administered to 231 TEFL and non-TEFL undergraduate university students. The analyses of the questionnaire indicated that on the whole Iranian university students favor cognitive strategies in the process of vocabulary learning. It was also found that students’ major has a significant main effect on the choice of strategies. The results suggest language practitioners teach strategies to EFL learners and motivate them to use these strategies in their language learning process to promote learning.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 875

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 616 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ATAEI M.R. | GHELICHLI Y.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2006
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    27 (Special Issue) English
  • صفحات: 

    107-121
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    419
  • دانلود: 

    89
چکیده: 

This study examined the role of EFL elemetary learners’ heterogeneity in terms of age in their adoption of Communication Strategies (CSs). A secondary purpose was to probe the probable impact of such an educational context on the students’ overall vocabulary achievement. To this end, 60 elementary EFL male learners at an Iranian institute were assigned to two class conditions : the students of one class were at the age of 15 & 16 (the same-age group), and those of the other class were of different ages, ranging from 15 to 36 (the multiage group). The instructional procedures, the materials, and the teacher were consistent in both classes. The course took two and a half months for both groups and both classes received the same amount of instructional content. The results suggest that the kinds and frequency of CSs employed by the students were affected by the interlocutors’ age factor. However, no significant difference was observed in the students’ overall EFL vocabulary achievement.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 419

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 89 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ROUHI A. | MAREFAT H.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2006
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    27 (Special Issue) English
  • صفحات: 

    123-141
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    404
  • دانلود: 

    187
چکیده: 

For more than a decade focus-on-form coupled with meaning-focused instruction has been placed high on the agenda of SLA research. Planning time and feedback are two methodological procedures that hold some promise for meeting such a concern in EFL/ESL classrooms. The present study addressed the first procedure, i.e., planning time, and investigated its effects on the fluency, complexity, and accuracy of L2 output across modalities. Thirty seven Iranian English majors produced three narratives for different episodes of a silent cartoon under three conditions: 1) oral reproduction with a 10-minute strategic planning, 2) oral reproduction without any pre-planning, and 3) writing a narrative with on-line planning. The results showed that strategic planning and modality have marked effects on fluency and accuracy of L2 output whilst neither improved output complexity. Strategic planning and written mode of task accomplishment are proposed as effective methodological procedures in task-based instructions in EFL classrooms.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 404

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 187 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    27 (ویژه نامه انگلیسی)
  • صفحات: 

    143-164
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1033
  • دانلود: 

    169
چکیده: 

در تحقیق حاضر تاثیر خطر پذیری بر روی تمایل یادگیرندگان زبان به پیچیدگی نحوی یا صحت گرامری در دونوع نگارش توصیفی و توضیحی مورد بررسی قرار گرفت. برای این منظور، تعداد185 دانشجوی رشته زبان انگلیسی در آزمون تافل شرکت کردند، هر کدام دو نوع نگارش نوشتند و یک پرسشنامه خطر پذیری را تکمیل نمودند. از این تعداد 118 نفر از لحاظ مهارت زبانی تقریبا همسطح بودند. آزمودنی ها به سه گروه با میزان خطر پذیری پایین، متوسط و بالا تقسیم شدند. روش آماری تجزیه و تحلیل واریانس به منظور تحقیق درباره رابطه بین خطر پذیری، پیچیدگی نحوی و صحت گرامری در دو نوع نگارش مورد استفاده قرار گرفت. نتایج تحقیق رابطه عمده و معنی داری را بین خطر پذیری، پیچیدگی نحوی و صحت گرامری در دو نوع نگارش نشان ندادند. با این وجود، درهر دونوع نگارش افراد با میزان خطر پذیری کم بیشتر از گروه های دیگر تمایل به صحیح نوشتن داشتند. همچنین، افراد با میزان خطر پذیری متوسط و زیاد بیشتر از افراد با میزان خطرپذیری کم تمایل به نوشتن ساختارهای پیچیده داشتند. یافته های این تحقیق می تواند در آموزش زبان و آزمون سازی کاربرد داشته باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1033

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 169 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

JAMSHIDIAN T.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2006
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    27 (Special Issue) English
  • صفحات: 

    165-181
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    281
  • دانلود: 

    97
چکیده: 

In this paper an attempt is made to find out whether Persian EFL learners facing article use in English perform better in the recognition or production of the articles. It is also suggested that articles cross-linguistically might encode definiteness or specificity. Next, an Article Choice Parameter is proposed, which governs whether articles in a given language are distinguished on the basis of definiteness or on the basis of specificity. To clarify this point, definiteness/specificity variation in both Persian and English languages are studied firstly within each of these languages and secondly among the two. The findings show that difficulty in distinguishing between definiteness and specificity is the major problem in English article use among Persian learners of English while, they perform better in recognition than comprehension of the articles.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 281

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 97 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

وحیدی ثریا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    27 (ویژه نامه انگلیسی)
  • صفحات: 

    183-198
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    874
  • دانلود: 

    130
چکیده: 

این تحقیق به بررسی مهارتهای فردی زبان آموزان در مرحله سنجش تحت عنوان «راهبردهای کنشی» هنگام انجام آزمون کلوز(Cloze) می پردازد. هدف این بررسی تحلیل و تبیین این موضوع می باشد که آزمودنی ها ازچه راهبردهای کنشی، در انجام آزمون کلوز استفاده می کنند و این که در واقع چگونه به انتخاب این راهبردها می رسند. داده های این تحقیق از تعدادی از دانشجویان دختر و پسر دوره کارشناسی زبان وادبیات انگلیسی دانشگاه شیراز از طریق انجام یک آزمون کلوز و سپس ازروش مصاحبه و پروتکل کلامی جمع آوری شده است. تحلیل داده های این تحقیق بر اساس چارچوب نظری روبین(Rubin) و دسته بندی راهبردی کنشی ارائه شده توسط او انجام گرفت و نتایج فوق بدست آمد: الف) تاثیر راهبردهای اصلاحی(Monitoring) در انجام آزمون و انتخاب راهبرد ب) نقش و تاثیر ترجمه به زبان اول در انجام آزمون ج) استفاده از روش چند راهبردی در قسمت های مشکل آزمون.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 874

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 130 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

SAJADI F.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2006
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    27 (Special Issue) English
  • صفحات: 

    199-214
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    311
  • دانلود: 

    117
چکیده: 

Over a century or so, testing has been the most common way to determine the achievement of the learners in educational centers. Among many test formats, multiple-choice has been more common for which many rules and regulations have been suggested for preparing sound items. Many researchers, therefore, have focused on whether observing the rules would improve the quality of multiplechoice tests. So, the purpose of this study was to investigate the effect of faulty options on item characteristics. To accomplish this goal, a sample of 50 male and female participants was chosen from the students majoring in TEFL. Participants were given two multiplechoice tests in a week interval: (1) Michigan Test of English Grammar, and (2) Distorted Michigan Test of English Grammar. The results of this study revealed that in general, violation of item-writing principles did not significantly influence item characteristics. However, use of grammatical clues made the distorted items significantly easier.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 311

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 117 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0