Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

548
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش فکر کردن در مورد محتوا و ساختار زبان بر روانی و صحت گفتار فراگیران زبان دوم

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 142

چکیده

 توجه به ساختار زبان در کنار رویکردهای معنا مدار آموزش زبان دردهه اخیر مورد توجه مطالعات زبان بوده است . «فرصت فکر کردن در مورد محتوا و ساختار» زبان و هدایت زبان آموز در«استفاده صحیح ساختار» به عنوان راه های عملی برای حل مشکلات ساختاری گفتار فراگیران زبان پیشنهاد شده اند. مطالعه حاضر که 37 دانشجوی زبان انگلیسی در آن شرکت کردند به نقش راه حل اول پرداخته است. شرکت کنندگان 3 قسمت از یک کارتون را تماشا کردند. بعد از قسمت اول 10 دقیقه فرصت داشتند قبل از روایت داستان بطور شفاهی, در مورد آن فکر کنند. بعد از تماشای قسمت دوم, بلافاصله متنی درموردآن نوشتند. و بعد از تماشای قسمت سوم, داستان را بطور شفاهی روایت کردند. نتایج نشان داد که فرصت فکر کردن و نوشتاری بودن فعالیت زبانی تاثیر معناداری در روانی و صحت گفتار فراگیران انگیلسی به عنوان زبان دوم دارد. با توجه به نتایج حاصله, روش های فوق برای بهبود پاره ای از مشکلات زبان آموزی در کلاسها متمرکز بر معنا توصیه می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    روحی، افسر، و معرفت، حمیده. (1384). نقش فکر کردن در مورد محتوا و ساختار زبان بر روانی و صحت گفتار فراگیران زبان دوم. پژوهش زبان های خارجی، -(27 (ویژه نامه انگلیسی))، 123-142. SID. https://sid.ir/paper/428469/fa

    Vancouver: کپی

    روحی افسر، معرفت حمیده. نقش فکر کردن در مورد محتوا و ساختار زبان بر روانی و صحت گفتار فراگیران زبان دوم. پژوهش زبان های خارجی[Internet]. 1384؛-(27 (ویژه نامه انگلیسی)):123-142. Available from: https://sid.ir/paper/428469/fa

    IEEE: کپی

    افسر روحی، و حمیده معرفت، “نقش فکر کردن در مورد محتوا و ساختار زبان بر روانی و صحت گفتار فراگیران زبان دوم،” پژوهش زبان های خارجی، vol. -، no. 27 (ویژه نامه انگلیسی)، pp. 123–142، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/428469/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا