Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

امیرکبیر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    ب - 62
  • صفحات: 

    9-16
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    703
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

فرآیند یکنواخت کردن برای کاهش یا اصلاح عیوب تختی ورق بعد از فرآیند نورد یا باز کردن از کویل به طور گسترده استفاده می شود. در این مقاله، یک روش تحلیل عددی الاستو پلاستیک دو بعدی مبتنی بر روش حل عددی برای پیش بینی رفتار ورق در حین فرآیند ارایه شده است. با استفاده از آن، تاثیر پارامترهای مختلف نظیر تداخل غلتکها قطر و تعداد غلتکها بر روی انحنا و تنش پسماند محصول نهایی بررسی شده است. همچنین، تاثیر آزمایشهای تجربی متعددی روی کاهش انحنای ورق در طی فرآیند انجام شده است. نتایج بدست آمده از این روش با نتایج تحلیل اجزای محدود به کمک نرم افزار ANSYS و نتایج تجربی مقایسه شده است. تطابق نسبتا خوب بین این نتایج، اعتبار و صحت این تحلیل را نشان می دهد. مزایای این روش صرفه جویی در خطا و کاهش هزینه های تولید است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 703

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

امیرکبیر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    ب - 62
  • صفحات: 

    39-56
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3078
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

بی تردید امروزه بیشترین مقدار سرمایه از طریق بازارهای بورس در تمام جهان مبادله می شود. در حال حاضر عرضه و تقاضای سالانه 50 میلیون خودرو در جهان صنعت، خودرو سازی را به یکی از صنایع بزرگ تبدیل کرده است. شرکت ایران خودرو با در اختیار داشتن حدود %65 از سهم بازار خودرو کشور چه از نظر تولید و چه از نظر فروش، یکی از شرکت های مهم در بازار خودرو ایران و در نتیجه در بازار بورس است و از این رو، تمایل روز افزونی نسبت به پیش بینی قیمت سهام آن مشاهده می شود.در این تحقیق به پیش بینی قیمت سهام ایران خودرو به کمک شبکه های عصبی خواهیم پرداخت. از این رو، ابتدا به وسیله آزمون گردش، امکان پیش بینی قیمت سهام شرکت ایران خودرو بررسی شده است. سپس از شبکه های عصبیMLP،Elman،Cascade،GRNN و RBFN برای پیش بینی یک، دو هفت روز بعد قیمت سهام استفاده شده است. به علت نوسانات شدید موجود در داده های قیمت سهام شرکت ایران خودرو، روش خاصی برای انتخاب مجموعه تست و آموزش به کار گرفته شده و در نتیجه، قدرت برازش مدل شبکه به مراتب بهبود یافته است. همچنین تاثیر انواع توابع تبدیل برای لایه مخفی و خروجی، انواع الگوریتم های یادگیری، انواع ساختار شبکه از لحاظ تعداد گره های ورودی و مخفی و چهارمتغیر بنیادی و فنی؛ نرخ ارز، قیمت نفت، حاصل تقسیم قیمت بر عایدی هر سهم و حجم مبادلات سهام بر عملکرد شبکه، مورد بررسی قرار گرفته است و آنها که در بهبود مدل شبکه موثر بوده اند، در مدل نهایی لحاظ و در نهایت بهترین مدل شبکه برای پیش بینی حالات مختلف ارایه شده است. در خاتمه به مدل سازی خطی قیمت سهام شرکت، با دو روش هموارسازی نمایی و باکس جنکینز پرداخته شده است. نتایج به دست آمده نشان داده که پیش بینی به وسیله شبکه عصبی به مراتب بهتر از روش های خطی عمل می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3078

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

خاکی رضا | برومند مسعود

نشریه: 

امیرکبیر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    ب - 62
  • صفحات: 

    29-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    490
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

یکی از روش های جدید برای کاهش نیروی پسای وسایل پرنده مورد طراحی و یا هواپیماهای موجود، گرم کردن سطح در محدوده توربولانس است. در مقاله حاضر، کاهش پسای اصطکاکی در اجسام تقارن محوری با استفاده از گرمایش سطح در محدوده توربولانس به صورت عددی مورد مطالعه قرار گرفته است. برای بررسی، مدلی تقارن محوری به شکل تقریبی بدنه هواپیما به طول 0.5 m و ضریب لاغری L/D=10 که 1.4 ابتدایی و انتهای آن از یک منحنی بیضی شکل و مابقی از سطح صاف تشکیل شده است، در نظر گرفته شده است. برای شبیه سازی عددی از معادلات ناویر استوکس تقارن محوری با تقریب لایه نازک و مدل توربولانس بلدوینگ – لوماکس برای شبیه سازی عددی استفاده شده است. به منظور تعیین سطح مناسب گرمایش، بخش میانی و صاف مدل به پنج قسمت مساوی تقسیم شده و اثر تغییر دما بر سطوح مختلف و همچنین، تغییر تعداد سطوح گرم شونده بررسی شده است. در حالتی که سطح نزدیکتر به دماغه تا 100oC گرم شده است، نیروی پسای حاصل در حدود 25 درصد کاهش می یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 490

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

امیرکبیر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    ب - 62
  • صفحات: 

    1-8
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    707
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در این مقاله مشخصه فلاتر صفحات تخت ماده مرکب چند لایه که خواصی معادل صفحات ارتوتروپیک دارند با تکیه گاه الاستیک مورد بررسی قرار گرفته است. تکیه گاه الاستیک با فنرهای پیچشی (qy , qx) مدل شده اند. صفحه تحت تاثیر جریان فراصوتی سیال قرار دارد و در محل تکیه گاههای الاستیک تحت نیروهای داخل صفحه Ny , Nx قرار دارد. تحلیل حاضر برای صفحاتی با شرایط تکیه گاهی ساده (qy=qx=0)، گیردار (qy=qx=¥) و یا بین این دو حالت (qy¹0 , qx¹0) صادق است. در سازه های هوا فضا شرایط مرزی المانهای سازه ای پوسته خارجی سازه به حالت (qy¹0 , qx¹0) است . از این رو به دست آوردن مشخصه فلاتر برای این حالت بسیار مهم است. معادله فرکانسی ناشی از حل تحلیلی صفحه به صورت عددی حل شده، آنچه از نتایج حاصل برداشت می شود این است که اختلاف زیادی بین مرز فلاتر یک صفحه تخت با تکیه گاه ساده و گیردار وجود دارد. این تفاوت ها بخصوص با تغییر خواص ماده مرکب و حضور نیروهای ایجاد کننده کمانش بسیار برجسته می شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 707

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

AMIRKABIR

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2005
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    62-B
  • صفحات: 

    9-15
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    292
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Leveling process has been widely used for decreasing and improving the flatness strip defect which occurred after rolling or opening coil. In this paper, a two-dimensional Numerical analysis method for analysis of elastic-plastic behavior of strip in leveling process is presented. By using the method, effect of different variables such as intermesh, roll diameter and number of rolls on residual curvature and residual stress in final product are investigated. Moreover, experiments with connecting the process for decreasing curvature of strip are carried out. The theoretical predictions are compared with results of finite element method (ANSYS) and experiment. Good agreements between the analysis and experimental results show the validity of the method. The method has the advantages of saving both the trial and error time and decreasing the production cost.      

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 292

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

امیرکبیر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    ب - 62
  • صفحات: 

    17-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1650
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

یکی از فروض تحقق تولید JIT کاهش زمان راه اندازی به حدی است که بتوان به اندازه انباشته ایده آل یک واحد دست یافت. کاهش زمان راه اندازی بیش از آنکه یک مساله برنامه ریزی تولید باشد، یک مساله فنی است و کاهش آن به آسانی امکان پذیر نیست، پس اگر حداکثر تلاش برای کاهش زمان راه اندازی به اندازه انباشته های ثابت منطبق بر اندازه انباشته اقتصادی منجر شده باشد، تولید به صورت دسته ای انجام نی شود. هدف این مقاله، به دست آوردن زمانبندی تولید JIT دسته قطعه ها با حداقل هزینه اضافه کاری منبع در محیط تولید دسته ای چند محصولی است. مساله در قالب دو مدل بیان می شود. از مدل اول که یک مدل برنامه ریزی عدد صحیح مختلط با هدف حداقل کردن هزینه نگهداری موجودی حین فرایند است، زمانبندی بهینه تولید JIT دسته های قطعه ها به دست می آید. راهکار کمینه ساز موجودی حین فرایند،دسته قطعه های صحیح را در زمان صحیح و به مقدار صحیح تولید می کند. رسید به مینیمم موجودی حین فرایند باعث تغییر پذیری معنی دار بار کاری منبع در پریودهای مختلف تولید می شود. با توجه به جواب بهینه چند گانه مدل اول، امکان انتخاب بهترین جواب مدل اول از طریق مدل دوم فراهم می شود. مدل دوم با حفظ مقدار بهینه هدف اول، از طریق برنامه ریزی آرمانی به حداقل کردن هزینه اضافه کاری منبع می پردازد. بنابرین امکان به دست آوردن زمانبندی تولیدJIT قطعه ها به صورت دسته ای با حداقل هزینه اضافه کاری منبع حاصل شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1650

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

KHAKI R. | BOROUMAND M.

نشریه: 

AMIRKABIR

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2005
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    62-B
  • صفحات: 

    29-37
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    295
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

A new technique for reducing the drag of either existing or new aircraft configuration was investigated. Heating the surface under a turbulent boundary layer reduces the turbulent skin friction. In present paper, friction drag reduction in axisymmetric bodies is investigated numerically, applying heating the surface in the turbulent boundary layer. For numerical analysis, an axisymmetric model, nearly like an airplane body, with a length of 0.5 m and taper ratio of 10 is considered which, quarter length of its tip and end has elliptical form and the others is flat. Also, axisymmetric form of the thin layer Navier Stokes equations using Baldwin-Lomax turbulent model is applied for the numerical simulation. Detecting the best of the heating area is performed by dividing the flat section of the model to five equal segments and therefore, effects of temperature variation in various segments and changing number of heated segments are investigated. Numerical results show that warming the first segment to 100°c, causes approximately 25 percent reduction in drag force.      

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 295

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

AMIN NASERI MOHAMMAD REZA | ABBASPOUR M.R.

نشریه: 

AMIRKABIR

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2005
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    62-B
  • صفحات: 

    40-55
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    399
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Iran Khodro Company is a leading auto maker in Iran which holds about 65% of the market share and hence the share holders show great interests in predicting its stock exchange price. On the other hand due to the chaotic behavior of share price in Tehran Stock Exchange the classical models such as ARIMA and ARCH would not be efficient models to represent the dynamics governing the share price. However, neural network (NN) models are proposed to predict Iran Khodro Stock Exchange Price (IKSEP). Several neural network models such as MLP, ELMAN, CASCADE, GRNN and RBFN were examined. Because of serious volatility in IKSEP, special method was proposed for testing and training the data which considerably improved the results. Extensive tests have been curried out to choose the most suitable feature such as, the type of transfer function, the number of hidden and output layers, the training algorithm, and the technical and fundamental variables. Some fundamental variables such as oil price, P/E and volume of stock exchange were introduced in the model and showed to be considerably effective in the accuracy of forecast. The best results obtained from NN models were compared to those obtained by using exponential smoothing and Box-Jenkns models. The results showed the NN forecasts were superior to those of the time series model.        

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 399

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

امیرکبیر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    ب - 62
  • صفحات: 

    57-68
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1242
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

فوم های میکرو سلولی (Microcellular Foams) به آن دسته از فوم ها اطلاق می شود که تعداد بسیاری سلولهای ریز در اندازه های حدود 10 میکرون دارند. در این فوم ها از گاز خنثی (نتروژن یا دی اکسید کربن) به عنوان ماده پف دهنده استفاده می شود. به دلیل کوچکی سلول ها، این فوم ها خواص مکانیکی و فیزیکی برتری، مانند استحکام به وزن، استحکام به ضربه، خواص حرارتی و دی الکتریکی، حتی نسبت به پلاستیک فوم نشده دارند. در این تحقیق به بررسی خواص ساختاری و مکانیکی فوم های میکروسلولی ABS خالص و ABS پرشده با کربنات کلسیم پرداخته شده است. مقدار جذب گاز، از دست دادن گاز، چگالی نسبی، تعداد سلول ها، ساختار فوم و همچنین استحکام کششی فوم بررسی و اندازه گیری شده است. نتایج نشان می دهد که برای به دست آوردن ساختار بهینه، دما و زمان فوم باید به دقت تحت کنترل قرار گیرد. این شرایط در دمای حدود 100 درجه سانتی گراد و زمان 60 ثانیه بوده است که برای هر دو نمونه ABS خالص و ABS حاوی کربنات کلسیم یکسان می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1242

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

امیرکبیر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    ب - 62
  • صفحات: 

    69-82
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    934
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

سیستم های فعلی طراحی فیکسچر به کمک کامپیوتر (CAFD)، طراحی فیکسچر ماشینکاری را تنها بر اساس جاسازها و روبنده ها ارایه می کنند و در صورت نیاز به اضافه کردن تکیه گاه های کمکی، یا با استفاده از دستورالعمل های ابتدایی در بخش سیستم خبره، بدون مشخص نمودن سایر پارامترها، تنها محل تعبیه تکیه گاه را تعیین می کنند و یا مشکل را از طریق تغییر سایر پارامترهای فیکسچر یا تغییر شرایط مایشینکاری برطرف می سازند.این مقاله ضمن معرفی سیستم خبره به همراه مدل های تحلیلی و عددی برای تعیین مشخصات دقیق تکیه گاه های کمکی، الگوریتمی را نیز برای به کارگیری این مدل ا در یک سیستم CAFD پیشنهاد می کند. مدل های تحلیلی ارایه شده قادر هستند ساختار فیکسچر بدون وجود تکیه گاه کمکی را نیز آنالیز کنند. برای تایید مدل های مذکور، نتایج به دست آمده از آنهاه علاوه بر مقایسه با نتایج تجربی، با نتایج مدل های تحلیلی موجود در سیستم CAFD فعلی نیز مقایسه می شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 934

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

TORABI S.A. | FATEMI GHOMI S.M.T. | KARIMI B.

نشریه: 

AMIRKABIR

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2005
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    62-B
  • صفحات: 

    83-91
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    280
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

In this paper, we consider a typical supply chain where a single supplier produces multiple components on a flexible job shop (FJS) and delivers them directly to an assembly facility (AF). It is assumed that demand rates for these components are deterministic and constant over a finite planning horizon. The objective is to find a common cycle lot production and delivery schedule that minimizes the average of holding, setup, and transportation costs per time unit for the supply chain. This problem consists of a combinatorial part (machine assignment and sequencing sub-problems), and a continuous part (common cycle duration and scheduling sub-problems). To account for these two elements, a new mixed integer nonlinear program (MINLP) is developed which simultaneously determines machine allocation, sequencing, lot sizing and scheduling decisions. In order to reduce computational complexity, instead of solving this MINLP directly, we propose an efficient enumeration method to determine the optimal solution of the model. The performance of the proposed method is evaluated by some numerical experiments. Another applicable case (Lot streaming) is also studied and required modifications in the model formulation and the solution procedure are described. Moreover, a numerical example is presented to illustrate applicability of the proposed mathematical models and the solution methods.      

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 280

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ARIANEZHAD M.B. | ZANDI F.

نشریه: 

AMIRKABIR

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2005
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    62-B
  • صفحات: 

    93-101
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    251
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

In this paper, a new method is proposed for trip distribution forecasting in multi-commodity transportation networks. In this new approach, real trip distributions at present are modeled by approximation functions for each commodity. In large-scale multi-commodity transportation networks, these functions could be obtained by parts of network as training data, without losing generality of the algorithm. Of course, it will have an influence on the approximation. Then, a fuzzy model for trip distribution forecasting calibrates these functions. This model considers all adjustments simultaneously. In order to show the application of the new method, a numerical example is given and solved.      

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 251

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ZERAATGAR H. | DAVOUDI E.

نشریه: 

AMIRKABIR

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2005
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    62-B
  • صفحات: 

    103-107
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    238
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

The main purpose of this paper is developing a computer program for prediction of ship maneuverability in deep water in early stage of ship design. The authors have chosen Kijima's model for prediction of ship maneuverability together with some approximate formula for estimating hydrodynamics forces acting on hull, propeller, and rudder in deep water. A computer program has been developed where the results of program show satisfactory agreement with the model tests result. The conclusion is that the calculation method of the present study is very useful and powerful for prediction of ship maneuverability at the initial design stage, when the principle particulars of ship hull, propeller, and rudder are known.      

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 238

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button