هدف این مقاله، در ابتدا معرفی شاخص های ارزشیابی از عملکرد تحصیلی دانشجویان از دید استادان نمونه کشوری و سپس تعیین میزان کاربست آن توسط اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان است. در این پژوهش از هر دو روش کمی و کیفی استفاده شده است. در بخش کیفی، با استادان نمونه کشوری مصاحبه شده و در بخش کمی، عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته بررسی شده است. جامعه بخش کیفی تحقیق استادان نمونه کشوری دانشگاههای اصفهان، صنعتی اصفهان و علوم پزشکی اصفهان است که برای انتخاب آنها با توجه به حجم کم جامعه (n=15) نمونه گیری نشده وبا همه آنها مصاحبه شده است. جامعه بخش کمی، اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان هستند. برای انتخاب آنها از روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم استفاده شده است. برای ارزیابی عملکرد افراد انتخاب شده، 1245 دانشجوی زن و مرد سالهای سوم و چهارم مقطع کارشناسی در تحقیق شرکت داده شدند.یافته های تحقیق نشان داد که در بخش کیفی، استادان نمونه کشوری بر چهار مقوله 1- تعیین اهداف، معیارها و رویه های ارزشیابی؛ 2- ارزشیابی مستمر؛ 3- نوع سوالهای ارزشیابی، چگونگی طراحی و نمره گذاری آنها؛ و 4- ارایه بازخورد و اطمینان دادن به دانشجویان از نتایج ارزشیابی تاکید داشته اند. در بخش کمی، اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان با کسب نمره 3.53 از 5 در حد متوسط به شاخص های ارزشیابی از عملکرد تحصیلی دانشجویان توجه داشته اند. عملکرد اعضای هیات علمی بر حسب دانشکده و مرتبه علمی تفاوت معناداری نداشته است، اما عملکرد آنها بر حسب سابقه تدریس تفاوت معنادار داشته است.