مقدمه: شناخت عواملی که می توانند سلامت روانی دانشجویان را به مخاطره انداخته و به شیوه های مختلف سبب افت کمی و کیفی آموزش گردند، بسیار مهم است. این مطالعه با هدف مقایسه وضعیت سلامت روان دانشجویان موفق و ناموفق از نظر تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سال تحصیلی 89-1388 انجام شد.مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی-تحلیلی، تعداد 310 نفر از دانشجویان در دو گروه موفق و ناموفق با استفاده از پرسش نامه GHQ-28 از نظر سلامت عمومی مورد بررسی و مقایسه قرار گرفتند. نمونه گیری در دانشجویان ناموفق به روش سرشماری و در دانشجویان موفق به روش تصادفی صورت گرفت. داده های به دست آمده با استفاده از نسخه 13 نرم افزار SPSS، آزمون های تی، دقیق فیشر، من ویتنی و ضریب همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و میزان P<0.05 از نظر آماری معنی دار در نظر گرفته شد.یافته های پژوهش: دانشجویان ناموفق از سلامت عمومی کمتری نسبت به دانشجویان موفق برخوردار بودند، [(33.3±15.4) در مقابل(27.2±13.6) ،.[P<0.001 میانگین نمرات در بعد اضطرابی سلامت عمومی در گروه ناموفق 8.94±5.2 و در گروه موفق 7.1±7.2 بود و تفاوت معنی داری بین دو گروه وجود داشت،.(P=0.02) میانگین نمرات در بعد افسردگی سلامت عمومی در دانشجویان ناموفق 6.9±6.1 و در گروه موفق 4.2±4.6 بود که تفاوت معنی داری را نشان می دهد.(P<0.001) بحث و نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که سلامت عمومی دانشجویان ناموفق کمتر از دانشجویان موفق است. این مساله در بعد اضطرابی و افسردگی سلامت عمومی محسوس تر بود. آموزش نحوه مقابله با عوامل مختل کننده سلامت عمومی و کسب مهارت های اجتماعی به دانشجویان ناموفق پیشنهاد می گردد.