Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    44
  • شماره: 

    51
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1004
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1004

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    44
  • شماره: 

    51
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    838
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 838

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

اصیلی سوسن

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    44
  • شماره: 

    51
  • صفحات: 

    143-159
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    375
  • دانلود: 

    133
چکیده: 

هدف: مقاله حاضر به بررسی ویژگی های برنامه حافظه جهانی یونسکو و تبیین اهداف یونسکو برای تدوین چنین برنامه ای می پردازد. تاثیر ثبت جهانی میراث مستند مساله دیگری است که این مقاله در نظر دارد آن را روشن سازد.روش: این مقاله با رویکرد توصیفی- تحلیلی برمبنای روش کتابخانه ای و نیز اقدام پژوهی در معرفی آثار ایران به یونسکو تدوین شده است.یافته ها: شرکت در برنامه هایی که به ثبت و معرفی آثار مربوط به کشورمان می پردازند می تواند از چند بعد دارای ارزش باشد. از سویی توجه به یک اثر، اطلاع رسانی برای آن و شناساندن این میراث به همه جهان که در زمینه حفاظت بهتر اثر نیز موثر خواهد بود و از سویی دیگر معرفی مجموعه های فرهنگی ایران و اسلام به فرهنگ های دیگر در جهان از اهمیت زیادی برخوردار است. این تحقیق نشان می دهد که به دلیل بعد وسیع برنامه حافظه جهانی، در ایران اندیشمندان و مسوولان باید با اعتنای بیشتری به آن نگاه کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 375

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 133 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    44
  • شماره: 

    51
  • صفحات: 

    13-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    848
  • دانلود: 

    590
چکیده: 

هدف: هدف از انجام این پژوهش بررسی و تحلیل بسامد استنادی مقالات مجلات آی. اس. آی حوزه شیمی آلی سال 2006 از طریق شمارش تعداد دفعات استناد به هر کدام از مآخذ در متنی واحد می باشد. پژوهش حاضر تلاش دارد تا با انجام یک تحلیل استنادی با رویکرد به بسامد آن،‏ امکان استفاده از بسامد استنادی به عنوان شاخصی قابل توجه در پژوهش های تحلیل استنادی مبتنی بر شمارش استنادی را مطرح نماید. روش: روش انجام پژوهش تحلیل بسامد استنادی استاندارد است. این روش نوعی تحلیل استنادی است با رویکرد به بسامد استنادها،‏ که چون مقالات مورد بررسی و استنادات هر دو از مجلات آی. اس. آی هستند از نوع استاندارد می باشد. یافته ها: یافته های حاصل از انجام این پژوهش نشان داد که حدود 8 استناد درون متنی از 10 استناد به مدارک مجله ای را مجلات تحت پوشش آی. اس. آی به خود اختصاص می دهند. همچنین توزیع این بسامد استنادی نرمال نیست؛ 3.5 درصد از مجلات بیشترین بسامد را داشته اند در حالی که حدود 40 درصد از آنها یک بار بسامد داشته اند. نتایج آزمون ویلکاکسون وجود اختلاف معنی دار بین میانگین استناد به مجلات و بسامد آنها نشان داد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 848

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 590 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    44
  • شماره: 

    51
  • صفحات: 

    27-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1009
  • دانلود: 

    538
چکیده: 

هدف: بررسی میزان همبستگی خود- استنادی مجله با ضریب تاثیر در مجله ها حوزه علوم فنی و مهندسی بین سال های 1380 تا 1386 بر اساس گزارش استنادی نشریات فارسی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام می باشد. روش: این پژوهش با روش تحلیل استنادی انجام شده و جامعه پژوهش را 73 مجله حوزه علوم فنی و مهندسی دارای ضریب تاثیر نمایه شده در پایگاه مذکور تشکیل می دهند. یافته ها: نتایج نشان داد که رابطه معنی داری در سطح ((0.01 بین ضریب تاثیر و خود- استنادی مجله وجود دارد، ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که رابطه معنی داری در سطح (0.01) در جهت منفی، بین ضریب تاثیر و تعداد مقاله در این حوزه در سال های مورد بررسی برقرار است، اما رابطه معنی داری بین تعداد مقاله و تعداد خود- استنادی مجله وجود ندارد. نرخ خود- استنادی مجله در این حوزه درسال های مذکور روند ثابتی داشته است، پس از حذف خود- استنادی مجله، رتبه 21 مجله کاهش و رتبه 43 مجله افزایش یافته است در حالی که در رتبه 9 مجله تغییری حاصل نشده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1009

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 538 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    44
  • شماره: 

    51
  • صفحات: 

    51-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    613
  • دانلود: 

    490
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی رفتار مطالعه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان در محیط دیجیتال در سال 1388 انجام شد. روش: این پژوهش توصیفی- پیمایشی با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته انجام شد. برای تعیین روایی محتوا پرسشنامه در اختیار تعدادی از اساتید گروه کتابداری و اطلاع رسانی قرار گرفت و پیشنهادهای آنان اعمال شد. برای تعیین پایایی،‏ پیش آزمون انجام شد و آلفای کرونباخ 0.82 محاسبه گردید. جامعه آماری شامل دانشجویان تحصیلات تکمیلی به تعداد 3892 دانشجو بود که پس از انجام نمونه گیری تصادفی طبقه ای نمونه آماری به تعداد 286 نفر گزینش شد. یافته ها: نتایج نشان داد که میزان مطالعه منابع الکترونیکی دانشکده فنی و مهندسی و میزان چاپ مدارک الکترونیکی دانشکده علوم بیشتر است و دانشجویان بیشتر از شیوه مروری،‏ غیر خطی و کمتر به مطالعه عمیق و انتقادی می پردازند. دانشجویان دکترا بیشتر از شیوه مروری استفاده کرده و دانشجویان کارشناسی ارشد بیشتر مدارک الکترونیکی را چاپ می کنند. اما بین زنان و مردان تفاوتی مشاهده نشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 613

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 490 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    44
  • شماره: 

    51
  • صفحات: 

    73-99
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    653
  • دانلود: 

    139
چکیده: 

هدف: این پژوهش به بررسی وضعیت خط مشی های مجموعه گستری در کتابخانه های موسسات و مراکز تحقیقاتی تحت پوشش سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی می پردازد. روش: در این پژوهش از روش پیمایشی استفاده شد. اطلاعات از طریق ارسال پرسشنامه برای 63 کتابخانه تخصصی گردآوری شد که از این تعداد در مجموع 49 پرسشنامه ( 77.8درصد) از کل پرسشنامه ها تکمیل و دریافت گردید. یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که 41 درصد کتابخانه های مورد بررسی دارای بخش مجموعه سازی و 53 فاقد این بخش هستند. تنها  22.4درصد از کتابخانه ها دارای خط مشی و هدف مکتوب می باشند. 83.8درصد کتابخانه ها از طریق اهدا و 30.7 درصد آن ها از طریق مبادله، منابع اطلاعاتی خود را تامین می کنند. 40.8 درصد کتابخانه ها سالانه مجموعه های خود را وجین و 53.1 درصد (26 کتابخانه) مجموعه خود را وجین نمی کنند. 53 درصد کتابخانه ها، فاقد کمیته انتخاب هستند. در پایان به منظور مناسب سازی و ایجاد مجموعه ای متوازن و هماهنگ، رویه هایی نیز پیشنهاد شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 653

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 139 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    44
  • شماره: 

    51
  • صفحات: 

    101-119
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1746
  • دانلود: 

    863
چکیده: 

هدف: هدف اصلی این مقاله در وهله نخست مشخص نمودن فرایندهای اصلی «وب ‏2» و ارتباط آن ها با فرایندهای مدیریت دانش سنتی و پس از آن تشریح معایب و مزایای به کارگیری ابزارهای تعاملی «وب ‏2» در مدیریت دانش می باشد. روش: روش بکار رفته در این مقاله،‏ روش کتابخانه ای است و اطلاعات آن از مطالعه منابع و جستجوی مقالات در سایت و پایگاه های اطلاعاتی مربوط به موضوع فراهم گردیده است. یافته ها: در این مقاله درباره تاثیر «وب ‏2» بر مدیریت دانش و جهت گیری مدیریت دانش در آینده بحث شده است. این مساله از منظر چهار فرایند مدیریت دانش سنتی،‏ یعنی خلق،‏ انتقال،‏ ذخیره و بازیابی،‏ و کاربرد دانش مورد نظر قرار گرفته است. به اعتقاد ما،‏ برای درک کامل ظرفیت های بالقوه طراحی و توسعه برنامه های کاربردی مدیریت دانش مبتنی بر وب 2،‏ ضروری است که درک و تلفیقی شفاف و دقیق از وب 2 و فرایندهای مدیریت دانش سنتی به دست آید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1746

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 863 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

غفاری سعید | کرانی اکرم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    44
  • شماره: 

    51
  • صفحات: 

    121-143
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    688
  • دانلود: 

    555
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر،‏ با هدف سنجش کیفیت خدمات کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و بر اساس رویکرد تحلیل شکاف،‏ انجام شده است. روش: جامعه آماری این پیمایش کاربردی را کاربران بالفعل کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی تشکیل می دهد که با استفاده از روش «نمونه گیری تصادفی طبقه بندی با تخصیص متناسب» حجم نمونه بدست آماده معادل با 195 نفر است. ابزار گردآوری داده ها،‏ پرسشنامه لایب کوال می باشد. یافته ها: یافته های پژوهش حاکی از این است که میانگین کل خدمات کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نظر شکاف کفایت خدمات مثبت است (0.12)،‏ یعنی کتابخانه توانسته است حداقل انتظارات کاربران خود را برآورده کند و شکاف برتری خدمات منفی است (2.22-) یعنی کتابخانه فاصله زیادی با تامین انتظارات کاربران در مطلوب ترین سطح خدمات دارد. همچنین،‏ کتابخانه در بعد تاثیر خدمات برخلاف دو بعد دیگر توانسته است حداقل خدمات مورد قبول کاربران را به نحو مناسبی برآورده کند. همچنین کتابخانه دانشکده بهداشت با میانگین 6.37 عملکرد بهتری داشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 688

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 555 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

رحیمی صالح

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    44
  • شماره: 

    51
  • صفحات: 

    145-166
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    886
  • دانلود: 

    616
چکیده: 

هدف: این مطالعه به بررسی تاریخچه و چگونگی شکل گیری،‏ مدل ها،‏ مراحل تکمیل و کاربردهای علمی نظریه واگیری اطلاعات می پردازد. روش: روش پژوهش حاضر کتابخانه ای و از نوع مروری می باشد. یافته ها: مطالعه متون این حوزه نشان می دهد که با استفاده از این نظریه می توان اوج و افول یک اندیشه را در طی زمان بررسی کرد. همچنین ترکیب مدل های ریاضی گافمن و نویل با تحلیل های ISI می تواند برای پیش بینی شیوع موضوع پژوهشی،‏ طول مدت واگیری،‏ تعداد افراد مبتلا و اینکه چه هنگام یک نظام بازیابی اطلاعات برای تسهیل ارتباط اطلاعات علمی مرتبط باید ایجاد شود،‏ به کار رود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 886

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 616 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button