Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    44
  • شماره: 

    52
  • صفحات: 

    13-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    611
  • دانلود: 

    548
چکیده: 

هدف: هدف این تحقیق بررسی اثر رهبری تحول آفرین بر کاهش تحلیل رفتگی کارکنان کتابخانه های دانشگاه شهید بهشتی است. روش: تحقیق حاضر از حیث هدف آن یک تحقیق بنیادی و از حیث نحوه گردآوری داده ها از نوع تحقیقات توصیفی- پیمایشی به شمار می آید و از حیث ارتباط بین متغیرهای تحقیق از نوع همبستگی و به طور مشخص مبتنی بر مدل سازی معادلات ساختاری است. یافته ها: نتایج آزمون فرضیات به روش تحلیل معادلات ساختاری نشان دهنده آن است که سبک رهبری تحول آفرین تاثیر مهمی در کاهش تحلیل رفتگی کارکنان کتابخانه ها و ابعاد آن (فرسودگی عاطفی، کاهش بازده عملکرد شخصی و مسخ شخصیت) دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 611

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 548 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    44
  • شماره: 

    52
  • صفحات: 

    33-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1259
  • دانلود: 

    591
چکیده: 

هدف: هدف مقاله حاضر کشف روابط بین ویژگی های عناصر آموزشی مدرسه با وضعیت کتابخانه های آموزشگاهی می باشد. روش: روش پژوهش پیمایشی است و از 4 نوع پرسشنامه (بررسی وضعیت کتابخانه، بررسی ویژگی های مدیر، دبیر، و کتابدار) استفاده شده است. جامعه پژوهش، مدارس متوسطه دخترانه مناطق 6 (نماینده مناطق مطلوب) و 15 (نماینده مناطق نامطلوب) آموزشی تهران است. داده های بدست آمده توسط نرم افزار SPSS و با استفاده از آزمون همبستگی اسپیرمن تحلیل شده اند. یافته ها: بین هیچ یک از ویژگی های مورد بررسی مدیران جامعه با وضعیت کتابخانه مدرسه رابطه معنی داری وجود ندارد. بین میزان رضایت کتابدار از کتابخانه مدرسه خود و همچنین بین گذراندن دوره آموزشی کوتاه مدت کتابداری توسط کتابدار با وضعیت کتابخانه مدرسه رابطه مستقیم و معنی داری وجود دارد. بین روش تدریس دبیران نیز با وضعیت کتابخانه مدرسه رابطه مستقیم و معنی داری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1259

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 591 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    44
  • شماره: 

    52
  • صفحات: 

    45-69
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1182
  • دانلود: 

    499
چکیده: 

هدف: هدف عمده این پژوهش آگاهی از میزان مقاله های اخذ شده از پایان نامه های دفاع شده تحصیلات تکمیلی دوره دکتری دانشگاه تهران طی سال های 1380-1384 در مجله های علمی/ تخصصی داخلی و خارجی در 6 پایگاه اطلاعاتی Irandoc, Magiran, SID ,Google scholar, ISI, و  Scopusمی باشد. روش: برای انجام این پژوهش از روش پیمایشی و از ابزار مشاهده استفاده شده است. یافته ها: نتایج حاکی از آن است بخش علوم پایه بیش ترین تعداد مقالات مستخرج ( (‎5.36و علوم انسانی و اجتماعی کم ترین تعداد مقالات را داشته اند ((2.01، و در میان گروه های آموزشی گروه فیزیک بیشترین تعداد مقالات مستخرج ( (7.57و زمین شناسی کم ترین تعداد مقالات را داشته اند ((1.5‎، و در میان رشته های آموزشی رشته میکروبیولوژی بیشترین تعداد متوسط مقالات را داشته است ((11.5، و گروه فیزیک بیشترین مقاله خارجی ( (7.28و مدیریت دولتی و مبانی فلسفی آموزش و پرورش (0) کم ترین مقاله خارجی را داشته اند. همچنین زیست شناسی ( (2.66بیشترین و ریاضی ( (0.25کم ترین مقاله داخلی را دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1182

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 499 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    44
  • شماره: 

    52
  • صفحات: 

    71-92
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2659
  • دانلود: 

    1074
چکیده: 

هدف: این پژوهش به بررسی تولید نسخ خطی و فهرست نگاری آن در قلمرو فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی است. روش: پژوهش حاضر به روش پیمایشی و به صورت مطالعات کتابخانه ای انجام گرفته است. یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که در تولید نسخ خطی انگیزه های گوناگونی از جمله انگیزه مذهبی، فرهنگی و اقتصادی دخیل بوده است. در زمینه سازماندهی نیز اساتید برجسته فهرست نگار ایرانی با سه شیوه سنتی، میانه و مدرن به فهرست نویسی این آثار ارزنده تمدن اسلامی پرداخته اند. در روند فهرست نویسی هر دوره نسبت به دوره های بعد تفاوت های چشمگیری وجود دارد. در دو شیوه سنتی و میانه میزان تفاوت کار فهرست نگاران به گونه ای است که آثار سلیقه های فهرست نگاران در آن مشهود است. در شیوه مدرن فهرست نویسی نسخ خطی تا حدودی از قواعد فهرست نگاری کتب چاپی استفاده شده است هر چند این شیوه مورد استقبال بیشتر کتابخانه ها و فهرست نگاران خطی قرار نگرفته است و بنابراین می توان گفت در ایران طراحی و تدوین یک شیوه استاندارد فهرست نویسی نسخ خطی (ترجیحا با محوریت کتابخانه ملی و همکاری کتابخانه های بزرگ) امری ضروری است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2659

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1074 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    44
  • شماره: 

    52
  • صفحات: 

    93-111
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1026
  • دانلود: 

    686
چکیده: 

هدف: با توجه به اهمیت موضوع بازاریابی در افزایش استفاده و در نهایت بهره وری بیشتر کتابخانه ها، هدف این پژوهش بررسی کاربرد اصول بازاریابی شامل مکان، تنوع خدمات و حجم منابع اطلاعاتی، هدف این پژوهش بررسی کاربرد اصول بازاریابی شامل مکان، تنوع خدمات و حجم منابع اطلاعاتی، ترفیع و قیمت (هزینه) در ارائه خدمات اطلاعاتی در کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران است. روش: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی است. برای انجام پژوهش از روش پیمایشی توصیفی استفاده شد. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران است. بر اساس فرمول کوکران تعداد 378 نفر بر اساس ضوابط نمونه گیری طبقه ای - تصادفی انتخاب شدند و از طریق پرسشنامه محقق ساخته 25 گویه ای سوال و فرضیه پژوهش مورد آزمون قرار گرفت. یافته ها: نتایج حاصل از یافته های پژوهش نشان که از میان ابعاد چهارگانه مورد بررسی به ترتیب بعد تنوع خدمات و حجم منابع اطلاعاتی، موقعیت مکانی، به کارگیری برنامه های ترویجی و قیمت (هزینه) دارای رتبه اول تا چهارم هستند. همچنین به غیر از بعد ترفیع در بقیه ابعاد کمتر از 50 درصد مولفه ها توانسته اند بیش از حد متوسط امتیاز هر بعد را کسب کنند. نتایج حاصل از آزمون فرضیه پژوهش نیز نشان داد که از میان 4 بعد اصلی بازاریابی و ارتباط آن با خدمات ارائه شده، تنها در بعد قیمت (هزینه) رابطه معنی داری وجود ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1026

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 686 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    44
  • شماره: 

    52
  • صفحات: 

    113-141
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1684
  • دانلود: 

    821
چکیده: 

هدف: هدف این مقاله بررسی رویکردها، مدل ها و روش های ارزشیابی نظام های اطلاعاتی است. در این راستا، جوانب و ابعاد نظام های اطلاعاتی و مسائل اساسی در ارزشیابی نظام های اطلاعاتی به عنوان مبانی تقسیم بندی رویکردها و روش های ارزشیابی ارائه شده اند. روش: این پژوهش به بررسی ادبیات و مرور تحقیقات مربوط به ارزشیابی نظام های اطلاعاتی به روش کتابخانه ای (سندی) می پردازد. در این راستا تحلیل ادبیات مربوطه و یکپارچه سازی تحقیقات انجام شده، مبنای ارائه یافته ها و تبیین نتایج است. یافته ها: بررسی ادبیات مربوط به ارزشیابی نظام های اطلاعاتی نشان می دهد که انواع روش ها و مدل های ارزشیابی با توجه به نوع نگرش به مسائل اساسی و مفروضات بنیادینی شکل می گیرند که محدودیت هایی و چالش هایی را بر طرق ارزیابی تحمیل می کند. مدل «زمینه-محتوا – فرآیند» چشم انداز جامعی ارائه می دهد که زمینه، محتوا و فرآیند را با چرایی، چگونگی، زمان و دیدگاههای ذینفعان، ترکیب کرده و نحوه تاثیرگذاری آن ها بر ارزشیابی یک نظام را انعکاس می دهد. به لحاظ نظری نیز این مدل، قواعد موجود در طرح های متنوع را در خود جای داده و قابلیت جذب روش های جدید را در خود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1684

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 821 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نویسندگان: 

اصیلی سوسن

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    44
  • شماره: 

    52
  • صفحات: 

    143-159
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1268
  • دانلود: 

    531
چکیده: 

هدف: مقاله حاضر به بررسی ویژگی های برنامه حافظه جهانی یونسکو و تبیین اهداف یونسکو برای تدوین چنین برنامه ای می پردازد. تاثیر ثبت جهانی میراث مستند مساله دیگری است که این مقاله در نظر دارد آن را روشن سازد. روش: این مقاله با رویکرد توصیفی- تحلیلی بر مبنای روش کتابخانه ای و نیز اقدام پژوهی در معرفی آثار ایران به یونسکو تدوین شده است. یافته ها: شرکت در برنامه هایی که به ثبت و معرفی آثار مربوط به کشورمان می پردازند می تواند از چند بعد دارای ارزش باشد. از سویی توجه به یک اثر، اطلاع رسانی برای آن و شناساندن این میراث به همه جهان که در زمینه حفاظت بهتر اثر نیز موثر خواهد بود و از سویی دیگر معرفی مجموعه های فرهنگی ایران و اسلام به فرهنگ های دیگر در جهان از اهمیت زیادی برخوردار است. این تحقیق نشان می دهد که به دلیل بعد وسیع برنامه حافظه جهانی، در ایران اندیشمندان و مسوولان باید با اعتنای بیشتری به آن نگاه کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1268

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 531 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button