Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    21
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    1-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1098
  • دانلود: 

    715
چکیده: 

توسعه تعاونی های شیلات می تواند زمینه ساز اشتغال گردد، موجب ایجاد ارزش افزوده در زمینه محصولات شیلاتی شود، به جاذبه ای برای گردشگری بدل گردد، امنیت غذایی را تامین کند و نهایتا توسعه پایدار شیلات را تضمین نماید. در همین راستا این مطالعه در سال 1388-89 با هدف بررسی عوامل موثر بر موفقیت تعاونی های شیلات استان کرمانشاه انجام پذیرفته است. این تحقیق از نوع کاربردی و کمی و از نوع حال و آینده نگر است. جامعه آماری تحقیق اعضای تعاونی های فعال شیلات در استان کرمانشاه هستند که به علت محدود بودن تعداد تعاونی های استان، سرشماری شده اند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده و روایی آن توسط استادان و کارشناسان اداره تعاون و شیلات، مدیران تعاونی های شیلات و پژوهشگران تایید و پایایی آن نیز با استفاده از آزمون پیش آهنگ و محاسبه آلفای کرونباخ به میزان 0.77 اندازه گیری شده است. برای سنجش میزان موفقیت از شاخص سازی به روش تاکسونومی عددی استفاده شد. نتایج حاصل از تاکسونومی عددی نشان داد که تعاونی های شیلات استان کرمانشاه در کل ناموفقند. نتایج به دست آمده از تحلیل همبستگی اسپیرمن و پیرسون نیز نشان داد که بین متغیرهای مستقل تحقیق (جنبه های انسانی و اجتماعی، محیط قانونی، نهادی و سیاست گذاری، میزان شناخت اعضا از اصول تعاون و عوامل اقتصادی) و موفقیت تعاونی همبستگی قوی و معناداری وجود دارد. تحلیل رگرسیون نیز نشان داد که همبستگی میان متغیرهای مستقل و وابسته بالا و ضریب تعیین برابر 0.51 است. بنابراین 0.51 موفقیت تعاونی ها به وسیله این عوامل سنجیده شده است. در این باره متغیر میزان شناخت اعضا از اصول تعاون کمترین و متغیرجنبه های انسانی و اجتماعی بیشترین تغییرات موفقیت تعاونی ها را تبیین می نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1098

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 715 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    21
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    27-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    873
  • دانلود: 

    591
چکیده: 

در دنیای جدید، زبان به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای ارتباط بشری، از پیچیدگی خاصی برخودار شده است و روز به روز در رشته های گوناگون علمی و حوزه های مختلف اجرایی تخصصی تر می شود. با توجه به شرایط و اولویت های برنامه ای کشور و اهمیت یابی بخش تعاون در برنامه ریزی های کلان و همچنین توسعه علمی رشته مطالعات تعاون در دانشگاه های گوناگون داخلی، توجه به بازنگری تعاریف و واژگان بخش تعاون با رویکرد بهنگام سازی و بومی سازی اهمیت ویژه ای یافته که این مهم در قالب طرحی در وزارت تعاون دنبال شده است . بر اساس اقدامات انجام گرفته، پژوهش حاضر با هدف بررسی دیدگاه های متخصصان بخش تعاون در خصوص میزان مناسب بودن واژگان بازنگری شده، تهیه و اجرا شده است. روش تحقیق، توصیفی و همبستگی - همخوانی بوده و جامعه آماری تحقیق حاضر نیز شامل صاحب نظران درون وزارتخانه تعاون، صاحب نظران دانشگاهی در حوزه های ششگانه (برنامه ریزی، آموزش و ترویج، جغرافیا، جامعه شناسی و مدیریت، اقتصاد و حقوق) در سطح دانشگاه های شهر تهران، همکاران اتاق فکرهای چندگانه وزارتخانه، اعضای هیات علمی دانشگاه های دارای گروه های تعاون سراسر کشور و نظایر آن بوده است. نتایج تحقیق نشان داده است که کلیه واژگان پیشنهادی از نظر متخصصان فعال در گروه های چندگانه پذیرفتنی و تعاریف آنها مناسب است. همچنین حجم واژگان نیازمند بومی سازی، بیشتر از حجم واژگان نیازمند بهنگام سازی است ولی بین آنها از نظر سطح مناسب بودن تعاریف ارایه شده، تفاوت معناداری وجود ندارد. به رغم بالا بودن (مناسب بودن) سطح دیدگاه های متخصصان پاسخگو، ملاحظه می شود که بین این دیدگاه ها در گروه های چندگانه تفاوت معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 873

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 591 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    21
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    53-68
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    744
  • دانلود: 

    674
چکیده: 

در عصر حاضر برای بقای سازمان ها باید سرعت یادگیری آنها بیشتر از درجه تغییرات محیطی باشد و این امر اهمیت یادگیری فردی و سازمانی را بیشتر نمایان می کند. شرکت های تعاونی نیز از این امر مستثنی نیستند و برای ایفای نقش کلیدی در اقتصاد کشور ضروری است توجه جدی به این مقوله داشته باشند. بر همین اساس در تحقیق حاضر به بررسی نقش رهبری مناسب در ارتقای یادگیری در شرکت های تعاونی تولیدی شهر تهران پرداخته شده است. این تحقیق در نیمه اول سال 1389 انجام پذیرفته و به دلیل گستردگی جامعه آماری در ابتدا با روش نمونه گیری تصادفی 5 شرکت تعاونی تولیدی از میان شرکت های تعاونی تولیدی فعال در شهر تهران انتخاب شدند، سپس با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه (64 نفر) به دست آمد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون همبستگی و تحلیل رگرسیون استفاده شد.نتایج تحقیق نشان داد که رهبری مناسب می تواند موجب بهبود و ارتقای یادگیری (فردی و سازمانی) در این نوع شرکت ها شود؛ لذا این شرکت ها می توانند با اقداماتی همچون توجه به سوابق تجربی و مدیریتی نامزدهای عضویت در هیات مدیره و مدیرعاملی، شناسایی اعضای خلاق و نوآور و حمایت از آنان، حمایت از ایده ها و پیشنهادهای موثر و کارای اعضا، اعزام اعضا جهت فراگرفتن مهارت ها و تخصص های مورد نیاز، تبیین چشم انداز پیش روی شرکت و تدوین برنامه های مورد نیاز و نظارت موثر بر تحقق برنامه ها زمینه تحقق این امر را فراهم کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 744

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 674 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    21
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    69-87
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2011
  • دانلود: 

    1057
چکیده: 

هدف از انجام این تحقیق ارتقای دانش در زمینه تعاونی های تولیدی در کشور، بررسی و تعیین رابطه احتمالی میان کیفیت، قیمت، تبلیغات و نحوه توزیع محصولات شرکت های تعاونی تولیدی شهرستان کوهدشت با تصمیم خرید مشتریان و تعیین میزان رضایت مندی مشتریان در این زمینه در نیمه 1389 بوده است. این پژوهش میدانی از نوع توصیفی - همبستگی بوده و جامعه آماری آن را مشتریان و خریداران محصولات شرکت های تعاونی تولیدی استان لرستان در شهرستان کوهدشت تشکیل می دهد. حجم نمونه مورد بررسی با توجه به فرمول نمونه گیری از جوامع نامحدود، 20 نمونه تعیین شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از آزمون کرونباخ 98 درصد به دست آمد.یافته های تحقیق نشان می دهد که رضایت مشتریان از خرید محصولات این شرکت ها معادل 2.10 و به مراتب از میانگین مورد انتظار (3) کمتر است که این مهم گویای رضایت کم متقاضیان از تعاونی هاست. بدین ترتیب این نتیجه حاصل می شود که راهبردهای بازاریابی (یعنی نحوه ترکیب آمیخته بازاریابی) شرکت های تعاونی تولیدی شهرستان کوهدشت نتوانسته اند به نحو شایسته رضایت مشتریان خود را جلب کنند که در نتیجه آن مشتریان به تصمیم در انتخاب و خرید محصولات این شرکت ها تشویق و ترغیب نگردیده اند. به دیگر سخن، رضایت مندی خریداران تابعی از متغیرهای کیفیت، قیمت، تبلیغ و توزیع است که به عنوان متغیرهای مداخله گر، با ایجاد و تامین خواسته های مشتریان، تصمیم به خرید از این شرکت ها را موجب می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2011

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1057 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    21
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    89-109
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    2419
  • دانلود: 

    1229
چکیده: 

مطالعه نقش تعاونی های کشاورزی در توسعه اقتصادی هر منطقه و شناسایی امکانات و محدودیت های موجود در این زمینه اهمیت فراوانی دارد و می تواند در بهبود عملکرد تعاونی ها و توسعه روستایی موثر باشد. در همین راستا مقاله حاضر به بررسی تاثیر تعاونی های کشاورزی بر توسعه اقتصاد روستایی بخش مرکزی شهرستان خدابنده - که از مناطق مهم کشاورزی در شهرستان خدابنده و استان زنجان است - در قالب تحلیل SWOT (سوات) در سال 1388-89 پرداخته است. بر این اساس نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای پیش روی تعاونی به کمک روش دلفی شناسایی شده و بر پایه آن، راهبردهای مناسب جهت بهبود عملکرد تعاونی ها ارایه گردیده است. جامعه آماری 155 شرکت تعاونی کشاورزی را با 1130 نفر عضو در نقاط روستایی در بر می گیرد که از این میان به طور تصادفی 35 شرکت تعاونی با 250 نفر عضو به عنوان نمونه انتخاب شدند و سپس در هر شرکت تعاونی 2 پرسشنامه تکمیل گردید. تعداد 70 پرسشنامه نیز در بین افراد غیر عضو تعاونی توزیع و اطلاعات مورد نیاز به دست آمد.نتایج نشان داد که بخش تعاون توانایی حل مشکلات اقتصاد روستایی را دارد، اما برخی عوامل مانع پیشرفت کار آنها می شوند که علاوه بر ضعف اقتصاد روستایی، ناشی از موانع ساختاری و ضعف سیاست گذاری ملی و منطقه ای هستند. برای بهبود عملکرد تعاونی، وزارت تعاون باید شعاع عملکردی خود را افزایش دهد و بازنگری جدی در سیاست های نظارتی و تسهیلاتی، به ویژه در سطح روستا و کشاورزی، به عمل آورد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2419

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1229 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    21
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    111-125
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1396
  • دانلود: 

    727
چکیده: 

هدف اصلی این پژوهش بررسی عوامل موثر بر تقویت و توسعه کارآفرینی در تعاونی های تولیدی کشاورزی استان زنجان است. برای رسیدن به این هدف از روش تحقیق توصیفی - همبستگی استفاده شد. اطلاعات مورد نیاز پژوهش از طریق تکمیل 165 پرسشنامه در سطح مدیران تعاونی های کشاورزی استان زنجان به روش تصادفی طبقه ای در سال 1388 جمع آوری گردید. نتایج این مطالعه نشان داد از دیدگاه مدیران تعاونی ها ارایه حمایت های مالی و مالیاتی، اصلاح قوانین و مقررات بانکی و سازگار نمودن آن با شرایط کارآفرینان و تدوین سند ملی توسعه کارآفرینی مهمترین عوامل در تقویت کارآفرینی در تعاونی های کشاورزی به شمار می آیند. همچنین به استناد نتایج استنباطی تحقیق، بین نمره کارآفرینی مدیران تعاونی و تحصیلات هیات مدیره و همچنین بین نمره کارآفرینی و موفقیت تعاونی ها و تعداد کل اعضای تعاونی ارتباط معنی داری وجود دارد. نتایج تحلیل واریانس یکطرفه نیز نشان داد که نمره کارآفرینی تعاونی های کشاورزی شهرستان های مختلف تفاوت معنی داری با یکدیگر دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1396

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 727 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    21
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    127-153
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1446
  • دانلود: 

    725
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر ارایه چارچوب مناسب برای تربیت مدیران کارامد در بخش تعاون کشور با تکیه بر سه جنبه آموزش، پژوهش و ترویج بوده که با حمایت وزارت تعاون انجام شده است. روش تحقیق توصیفی (پیمایشی) بوده که اطلاعات آماری مورد نیاز پژوهش در سال 1387 از طریق تکمیل پرسشنامه به شیوه نمونه گیری تصادفی طبقه ای در بین 200 نفر از مدیران بخش تعاونی استان تهران جمع آوری شد. همچنین فاصله وضع موجود و مطلوب مولفه های اصلی به دست آمده از پژوهش در زمینه مدیریت کارامد (مدیریت مشارکتی، توسعه منابع انسانی، توانمندسازی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، یادگیری سازمانی و کارآفرینی) با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی از دید مدیران برآورد شد و از طریق تحلیل عاملی اولویت بندی آنها صورت پذیرفت.نتایج مطالعه نشان داد که مولفه های توسعه منابع انسانی و کارآفرینی در بحث مدیریت کارامد به ترتیب دارای بیشترین انحراف از میانگین در مقایسه با سایر مولفه ها هستند. نتایج رتبه بندی مولفه های مدیریت کارامد حاکی از آن است که به ترتیب مولفه های کارآفرینی، فناوری اطلاعات، توسعه منابع انسانی، توانمندسازی، یادگیری سازمانی و مدیریت مشارکتی بر اساس میانگین در رتبه های اول تا ششم کارامدی قرار گرفته اند. نتایج بررسی و تحلیل وضعیت موجود آموزش، پژوهش و ترویج در سه سطح مدیریت نشان داد که وضعیت موجود آموزش، پژوهش و ترویج مطلوب نبوده و نیاز به بازنگری در نوع، کیفیت و کمیت دوره ها در بخش تعاون است. بررسی وضعیت موجود و مطلوب نظام مدیریت تعاون در ایران نیز مبین آن است که میان وضعیت موجود تمامی مولفه های مدیریت کارامد با وضع مطلوب آنها از دیدگاه مدیران تفاوت معنی داری وجود دارد. در نهایت با توجه به نتایج مطالعه، چارچوب ادراکی مناسب برای مدیریت تعاونی ها ارایه گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1446

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 725 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    21
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    155-170
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1955
  • دانلود: 

    830
چکیده: 

فرش دستباف ایرانی، به عنوان یک هنر و صنعت، سابقه بسیار طولانی در تاریخ ایران دارد. اما با وجود قدمت بسیار، در امر صادرات این کالا هنوز مشکلات و نارسایی های متعدد در انطباق با شرایط نوین بازارهای بین المللی و کسب جایگاه واقعی وجود دارد. بر این اساس این مطالعه با هدف کلی بررسی نقش تعاونی های فرش دستباف استان زنجان در توسعه صادرات این فرش در سال 1389 صورت گرفت. جامعه آماری تحقیق مدیران شرکت های تعاونی فرشبافی استان زنجان، کارشناسان سازمان بازرگانی استان زنجان، کارشناسان اداره کل تعاون استان زنجان، تجار و صادرکنندگان استان زنجان هستند که اطلاعات نمونه مورد مطالعه از طریق تکمیل 25 پرسشنامه با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی به دست آمد.نتایج تحقیق نشان داد که تعاونی های فرش دستباف با استفاده از عامل حمایت های دولتی تا حدودی توانسته اند نقش خود را در توسعه صادرات فرش دستباف افزایش دهند. در امر آموزش با توجه به اینکه دوره های آموزشی برگزار شده معمولا با اهداف صادراتی انطباق نداشته اند، تعاونی های فرش دستباف نتوانسته اند از این ابزار جهت افزایش نقش خود در توسعه صادرات فرش دستباف استفاده کنند. همچنین اغلب تعاونی های فرش دستباف نتوانسته اند با شناسایی کامل بازارهای هدف، جهت حضور در نمایشگاه های بین المللی اقدام کنند و با استفاده از این عامل در اعتلای نقش خود در توسعه صادرات فرش دستباف موفق عمل نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1955

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 830 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button