Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

Soffeh

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    37
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    5129
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5129

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

Soffeh

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    37
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    1911
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1911

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

Soffeh

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    37
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2625
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2625

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

Soffeh

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    37
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1155
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1155

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

فلاحی علیرضا

نشریه: 

صفه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    37
  • صفحات: 

    7-23
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2655
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

زلزله دی ماه 1382 که شهر بم و روستاهای اطراف آن را لرزاند مرگ بارترین زمین لرزه تاریخ معاصر ایران در نیم قرن اخیر و جهان در 25 سال گذشته به شمار می آید. این فاجعه که بخش وسیعی از منطقه دشت بم را ویران کرد، از بسیاری جهات موردی استثنایی و در خور بررسی و مطالعه همه جانبه است و برای نخستین بار، حجم بسیار وسیعی از کمک های داخلی و بین المللی را به منطقه سرازیر کرد. اکنون که بیش از دو ماه از رخداد سانحه می گذرد، برنامه بازسازی شهر در دست تهیه است.نظریه های موجود در باب سانحه، توسعه و بازسازی و ارتباط تنگاتنگ آنان با یکدیگر گویای آن است که سانحه در عین حال که می تواند باعث عقب ماندگی و اخلال در روند اهداف توسعه شود، فرصت های مناسبی برای رسیدن به مقاصد توسعه به هنگام بازسازی فراهم می آورد که تا قبل از رخداد سانحه امکان پذیر نبودند. به زبان دیگر، سانحه به مثابه تیغ دو لبه ای است که برنامه ریزی جامع بازسازی می تواند از آن موقعیتی مناسب در جهت توسعه پدید آورد.با توجه به نوپا بودن نسبی مطالعات سانحه در جهان و تاکید بر این مطلب که بازسازی یک تخصص است و با ساختمان سازی یا شهرسازی تفاوت های بنیادین دارد، این مقاله بنا دارد ضمن مروری بر فرایند عملیات امداد و سامان دهی که در بم تاکنون انجام شده است، به چالش ها و راهکارهایی اشاره کند که در برنامه ریزی یک بازسازی جامع نقش تعیین کننده دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2655

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نویسندگان: 

پاک زاد جهانشاه

نشریه: 

صفه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    37
  • صفحات: 

    25-41
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    1944
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

امروزه بسط و توسعه جامعه مدنی به خواستی همگانی تبدیل شده است. برخی از جوامع توانسته اند به تجربیات با ارزشی در این زمینه برسند و برخی دیگر مانند ایران در تکاپوی دستیابی به آن اند. این تفاوت زمانی در ایجاد جامعه مدنی در پیشینه فرهنگی جامعه و سیر تکوینی شهرنشینی آن ریشه دارد. فرضیه و محور اصلی این مقاله بر وجود گرایشات مشارکت گریز در تک تک آحاد جامعه مبتنی است. تفاوت شدید شهرنشینی در دو جامعه اروپایی و ایرانی مفهوم شهر و فضای عمومی را در این دو جامعه متفاوت کرده است. این تفاوت ها نه فقط باعث شده است تا ایرانی به راحتی نتواند در حل مسایل شهری مشارکت کند، بلکه الگوبرداری از تجارب کشورهای غربی را غیرممکن کرده است. این مقاله برای ریشه یابی محدودیت های مشارکت مردمی، ابتدا با نگرش تاریخی به بررسی تطبیقی دو شهر اروپایی و ایرانی پرداخته، سپس با توجه به شرایط جامعه سنتی سعی کرده است تا به برخی از ناهنجاری های رفتاری جامعه شهرنشین در زمینه مشارکت مدنی اشاره کند. مقاله موجود برگرفته از رساله دکترای نگارنده و تجربه بیست ساله وی در تحقیق و تدریس درس های تاریخ شهر و سیر اندیشه ها در شهرسازی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1944

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

گروت لیندا

نشریه: 

صفه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    37
  • صفحات: 

    43-59
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1230
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

انتخاب روش درست برای تحقیقی که در پیش داریم مستلزم شناختن اقسام روش های تحقیق و نیز آشنایی با الگوهای تحقیق و شیوه های ارزیابی کیفیت تحقیق است. مقاله حاضر مقاله ای است کوتاه و جامع برای معرفی برخی از مهم ترین الگوهای تحقیق در معماری، همراه با معیارهای ارزیابی متناسب با آن ها. مولف مقاله نخست «الگو» (پارادایم) تحقیق را، که خود آن را «نظام پژوهش» نامیده است، معرفی می کند. آن گاه به بیان چارچوب هایی می پردازد که متفکران برای دسته بندی و تبیین اقسام این الگوها مطرح کرده اند سپس معیارهای ارزیابی کیفیت تحقیق در الگوهای گوناگون (خصوصا الگوهای برآمده از نظریه پست پوزیتیویسم و نظریه طبیعت گرایی و نظریه انتقادی یا رهایی گرایی) را معرفی و بررسی می کند و مقاله را با ذکر منابعی برای مطالعه بیشتر به پایان می رساند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1230

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

مسعودی محمدحسین

نشریه: 

صفه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    37
  • صفحات: 

    61-73
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2236
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

تعریف جهان مخلوق را می توان در خلاصه ترین شکل خود در جمله "یکی بود یکی نبود"، به معنای سیر از وحدت به کثرت و سیری دیگر از کثرت به وحدت یافت. در سیر کثرت به وحدت جهان هستی، که دامنه ای از کوچک ترین ذرات تا کهکشان ها و بزرگترهای ناشناخته را در بر می گیرد، ترنمی بس بدیع نهفته است، که درک تنها گوشه کوچکی از آن به مکاشفه ای عمیق، با قلبی لطیف و حساس نیازمند است.در معماری، به عنوان یک اثر مخلوق، نیز ایجاد یک کثرت و به وحدت رساندن آن، که در تعامل با انسان داستان باشد و یا ترنمی را در خود مستتر داشته باشد مورد نظر معماران فرهیخته این سرزمین بوده است که آثار ارزشمند معماری این مرز و بوم گواه و شاهد آن است.اگر بپذیریم عاملیت انسان، چه در آفرینش و چه در بازشناسی فضای معماری و تعامل او با فضا سبب می شود فضای معماری از حالت ایستایی، جمود و بیجانی خود خارج شود، بی شک بودن و حضور او در فضاست که حرکتی را جهت بازشناسی ارزش هایی ایجاد خواهد کرد که از طریق تدوین و انتظام اجزای فضا (سیر کثرت به وحدت) حاصل شده است؛ و از طرف دیگر، وجود تکثر در فضای معماری (بدون تکثر هیچ مخلوقی قابلیت خلق شدن را ندارد) و نقش آن در تعامل با انسان، تاثیری عمیق بر خلق فضای ادراک شده توسط انسان خواهد داشت.این مقاله تلاشی است در تبیین نقش جزییات در ادراک و معنادار کردن فضا در طول زمان و پیمودن راهی از اشاره به مبانی نظری مربوط به ادراک، زمان، مکان، توالی و ... تا مکاشفه تصویری و ملموس از موضوع؛ تبیین رابطه بین جز و کل در ادراک فضا در یک توالی زمانی که بعد دیگر فضا (زمان) را مطرح می کند و دریچه ای را فرا روی معمار امروز در جهت غنا بخشیدن و معنادار کردن مخلوق خود به عنوان یک اثر معماری باز می نماید.  

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2236

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

طاهباز منصوره

نشریه: 

صفه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    37
  • صفحات: 

    75-97
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3615
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

در مقاله حاضر محور اصلی سخن "زیبایی" است. در جستجوی آنیم که قوانین حاکم بر این احساس را کشف کنیم.چه می شود که پدیده ای در نظر ما زیبا و پدیده دیگر زشت جلوه گر می شود؟ با توجه به اینکه زیبایی در همه پدیده های زندگی وجود دارد، مقاله حاضر به بررسی زیبایی در معماری و فضاهای ساخته شده برای زندگی انسان اختصاص خواهد داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3615

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

نوروزبرازجانی ویدا

نشریه: 

صفه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    37
  • صفحات: 

    99-109
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    4807
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

این نوشته جستاری است پیرامون نسبت میان دو مقوله هنر و تکنولوژی در فرهنگ معاصر. اگر چه پیش فرض حاکم بر اندیشه ها طی دویست سال اخیر، هنر و تکنولوژی را چون دو نظام ارزشی رویاروی قلمداد کرده است، اما هدف از این تحقیق تاکید بر این نکته است که هنر و تکنولوژی حتی در مقام قطب های متضاد- که در دسته بندی های امروزین آن ها را این گونه نامیده اند- پیوند دیرین خود را از دست نداده اند، اما آنچه در این میان حضوری متفاوت دارد، تقدیری است که بر سرنوشت این دو حاکم استبرای دستیابی به این هدف، سه مقوله کنکاش شده، که هر یک در بخش های سه گانه این جستار بررسی شده است.در نخستین بخش با عنوان "مفهوم هنر و تکنولوژی در عصر مدرن" به معنی و مفهومی می پردازیم که در عصر حاضر از این دو واژه ارایه می شود. به این منظور با بررسی معادل های این واژگان در دانش نامه ها و فرهنگ ها و همچنین با توجه به نظر متخصصانی که کوشش خود را معطوف به ارایه دسته بندی های متفاوتی از پایگاه تکنولوژی و نسبت آن با هنر کرده اند، سعی شده تا تفاوت های این دو مقوله در حوزه هایی چون معنا و مفهوم، هدف، غایت و روند آن ها در تولید اثر و در نگرش انسان امروز به هستی روشن شود. در بخش دوم با عنوان "ماهیت هنر و تکنولوژی در عصر مدرن" سعی بر آن است تا با تکیه بر رهیافت های فیلسوف آلمانی، مارتین هایدگر، درباره تکنولوژی مدرن، ماهیت این مقوله روشن شود و سپس با مقایسه میان رویکردهای مدرن و سنتی به مفهوم هنر و تکنولوژی، پایگاهی جهت تعیین ریشه های دوگانه پنداری مدرن در نسبت با این دو مفهوم به دست آید.بخش نهایی با عنوان "حقیقت هنر و تکنولوژی در عصر مدرن" با تکیه بر مفهوم زیبایی شناسی قصد دارد این واقعیت را روشن کند که دوگانه پنداری عصر حاضر در باب هنر و تکنولوژی توانایی آن را نیافته است تا آمیختگی میان این دو مقوله را نادیده انگارد، و از طرفی نشان دهد که هنر و تکنولوژی به لطف گرایشات درونی شان هنوز نیز با یکدیگر پیوندی نزدیک دارند، اگر چه خمیر مایه این پیوند دیگر آن چیزی نیست که در نگرش سنتی آن ها را در کنار هم نگاه می داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4807

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
نویسندگان: 

رفیع زاده ندا

نشریه: 

صفه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    37
  • صفحات: 

    111-117
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    5377
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

براساس تقسیم بندی سازمان ملل متحد کشورها سه نوع ساختار جمعیتی جوان، بزرگسال و سالخورده دارند. شاخص این نوع ساختار، نسبت جمعیت سالخورده 65 ساله و بالاتر به کل جمعیت در کشورهاست.براساس این تعریف و نتایج آمار سال 1375، ایران جزو کشورهای با ساختار جمعیتی بزرگسال به شمار می آید. همچنین با توجه به این که شمار سالمندان فعال در کشورهای پیشرفته و نیز ایران، که به تنهایی و مستقل در مسکن شخصی زندگی و خود را اداره می کنند، رو به افزایش نهاده است، بنابراین، باید امکانات بسیاری چه از نظر جسمانی، با کمک گرفتن از علوم پیشرفته روز، و چه از نظر روانی، با برقراری روابط اجتماعی و خانوادگی، در فضای زیستی فراهم آید که برای همه افراد، به ویژه سالمندان مناسب باشد. کارشناسان مسایل علوم رفتاری بر این باورند که ایجاد فضایی آرام و به دور از تنش و احساسات یاس آمیز می تواند دل پذیر و آرامش بخش روح و روان سالمندان باشد. اما سوال مهم این است که چگونه می توان شرایط لازم برای ایجاد چنین فضایی را فراهم کرد؟مقاله حاضر گزیده ای است از پروژه تحقیقاتی "رهنمودهای طراحی معماری خانه های سالمندان" که در مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن انجام شده است. در این مقاله، ویژگی های روانی، احساسی و شخصیتی افراد سالمند بررسی شده است و با در نظر گرفتن مهم ترین محدودیت های فیزیکی و جسمی آنان توصیه ها و رهنمودهای عمومی برای مناسب سازی محیط زندگی آنان شامل مسایل کیفی فضاها و مناسب سازی دسترسی ها ارایه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5377

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

کاف دانا

نشریه: 

صفه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    37
  • صفحات: 

    119-133
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1210
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

طراحی معماری به عنوان یک فعالیت اجتماعی، واجد خصوصیاتی است که وقتی مورد توجه قرار گیرد در آموزش آن نیز تاثیراتی خواهد داشت. مطالعات موردی و میدانی در دفاتر معماری موید این نکته است که تصمیم گیری های طراحی به نوعی یک ”مهارت اجتماعی“ است. معماران و دانشجویان معماری باید یاد بگیرند که بتوانند در این زمینه [اجتماعی] فعالیت کنند. این مقاله مشکلات عمده طراحی عملی [حرفه ای] شامل: تعادل در طراحی، تعداد بازیگران، بلاتکلیفی حرفه ای، کشف دایمی طرح، نتیجه شگفت انگیز و پیامد دار را مورد بحث قرار می دهد. این خصوصیات با مشکلات طراحی در دانشکده ها مقایسه و تفاوت های عمده بین آموزش و حرفه روشن می گردد. سپس توصیه های اولیه به منظور ارتباط بیشتر حرفه و آموزش در مهارت های اجتماعی طراحی ارایه خواهند شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1210

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

سانتیاگو کالاتراوا

نشریه: 

صفه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    37
  • صفحات: 

    135-137
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1357
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

هنگام بررسی آثار من و آن چه در طراحی برایم ارزش محسوب می شود، باید به این نکته توجه کرد که در هر پرورژه خود را کاملا وقف کار می کنم و آن را به صورت مداوم و روشمند پی می گیرم. اگر گفته لوکوربوزیه را وام بگیرم، رسیدن من به معماری مرهون ”جستجوی صبورانه و شخصی“ است.همچنین بر این باورم که هندسه شالوده و مبنای ادراک معماری است. من از طریق هندسه به اثر خود دست می یابم. در شناخت جهان معماری زبان هندسه مانند زبان سازه اهمیت دارد. هر دوی آن ها در کنار خواص مصالح و عالم طبیعت برای من سرچشمه های زاینده و ”مهم الهام“ هستند.مصالح و نوع پرداختن به آن ها در طراحی بسیار حائز اهمیت اند. به بتن اشاره می کنم زیرا مصالحی است که غالبا از آن استفاده می کنم و احساس نزدیکی خاصی با آن دارم. در زبان والنسیایی، که زبان مادری من است، واژه فورمیگو (Formigo). به معنی بتن است، یعنی چیزی که شکل پذیر است. بتن برای من مانند یک سنگ نرم چکش خوار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1357

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button