مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

77
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

67
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگویی برای آسیب شناسی برنامه ریزی آموزشی با رویکرد توسعه منطقه ای (مطالعه موردی: مناطق چهار گانه آموزش و پرورش شهر شیراز)

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 123

چکیده

 مقدمه و هدف: این پژوهش با هدف ارایه الگویی برای آسیب شناسی برنامه ریزی آموزشی با رویکرد توسعه منطقه ای (مطالعه موردی مناطق چهار گانه آموزش و پرورش شهر شیراز) انجام گرفت. روش شناسی پژوهش: این پژوهش از نظر هدف, کاربردی بوده و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات, با رویکرد کیفی-کمی (آمیخته) انجام گرفته است. جامعه آماری در بخش کیفی شامل 15 نفر از افراد خبره در حوزه برنامه ریزی توسعه منطقه ای و برنامه ریزی آموزشی و در بخش کمی شامل تمامی مدیران و کارکنان نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شهر شیراز به تعداد 1600 نفر بودند. روش نمونه گیری در بخش کیفی, روش هدفمند و در بخش کمی, روش تصادفی ساده بود. حجم نمونه در بخش کیفی با توجه به اصل اشباع داده ها, 15 نفر و در بخش کمی براساس جدول کرجسی و مورگان 310 نفر برآورد شد. ابزار گردآوری داده ها در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختارمند و در بخش کمی پرسش نامه محقق ساخته بر مبنای مقیاس پنج گزینه ای لیکرت بود. روایی صوری پرسش نامه از طریق اجرای آزمایشی و روایی محتوایی از طریق قضاوت خبرگان به تایید رسید. پایایی پرسش نامه از طریق ضریب آلفای کرونباخ 84/0 به دست آمد. یافته ها: برای تجزیه و تحلیل داده ها در بخش کیفی از کد گذاری باز, کد گذاری محوری و کدگذاری انتخابی و در بخش کمی از تحلیل عاملی اکتشافی, تحلیل عاملی تاییدی و t تک نمونه ای استفاده شد. نتایج به دست آمده به شناسایی 6 بعد و13 مولفه و57 شاخص منجر شد. مدلی شش بعدی به منظور آسیب شناسی برنامه ریزی آموزشی با رویکرد توسعه منطقه ای ارایه شد و درجه تناسب آن با اطمینان 95 درصد از نظر متخصصین مورد تایید قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شهامت، نادر، و اصلاحی، عباس. (1401). الگویی برای آسیب شناسی برنامه ریزی آموزشی با رویکرد توسعه منطقه ای (مطالعه موردی: مناطق چهار گانه آموزش و پرورش شهر شیراز). رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 13(1 (پیاپی 53) )، 103-123. SID. https://sid.ir/paper/1001418/fa

    Vancouver: کپی

    شهامت نادر، اصلاحی عباس. الگویی برای آسیب شناسی برنامه ریزی آموزشی با رویکرد توسعه منطقه ای (مطالعه موردی: مناطق چهار گانه آموزش و پرورش شهر شیراز). رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1401؛13(1 (پیاپی 53) ):103-123. Available from: https://sid.ir/paper/1001418/fa

    IEEE: کپی

    نادر شهامت، و عباس اصلاحی، “الگویی برای آسیب شناسی برنامه ریزی آموزشی با رویکرد توسعه منطقه ای (مطالعه موردی: مناطق چهار گانه آموزش و پرورش شهر شیراز)،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 13، no. 1 (پیاپی 53) ، pp. 103–123، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1001418/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button