مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

153
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

120
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و تبیین الگوی مدیریت ارزش ها در آموزش و پرورش

صفحات

 صفحه شروع 78 | صفحه پایان 91

چکیده

 مقدمه و هدف: هدف از پژوهش حاضر, طراحی و تبیین مولفه های ارزش سازمانی در آموزش وپرورش استان البرز بود. روش شناسی پژوهش: پژوهش حاضر, بر مبنای هدف, در ذیل پژوهش های کاربردی؛ بر مبنای ماهیت پژوهش, توصیفی-همبستگی است که به روش ترکیبی و طرح مثلث سازی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی شامل مدیران ستادی اداره کل آموزش وپرورش استان البرز و بخش کمی شامل کلیه مدیران و معلمان شاغل در آموزش وپرورش استان البرز بود که در بخش کیفی با استفاده از روش نمونه گیری ترکیبی (هدفمند و گلوله برفی) 12 نفر به عنوان نمونه آماری و در بخش کمی با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای 362 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از روش مصاحبه نیمه ساختاریافته و پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که روایی ابزارهای اندازه گیری در بخش کیفی با استفاده از روش توافق کدگذاران و در بخش کمی, از طریق روایی همگرا و روایی واگرا مورد تایید واقع شد. همچنین؛ پایایی ابزارهای اندازه گیری بر اساس سه معیار ضرایب بارهای عاملی, آلفای کرونباخ(82/. ) و پایایی ترکیبی با استفاده از نرم افزار PLS موردبررسی قرار گرفت. برای آزمون سوال های پژوهش, از روش مدل معادلات ساختاری و نرم افزار PLS استفاده شد. یافته ها: نتایج بخش کیفی پژوهش, بیانگر 180مضمون پایه, 3 مضمون سازمان دهنده و 6 مضمون فراگیر بود. همچنین؛ نتایج بخش کمی پژوهش نشان داد که مولفه های اجتماعی و اقتصادی نقش موثرتری در تبیین ارزش های سازمانی مدیران و معلمان آموزش وپرورش البرز دارند بحث و نتیجه گیری: این موضوع بیانگر این است که مولفه های زمینه ای نسبت به مولفه های فرایند ارجحیت دارد و ارزش های سازمانی مدیران و معلمان آموزش وپرورش البرز تحت تاثیر قرار می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ارمندیی، مریم، جهانیان، رمضان، و سلیمی، مهتاب. (1401). طراحی و تبیین الگوی مدیریت ارزش ها در آموزش و پرورش. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 13(1 (پیاپی 53) )، 78-91. SID. https://sid.ir/paper/1001436/fa

    Vancouver: کپی

    ارمندیی مریم، جهانیان رمضان، سلیمی مهتاب. طراحی و تبیین الگوی مدیریت ارزش ها در آموزش و پرورش. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1401؛13(1 (پیاپی 53) ):78-91. Available from: https://sid.ir/paper/1001436/fa

    IEEE: کپی

    مریم ارمندیی، رمضان جهانیان، و مهتاب سلیمی، “طراحی و تبیین الگوی مدیریت ارزش ها در آموزش و پرورش،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 13، no. 1 (پیاپی 53) ، pp. 78–91، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1001436/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button