Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

757
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

658
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل موانع آموزش اثربخش درس «کارگاه کارآفرینی و تولید» در پایه دوم متوسطه نظری

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 166

چکیده

 مقاله حاضر با هدف تحلیل موانع و مشکلات آموزش اثربخش درس «کارگاه کارآفرینی و تولید» در پایه دوم متوسطه نظری انجام شد. رویکرد حاکم بر این پژوهش, آمیخته از نوع متوالی-اکتشافی است که در بخش کیفی از رهیافت نظام مند روش نظریه بنیانی و در بخش کمی از روش توصیفی-پیمایشی بهره گرفته شد. جامعه مورد مطالعه در بخش کیفی و کمی این پژوهش, شامل اساتید دانشگاهی رشته کارآفرینی, کارشناسان کارآفرینی و معلمان آموزش کارآفرینی بودند. ابزار جمع آوری داده ها در بخش کیفی شامل مصاحبه نیمه ساختارمند و بررسی اسناد و در بخش کمی پرسشنامه محقق ساخته بود. داده های حاصل از مصاحبه ها در بخش کیفی از طریق کدگذاری باز, محوری و انتخابی, تجزیه و تحلیل و در بخش کمی با آزمون فریدمن اولویت بندی شد. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که عوامل علی (شامل ضعف موجود در ساختارهای کارآفرینانه کشور, ضعف ساختار مدیریتی آموزش و پرورش, ضعف موجود در برنامه ریزی آموزشی و. . . ) باعث پایین آمدن اثربخشی آموزش درس کارگاه کارآفرینی و تولید شده است, که عملکرد ضعیف آموزش­ و­ پرورش در حمایت از درس کارگاه کارآفرینی و تولید, برگزاری دوره های ضمن خدمت نامناسب, تأمین معلم درس کارآفرینی به شیوه نامناسب, تبلیغات نامناسب و مغایر با توسعه فرهنگ کارآفرینی در رسانه های ارتباط جمعی, ضعف در استفاده از روش های مناسب ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان کنش های صورت گرفته از این پدیده, موجب پیامدهای منفی در کوتاه مدت و بلندمدت شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نادری، نادر، رضایی، بیژن، سلیمانی، معین، و رستمی، سحر. (1398). تحلیل موانع آموزش اثربخش درس «کارگاه کارآفرینی و تولید» در پایه دوم متوسطه نظری. مطالعات برنامه درسی، 14(53 )، 135-166. SID. https://sid.ir/paper/100981/fa

    Vancouver: کپی

    نادری نادر، رضایی بیژن، سلیمانی معین، رستمی سحر. تحلیل موانع آموزش اثربخش درس «کارگاه کارآفرینی و تولید» در پایه دوم متوسطه نظری. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1398؛14(53 ):135-166. Available from: https://sid.ir/paper/100981/fa

    IEEE: کپی

    نادر نادری، بیژن رضایی، معین سلیمانی، و سحر رستمی، “تحلیل موانع آموزش اثربخش درس «کارگاه کارآفرینی و تولید» در پایه دوم متوسطه نظری،” مطالعات برنامه درسی، vol. 14، no. 53 ، pp. 135–166، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/100981/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا