مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,291
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,500
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل و آسیب شناسی محتوای کتب درسی زبان انگلیسی دوره متوسطه و ارزیابی آن با معیار رویکرد آموزش ارتباطی زبان

صفحات

 صفحه شروع 86 | صفحه پایان 114

چکیده

 کسب مهارت ها و شناخت, مستلزم رویارویی با تجارب یادگیری مناسب می باشد و اگر دانش آموز در معرض این تجارب قرار نگیرد هرگز نمی تواند مهارت ها و شناخت مورد نظر را کسب کند. در این مقاله با استناد به این دیدگاه که فقدان و نبود بعضی از تجارب می تواند به اندازه تجاربی که دانش آموزان کسب می کنند بر یادگیری تاثیر بگذارد. به مطالعه کاستی های برنامه درسی زبان انگلیسی دوره متوسطه با تاکید بر محتوا پرداخته شده و معیار آن برای کشف این کاستی ها رویکرد ارتباطی بوده است. با توجه به اهمیت معناداری فعالیت ها در رویکرد ارتباطی و هم چنین تقویت مهارت های زبان آموزی و توانش ارتباطی به عنوان هدف آموزش زبان در این رویکرد, سه مقوله هدف, چهار مهارت اصلی زبان آموزی و فعالیت های کتب درسی و هم چنین اصول و ویژگی های رویکرد ارتباطی مورد تحلیل و ارزیابی واقع شد.نتایج این مطالعه نشان می دهد هدف از تالیف کتب درسی مربوطه آموزش اجزا و عناصر زبان می باشد و این کتب بر مبنای نظریه های ساختارگرا شکل گرفته است. در میان مهارت های چهارگانه زبان آموزی به مهارت نوشتن در قالب جمله بر اساس نکات دستوری مشخص شده بیشتر پرداخته شده و فعالیت ها غالبا با تاسی از روش های سنتی در قالب کاربردهای مکانیکی جمله ها و الگوهای زبانی می باشند در حالی که فعالیت های معنادار بر اساس بافت و متن معنادار تنظیم می شوند نه جمله های مجزا و پراکنده.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

صفرنواده، خدیجه، علی عسگری، مجید، موسی پور، نعمت اله، و عنانی سراب، محمدرضا. (1389). تحلیل و آسیب شناسی محتوای کتب درسی زبان انگلیسی دوره متوسطه و ارزیابی آن با معیار رویکرد آموزش ارتباطی زبان. مطالعات برنامه درسی، 5(17)، 86-114. SID. https://sid.ir/paper/101066/fa

Vancouver: کپی

صفرنواده خدیجه، علی عسگری مجید، موسی پور نعمت اله، عنانی سراب محمدرضا. تحلیل و آسیب شناسی محتوای کتب درسی زبان انگلیسی دوره متوسطه و ارزیابی آن با معیار رویکرد آموزش ارتباطی زبان. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1389؛5(17):86-114. Available from: https://sid.ir/paper/101066/fa

IEEE: کپی

خدیجه صفرنواده، مجید علی عسگری، نعمت اله موسی پور، و محمدرضا عنانی سراب، “تحلیل و آسیب شناسی محتوای کتب درسی زبان انگلیسی دوره متوسطه و ارزیابی آن با معیار رویکرد آموزش ارتباطی زبان،” مطالعات برنامه درسی، vol. 5، no. 17، pp. 86–114، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101066/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button