مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,422
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

973
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاوشی در عملکرد مدیریت آموزشی به عنوان مولفه ای از برنامه درسی پنهان در تربیت ارزشی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 152

چکیده

 عملکرد مدیران آموزشی که بر تحول عواطف و ارزش های دانش آموزان اثرگذار است, می تواند به عنوان مولفه ای از برنامه درسی پنهان مورد توجه قرار گیرد. در این تحقیق که با هدف بررسی نقش برنامه ریزی مدیران آموزشی بر تحول نظام ارزشی دانش آموزان انجام شده, نظریه گریوز مبنای مطالعه تحول نظام ارزشی قرار گرفته است. رویکرد این مطالعه, کیفی بوده که از طریق بررسی موردی و با حضوری سه ماهه در محیط دبیرستانی دخترانه در شهر مشهد انجام شده است. جمع آوری داده ها از طریق مشاهده فضای فیزیکی مدرسه و کلاس های درس, تعاملات اجتماعی و بین فردی میان مدیر, معاونین و دانش آموزان, مصاحبه نیمه سازمان یافته با مدیر و معاونین و دانش آموزان, بررسی گزارش های مکتوب از فعالیت های قبلی و مصاحبه روایتی با دانش آموزان مشارکت کننده انجام شده است. برای تضمین اعتبار داده ها, از روش های سه سویه سازی و انسجام ساختاری, بررسی مجدد توسط مشارکت کننده ها, کدگذاری مجدد توسط داور دوم و فنون شبه آماری استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان می دهند که عملکرد برنامه ریزی مدیران آموزشی, منجر به تثبیت نظام ارزشی دانش آموزان در سطوح اول تا چهارم نظریه گریوز شده و پرورش مخاطبان برای ورود به سطوحی از نظام ارزشی مبتنی بر معنویت, یکپارچگی, جامعه محوری و تدبیرمحوری عقیم مانده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کاظمی، صدیقه، و مهرام، بهروز. (1389). کاوشی در عملکرد مدیریت آموزشی به عنوان مولفه ای از برنامه درسی پنهان در تربیت ارزشی دانش آموزان. مطالعات برنامه درسی، 5(17)، 129-152. SID. https://sid.ir/paper/101072/fa

    Vancouver: کپی

    کاظمی صدیقه، مهرام بهروز. کاوشی در عملکرد مدیریت آموزشی به عنوان مولفه ای از برنامه درسی پنهان در تربیت ارزشی دانش آموزان. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1389؛5(17):129-152. Available from: https://sid.ir/paper/101072/fa

    IEEE: کپی

    صدیقه کاظمی، و بهروز مهرام، “کاوشی در عملکرد مدیریت آموزشی به عنوان مولفه ای از برنامه درسی پنهان در تربیت ارزشی دانش آموزان،” مطالعات برنامه درسی، vol. 5، no. 17، pp. 129–152، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101072/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button