مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,094
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

913
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه سبک های تفکر با راهبردهای یادگیری دانش آموزان دختر پایه دوم متوسطه، رشته ریاضی

نویسندگان

عصاره علیرضا | فرهوش منصوره (معصومه) | صدور گواهی نویسنده 

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 152

چکیده

 در این مقاله رابطه بین سبک های تفکر قانونگذار, اجرایی و قضاوتگر با راهبردهای یادگیری مطالعه شده است. بدین منظور 267 نفر از دانش آموزان دختر پایه دوم رشته ریاضی و فیزیک منطقه چهار آموزش و پرورش شهر تهران مشارکت داشتند که به روش تصادفی خوشه ای چندمرحله ای, انتخاب و مورد آزمون قرار گرفتند. برای سنجش سبک های تفکر از پرسش نامه سبک های تفکر استرنبرگ- واگنر (1997) و برای سنجش راهبردهای یادگیری از پرسش نامه راهبردهای یادگیری وین اشتاین و مایر (1998) استفاده شد. تحلیل داده ها نشان داد که سبک تفکر قانونگذار با راهبردهای یادگیری انگیزش و نگرش, سبک تفکر قضاوتگر با راهبردهای تمرکز, مدیریت زمان, خودآزمایی و انگیزش و سبک تفکر اجرایی با راهبردهای انتخاب ایده اصلی, پردازش اطلاعات, مدیریت زمان, خودآزمایی, راهبردهای آزمون و انگیزش, همبستگی مثبت داشت. در مقابل, سبک تفکر قضاوتگر با اضطراب, رابطه منفی نشان داد. تحلیل رگرسیون نشان داد که در تمام موارد دارای رابطه مثبت, قابلیت پیش بینی نیز وجود دارد. در این میان, راهبرد راهنمای مطالعه با هیچ یک از سبک های تفکر, رابطه معناداری نداشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عصاره، علیرضا، و فرهوش، منصوره (معصومه). (1395). رابطه سبک های تفکر با راهبردهای یادگیری دانش آموزان دختر پایه دوم متوسطه, رشته ریاضی. مطالعات برنامه درسی، 11(41 )، 129-152. SID. https://sid.ir/paper/101092/fa

    Vancouver: کپی

    عصاره علیرضا، فرهوش منصوره (معصومه). رابطه سبک های تفکر با راهبردهای یادگیری دانش آموزان دختر پایه دوم متوسطه, رشته ریاضی. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1395؛11(41 ):129-152. Available from: https://sid.ir/paper/101092/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا عصاره، و منصوره (معصومه) فرهوش، “رابطه سبک های تفکر با راهبردهای یادگیری دانش آموزان دختر پایه دوم متوسطه, رشته ریاضی،” مطالعات برنامه درسی، vol. 11، no. 41 ، pp. 129–152، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101092/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button