مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

469
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

176
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تولید محتوا و سواد رسانه ای یاریگران حکمرانی نوین و تاب آوری سایبری

صفحات

 صفحه شروع 60 | صفحه پایان 93

چکیده

 حکمرانی دربردارنده نهادها, فرایندها و قواعدی است که برنامه ریزی, سازماندهی, بسیج منابع و امکانات, هدایت, اجرای تصمیمات و کنترل نتایج یا به عبارتی مدیریت جامعه در حوزه های سیاسی, اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی را بر عهده دارد. مفهومی که با گسترش وب جهان گستر و فناوری های نوین اطلاعات و ارتباطات دچار تغییرات اساسی شده و تحت تاثیر فضایی به نام سایبر است که به دلیل بی مکانی و بی زمانی, جهانیان را در برگرفته و با ارمغان هایی نظیر جامعه شبکه ای مولفه های حکمرانی یعنی اقتدار, انحصار و قلمرو قدرت را به چالش کشیده است. آنچه در این شرایط, ضامن بقا و تاب آوری دولت هاست؛ نخست درک حکمرانی نوین و تلاش برای تاب آوری سایبری است؛ زیرا در این فضا حکمرانی سنتی معنایی ندارد و تاب آوری سایبری به معنای راهبرد مقاومت, انعطاف پذیری, واکنش سریع و برگشت به حالت اولیه با کمترین خسارت, حیاتی است. دوم آنکه این تاب آوری منوط به تولید محتوای متناسب و ایجاد قدرت درک, تحلیل و کشف معانی نهفته در پیام های دیگران و جایگذاری صحیح پیام های خود در محیط سایبری و به عبارت دیگر سواد رسانه ای است. در این مقاله, محقق سعی نموده تا نقش یاریگری تولید محتوا و سواد رسانه ای در حکمرانی نوین و تاب آوری سایبری را توصیف و ضمن تبیین, با نگاه جهانی راهکارهایی بومی ارایه نماید. در این تحقیق ضمن مطالعات کتابخانه ای با شیوه گرانددتیوری و پرسش از صاحب نظران و فعالان رسانه و سایبر, مدل مفهومی تعامل چهار عنصر تولید محتوا, سواد رسانه ای, حکمرانی نوین و تاب آوری سایبری ترسیم شده است. توفیق در تولید محتوای اثربخش و کارا و مدیریت سواد رسانه ای مخاطبین, ضامن مشروعیت و مقبولیت در حکمرانی نوین و تاب آوری سایبری حاکمیت خواهد بود.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تراب زاده، لیلا، و ایمانی، جاوید. (1400). تولید محتوا و سواد رسانه ای یاریگران حکمرانی نوین و تاب آوری سایبری. دین و ارتباطات، 28(ویژه نامه )، 60-93. SID. https://sid.ir/paper/1011491/fa

    Vancouver: کپی

    تراب زاده لیلا، ایمانی جاوید. تولید محتوا و سواد رسانه ای یاریگران حکمرانی نوین و تاب آوری سایبری. دین و ارتباطات[Internet]. 1400؛28(ویژه نامه ):60-93. Available from: https://sid.ir/paper/1011491/fa

    IEEE: کپی

    لیلا تراب زاده، و جاوید ایمانی، “تولید محتوا و سواد رسانه ای یاریگران حکمرانی نوین و تاب آوری سایبری،” دین و ارتباطات، vol. 28، no. ویژه نامه ، pp. 60–93، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1011491/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button