مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,010
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

704
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل مدیریت کمپین انتخاباتی با رویکرد بازاریابی سیاسی

صفحات

 صفحه شروع 625 | صفحه پایان 658

چکیده

 امروزه انتخابات به یک کارزار کاملا حرفه ای تبدیل شده است. در این کارزار, پول زیاد یا سرمایه اجتماعی ضرورتا به موفقیت منجر نمی شود بلکه تمرکز بر بهره گیری از یافته های نوین علمی در مدیریت مبارزات انتخاباتی, ضامن پیروزی است. کم توجهی به این مسیله در ایران سبب شده تا با وجود هزینه های هنگفت در ایام انتخابات, شاهد مبارزات انتخاباتی دقیق و هوشمندانه نباشیم. در این بین, مدیریت صحیح کمپین های انتخاباتی می تواند بیشترین اثرگذاری را داشته باشد. در حقیقت مدیریت کمپین با یک برنامه منسجم و راهبردی تنظیم می شود که در آن اهداف, پیام, شعار, رسانه, برند, جایگاه و بازار هدف تبلیغات ارایه می گردد. در این پژوهش برآنیم تا با مطالعات اسنادی و سپس تشکیل گروه کانونی, گام های اصلی مدیریت کمپین انتخاباتی را شناسایی و سپس بر اساس روش ISM, مدل مطلوب برای مدیریت کمپین انتخاباتی را تبیین کنیم. نتایج نشان داد که موثرترین اقدام در فرایند مدیریت کمپین انتخاباتی, شناخت مردم و پس از آن, شناخت رقبا و محیط رقابت است که گفتمان انتخاباتی بر اساس آنها شکل می گیرد و این گفتمان پایه برنامه تبلیغات سیاسی و نحوه مدیریت سازمان رای و طرح ریزی رسانه ای برای رقابت خواهد بود. تشکیل ستاد انتخاباتی نیز به عنوان گام نهایی, نقش موثری در اجرای راهبردها و برنامه های کمپین در ایام رسمی تبلیغات بر عهده دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یوسفی رامندی، رسول، و سیاری، سروش. (1400). طراحی مدل مدیریت کمپین انتخاباتی با رویکرد بازاریابی سیاسی. دانش سیاسی، 17(2 (34 پیاپی) )، 625-658. SID. https://sid.ir/paper/1011855/fa

    Vancouver: کپی

    یوسفی رامندی رسول، سیاری سروش. طراحی مدل مدیریت کمپین انتخاباتی با رویکرد بازاریابی سیاسی. دانش سیاسی[Internet]. 1400؛17(2 (34 پیاپی) ):625-658. Available from: https://sid.ir/paper/1011855/fa

    IEEE: کپی

    رسول یوسفی رامندی، و سروش سیاری، “طراحی مدل مدیریت کمپین انتخاباتی با رویکرد بازاریابی سیاسی،” دانش سیاسی، vol. 17، no. 2 (34 پیاپی) ، pp. 625–658، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1011855/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button