مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,076
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,229
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش گروهی تحلیل رفتار متقابل بر تحمل پریشانی و مهارت های ارتباطی نوجوانان بزهکار

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 85

چکیده

 این پژوهش با هدف تعیین اثربخشی آموزش گروهی تحلیل رفتارمتقابل برتحمل پریشانی ومهارت های ارتباطی نوجوانانِ بزهکار انجام شد. روش پژوهش شبه تجربی از نوع طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه گواه و دوره پیگیری و جامعه آماری, نوجوانان پسر بزهکارِ مقیم در کانون اصلاح و تربیت شهر قم بود که به روش نمونه برداری هدفمند, تعداد 30 نفر انتخاب و به طور تصادفی در گروه های آزمایش و گواه قرار گرفتند. آزمودنی ها به مقیاس تحمل پریشانی (سیمونز و گاهر, 2005) و آزمون مهارت های ارتباطی (کوئیندام, 2004) پاسخ دادند. آموزش گروهی تحلیل رفتار متقابل برای گروه آزمایش در 10 جلسه 90 دقیقه ای به اجرا گذاشته شدسپس, در پایان مداخلات درمانی و مجدداً پس از دو ماه, آزمودنی های گروه های آزمایش و گواه, توسط پرسشنامه های پژوهش مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج تحلیل واریانس با اندازه گیری مکررنشان داد که در گروه آزمایش, تحمل پریشانی ومهارت های ارتباطی به شکل معناداری افزایش یافته است. نتایج پژوهش اثربخشی به کارگیری آموزش گروهی تحلیل رفتارمتقابل را بر افزایش تحمل پریشانی وبهبود مهارت های ارتباطی نوجوانان بزهکار تأیید کرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جباری، ریحانه، میرزاحسینی، حسن، و صادق محبوب، سمانه. (1398). اثربخشی آموزش گروهی تحلیل رفتار متقابل بر تحمل پریشانی و مهارت های ارتباطی نوجوانان بزهکار. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 16(61 )، 73-85. SID. https://sid.ir/paper/101207/fa

    Vancouver: کپی

    جباری ریحانه، میرزاحسینی حسن، صادق محبوب سمانه. اثربخشی آموزش گروهی تحلیل رفتار متقابل بر تحمل پریشانی و مهارت های ارتباطی نوجوانان بزهکار. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)[Internet]. 1398؛16(61 ):73-85. Available from: https://sid.ir/paper/101207/fa

    IEEE: کپی

    ریحانه جباری، حسن میرزاحسینی، و سمانه صادق محبوب، “اثربخشی آموزش گروهی تحلیل رفتار متقابل بر تحمل پریشانی و مهارت های ارتباطی نوجوانان بزهکار،” روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، vol. 16، no. 61 ، pp. 73–85، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101207/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button