مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

128
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

93
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

رتبه بندی مولفه های موثر در بازاریابی توریسم روستایی با استفاده از مدل آمیخته بازاریابی (7p) (مورد مطالعه: روستاهای توریستی شهرستان خمام)

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

کلیدواژه

آمیخته بازاریابی (7p) 

چکیده

 یکی از بهترین سیاست هایی که می تواند موجب پویایی اقتصاد و صنعت یک منطقه باشد, توسعه گردشگری روستایی است. شهرستان خمام با توجه به جاذبه های طبیعی, بکر و منابع گردشگری منحصر به فردی که دارد می تواند به سرعت به قطب گردشگری استان گیلان تبدیل شود, اما چون این منطقه به تازگی در تقسیمات کشوری از بخش به شهرستان تبدیل شده است تا کنون نتوانسته جایگاه شایسته ای را در صنعت گردشگری پیدا کند. یکی از مهم ترین عواملی که می تواند در این حوزه به کمک این شهرستان بیاید, بهره گیری از دانش بازاریابی است. در این تحقیق شش روستای شاخص توریستی شهرستان خمام انتخاب شدند تا نقش مولفه های بازاریابی7p) ( را در جذب توریسم مورد مطالعه قرار دهد. در این راستا هفت عامل به عنوان مولفه های: محصول, قیمت, مکان, مردم, تبلیغات, فرآیند و شواهد فیزیکی به طور جداگانه مورد بررسی و تحلیل قرار گرفتند و در نهایت میزان اهمیت هر کدام از آنها رتبه بندی شد. روش جمع آوری اطلاعات در بخش کمی پیمایشی می باشد و روش تحقیق توصیفی تحلیل داده ها بر اساس پرسشنامه محقق ساخته 20 سوالی از مولفه های آمیخته بازاریابی7p) ( تهیه شد. در این خصوص با استفاده از فرمول کوکران تعداد 361 پرسشنامه تهیه گردید و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ به میزان 70% محاسبه شد. پرسشنامه ها به صورت حضوری و آنلاین بین جامعه آماری متشکل از گردشگران و بازدیدکنندگان این شهرستان توزیع گردید. تجزیه و تحلیل داده ها دراین تحقیق با استفاده از نرم افزار SPSS انجام شد. از آزمون استنباطی کلموگروف اسمیرنوف جهت نرمال بودن داده ها و برای تعیین گزینه ها از آزمون تی تک نمونه ای و برای رتبه بندی مولفه های بازاریابی از آزمون فریدمن استفاده شده است. نتایج به دست آمده نشان داده است که هر هفت مولفه بازاریابی در ارتقاء صنعت گردشگری روستاهای توریستی خمام دارای اهمیت هستند, اما مولفه های محصول, مکان و تبلیغات به ترتیب دارای اهمیت بیشتری نسبت به سایر مولفه ها می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    برزگرکار چوکامی، محمد، شجاع طلب، غلامرضا، و رضایی کلیدبری، حمیدرضا. (1401). رتبه بندی مولفه های موثر در بازاریابی توریسم روستایی با استفاده از مدل آمیخته بازاریابی (7p) (مورد مطالعه: روستاهای توریستی شهرستان خمام). کنفرانس بین المللی و ملی مطالعات مدیریت، حسابداری و حقوق. SID. https://sid.ir/paper/1016050/fa

    Vancouver: کپی

    برزگرکار چوکامی محمد، شجاع طلب غلامرضا، رضایی کلیدبری حمیدرضا. رتبه بندی مولفه های موثر در بازاریابی توریسم روستایی با استفاده از مدل آمیخته بازاریابی (7p) (مورد مطالعه: روستاهای توریستی شهرستان خمام). 1401. Available from: https://sid.ir/paper/1016050/fa

    IEEE: کپی

    محمد برزگرکار چوکامی، غلامرضا شجاع طلب، و حمیدرضا رضایی کلیدبری، “رتبه بندی مولفه های موثر در بازاریابی توریسم روستایی با استفاده از مدل آمیخته بازاریابی (7p) (مورد مطالعه: روستاهای توریستی شهرستان خمام)،” presented at the کنفرانس بین المللی و ملی مطالعات مدیریت، حسابداری و حقوق. 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1016050/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button