مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

863
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

778
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش تعدیل گرایانه بوم شناسی خریداران کتاب در رابطه میان عناصر آمیخته بازاریابی کتابهای داستانی با خرید کتاب

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 70

چکیده

 هدف/ زمینه: امروزه وجود سیستمی ناکارآمد در تعیین نوع کتابهای چاپی, توزیع, قیمت گذاری, ترویج و شاید مهم تر از همه نبود فروشندگانی متخصص و توانمند در این حوزه, فرایند فروش کتابهای داستانی را با چالشهای بی شماری روبرو نموده است. این مساله به دلیل ضعف اطلاعاتی بسیاری از ناشران کتابهای داستانی (از مجموعه کتابهای غیر درسی) نسبت به آمیخته این گونه محصولات, شدت بیشتری نیز به خود گرفته است. با توجه به این شکاف, تحقیقاتی, در تحقیق حاضر اثر عناصر آمیخته بازاریابی بر خرید کتابهای داستانی بررسی شده است.روش: برای انجام این تحقیق با رویکردی پیمایشی, نمونه ای متشکل از 420 نفر از میان خریداران کتاب داستانی در کتابفروشی های شهر شیراز و از طریق روش نمونه گیری تصادفی از نوع منطقه ای افراد نمونه, انتخاب شده اند. در روایی از روش محتوایی - ظاهری و در پایایی از روش کرونباخ (82%) و دو نیم کردن (79%) استفاده گردید تا روایی و پایایی پرسشنامه مورد آزمون قرارگرفته و تایید شود.یافته ها: یافته ها حاکی از آن است که عنصر «افراد» بیشترین تاثیر را در خرید کتابهای داستانی دارد و آخرین رتبه مربوط به «ترویج» است. از سوی دیگر, بومشناسی مشتری توانسته است برخی از اثرات عناصر آمیخته بر خرید کتابهای داستانی (بویژه در رابطه میان عناصری همچون محصول, توزیع, ترفیع و فروشنده کتاب را با خرید کتاب) تعدیل نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رحیم نیا، فریبرز، علوم، سیدمسلم، و نجفی سیاهرودی، مهدی. (1392). بررسی نقش تعدیل گرایانه بوم شناسی خریداران کتاب در رابطه میان عناصر آمیخته بازاریابی کتابهای داستانی با خرید کتاب. کتابداری و اطلاع رسانی، 16(1 (مسلسل 61))، 41-70. SID. https://sid.ir/paper/102495/fa

    Vancouver: کپی

    رحیم نیا فریبرز، علوم سیدمسلم، نجفی سیاهرودی مهدی. بررسی نقش تعدیل گرایانه بوم شناسی خریداران کتاب در رابطه میان عناصر آمیخته بازاریابی کتابهای داستانی با خرید کتاب. کتابداری و اطلاع رسانی[Internet]. 1392؛16(1 (مسلسل 61)):41-70. Available from: https://sid.ir/paper/102495/fa

    IEEE: کپی

    فریبرز رحیم نیا، سیدمسلم علوم، و مهدی نجفی سیاهرودی، “بررسی نقش تعدیل گرایانه بوم شناسی خریداران کتاب در رابطه میان عناصر آمیخته بازاریابی کتابهای داستانی با خرید کتاب،” کتابداری و اطلاع رسانی، vol. 16، no. 1 (مسلسل 61)، pp. 41–70، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/102495/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button