مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

248
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

600
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاهش اضطراب ریاضی با استفاده از روش های کاربردی و تعاملی

صفحات

 صفحه شروع 26 | صفحه پایان 35

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, کاهش اضطراب ریاضی در دانش آموزان با استفاده از روش های کاربردی و تعاملی بود. این مطالعه با استفاده از روش اقدام پژوهی روی جامعه دانش آموزان پایه نهم مدرسه شاهد افشار یزد در سال تحصیلی 1399-1400 انجام گرفت. برای این منظور یکی از دانش آموزان پایه نهم که دچار اضطراب در کلاس؛ به خصوص در درس ریاضی بود, انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفت. روش گردآوری داده ها در این پژوهش, استفاده از پرسش نامه, مشاهده تأملی, مصاحبه و ارتباط تعاملی بود. از ابتدای سال تحصیلی 1399-1400 پس از موافقت مدیر و معلم مدرسه, به بررسی مشکل اضطراب در دانش آموز و راه های برطرف کردن آن از طریق ارتباط تعاملی پرداخته شد. طبق نتایج حاصله, رفتارهای دانش آموز مورد مطالعه در کلاس درس تا حد زیادی بهبود یافت. در واقع اطرافیان دانش آموز با مشاهده کاهش اضطراب و دلهره او و مشارکت فعال وی در کلاس, شاهد تغییر رفتارهایش در جهت مثبت بودند. هم چنین بالا رفتن نمره دانش آموز در امتحانات کلاسی, به خوبی گویای کاهش اضطراب و پیشرفت او در درس ریاضی بود. بطور کلی نتایج این پژوهش حاکی از تاثیر توجه به تفاوت های فردی و علاقه دانش آموزان و نیز توجه به کاربرد ریاضیات در زندگی روی کاهش اضطراب دانش آموزان در درس ریاضی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اناری نژاد، عباس، جشن سده، مرجان، و ظهوری مهریزی، حانیه. (1401). کاهش اضطراب ریاضی با استفاده از روش های کاربردی و تعاملی. پویش در آموزش علوم پایه، 8(26 )، 26-35. SID. https://sid.ir/paper/1029625/fa

    Vancouver: کپی

    اناری نژاد عباس، جشن سده مرجان، ظهوری مهریزی حانیه. کاهش اضطراب ریاضی با استفاده از روش های کاربردی و تعاملی. پویش در آموزش علوم پایه[Internet]. 1401؛8(26 ):26-35. Available from: https://sid.ir/paper/1029625/fa

    IEEE: کپی

    عباس اناری نژاد، مرجان جشن سده، و حانیه ظهوری مهریزی، “کاهش اضطراب ریاضی با استفاده از روش های کاربردی و تعاملی،” پویش در آموزش علوم پایه، vol. 8، no. 26 ، pp. 26–35، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1029625/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button