مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

323
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

598
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای کتب علوم تجربی پایه های چهارم و پنجم ابتدایی بر اساس شاخص های آموزش سلامت

صفحات

 صفحه شروع 12 | صفحه پایان 25

چکیده

 توسعه فرهنگ بهداشتی, آموزش سلامت و بهداشت و ارتقاء سلامت دانش آموزان, بسیار حایظ اهمیت است, و یک برنامه کامل و جامع, در این زمینه, مورد نیاز است. پژوهش حاضر, با هدف بررسی میزان توجه, به موضوع آموزش سلامت, در کتب علوم تجربی پایه های چهارم و پنجم ابتدایی اجرا شد. این پژوهش, به روش توصیفی_تحلیلی بوده و با روش آنتروپی شانون است. جامعه آماری, کتب علوم تجربی پایه های چهارم و پنجم ابتدایی در سال تحصیلی1400_1399بود. نمونه آماری نیز برابر با جامعه آماری در نظر گرفته شد. همچنین با استفاده از فهرست وارسی از معیارهای شاخصه آموزش سلامت, با 12شاخص و 57 خرده شاخص, داده ها جمع آوری شدند. نتایج تحلیل محتوای آنتروپی شانون نشان داد, که از بررسی کتب علوم تجربی پایه های چهارم و پنجم ابتدایی از مجموع 208واحد شمارش شده, شاخص سلامت جسم با40مورد, بیشترین و شاخص های معلولیت و سلامت خانواده با 1مورد, کمترین فراوانی را به خود اختصاص دادند. بیشترین ضریب اهمیت نیز با مقدار (172/. ), مربوط به شاخص پیش گیری از رفتار های پر خطر و کمترین ضریب اهمیت با مقدار (0001/. ) مربوط به شاخص بهداشت محیط بود. نتایج نشان داد, که میزان توجه به شاخص های آموزش سلامت, در این کتب, متفاوت است و به بعضی شاخص ها, کم توجه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گلشنی، مرتضی، و حیدری، عبدالحسین. (1401). تحلیل محتوای کتب علوم تجربی پایه های چهارم و پنجم ابتدایی بر اساس شاخص های آموزش سلامت. پویش در آموزش علوم پایه، 8(26 )، 12-25. SID. https://sid.ir/paper/1029643/fa

    Vancouver: کپی

    گلشنی مرتضی، حیدری عبدالحسین. تحلیل محتوای کتب علوم تجربی پایه های چهارم و پنجم ابتدایی بر اساس شاخص های آموزش سلامت. پویش در آموزش علوم پایه[Internet]. 1401؛8(26 ):12-25. Available from: https://sid.ir/paper/1029643/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی گلشنی، و عبدالحسین حیدری، “تحلیل محتوای کتب علوم تجربی پایه های چهارم و پنجم ابتدایی بر اساس شاخص های آموزش سلامت،” پویش در آموزش علوم پایه، vol. 8، no. 26 ، pp. 12–25، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1029643/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button